تهران ، ولیعصر
021-987654

درآمدهای سه ماهه اول گوگل به پایان رسیده است – اما خانم چه بود؟

Google در نتایج مالی سه ماهه اول ۲۰۲۲ خود ۲۳ درصد رشد درآمد نسبت به سال گذشته را گزارش کرد که از مرز ۶۸ میلیارد دلار در کل درآمد فراتر رفت.

این میزان نسبت به ۵۵.۳ میلیارد دلار گزارش شده در سه ماهه اول ۲۰۲۱ بسیار بیشتر است، اما کاهش قابل توجهی نسبت به نرخ رشد ۳۴ درصدی گزارش شده در آن زمان، زمانی که نیازهای اطلاعاتی مصرف کنندگان به دلیل شیوع همه گیر در اوج خود بود، کاهش یافته است.

شرکت مادر آلفابت، درست قبل از فراخوان درآمد سه ماهه خود، انتشار رسانه ای منتشر کرد که در آن از “رشد قوی در جستجو و ابر” به عنوان محرک های اصلی یاد کرد.

روث پورات، مدیر مالی Alphabet و Google، در این نسخه خاطرنشان کرد که Google همچنان به “سرمایه گذاری های در نظر گرفته شده در Capex، تحقیق و توسعه و استعداد برای حمایت از ایجاد ارزش بلندمدت برای همه سهامداران” ادامه می دهد.

رشد درآمد YouTube کوتاه است

یوتیوب ۶.۸۷ میلیارد دلار درآمد داشت که همانطور که مارک برگن از بلومبرگ اشاره کرد، بیش از ۵۰۰ میلیون دلار کمتر از انتظارات تحلیلگران کاهش یافت.

پورات گزارش داد که نرخ رشد کاهش یافته در درآمد YouTube را می توان به “عملکرد استثنایی پاسخ مستقیم که آنها در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ اعلام کردند” نسبت داد.

با این وجود، ساندار پیچای، مدیر عامل Alphabet و Google به اشتراک گذاشت که YouTube اکنون دارای بیش از ۲ میلیارد کاربر ماهانه است که به سیستم وارد شده اند.

او همچنین تأیید کرد که زمان صرف شده در YouTube حتی با بازگشت افراد به فعالیت‌های حضوری همچنان به رشد خود ادامه داده است.

پیچای گفت:

YouTube Shorts محرک اصلی رشد است که اکنون بیش از ۳۰ میلیارد بازدید روزانه به خود اختصاص می دهد، یعنی چهار برابر بیشتر از یک سال قبل.

اما، در حالی که بازدیدهای Shorts در کل زمان تماشای کانال حساب می‌شود، به سازندگان کمک نمی‌کند واجد شرایط کسب درآمد از طریق برنامه شریک YouTube (YPP) شوید.

کسب درآمد تمرکزی است که YouTube به مرور زمان روی آن کار خواهد کرد، پیچای قول داده است.

به گفته فیلیپ شیندلر، مدیر ارشد بازرگانی، یوتیوب در حال حاضر در حال آزمایش قالب‌های تبلیغاتی نصب برنامه و کمپین ویدیویی است.

سرمایه گذاری Google در ایالات متحده، لندن، ورشو و نایروبی

پیچای برای کمک به حمایت از برنامه‌های کاری انعطاف‌پذیر خود اعلام کرد که Google قصد دارد امسال ۹.۹ میلیارد دلار در مراکز داده و دفاتر ایالات متحده سرمایه‌گذاری کند و ۱۲۰۰۰ شغل جدید در Google ایجاد کند.

سرمایه‌گذاری‌های اداری جدید نیز به لندن و ورشو و همچنین امکانات توسعه محصول جدید در نایروبی می‌آیند.

Cloud، AI، YouTube و Search اولویت‌های سال گذشته بودند و در سال ۲۰۲۱، Google تنها در ایالات متحده بیش از ۴۰ میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه هزینه کرد.

موارد برجسته بیشتر

Google گزارش داد:

  • ۱۸.۳ میلیارد دلار، افزایش ۲۴ درصدی با رشد تعداد کارمندان بیشترین افزایش را به خود اختصاص داده است.
  • ۲۰.۲ میلیارد دلار درآمد عملیاتی.
  • ۶۹ میلیارد دلار جریان نقدی آزاد در ۱۲ ماه گذشته.
  • ۵۲ میلیارد دلار سهام کلاس A و کلاس C در ۱۲ ماه گذشته بازخرید شده است.
  • این رشد قابل توجه در درآمد اشتراک YouTube با نتایج Play جبران شد.

پورات گفت: درآمد جستجوی Google و تبلیغات ۳۹.۶ میلیارد دلار افزایش یافت که ۲۴ درصد به دلیل خرده‌فروشی و بهبود مستمر در سفر افزایش یافت.


تصویر ویژه: Shutterstock/Jane0606

منابع:
Alphabet Q1 پخش اینترنتی تماس با درآمد ۲۰۲۲، YouTube
Alphabet نتایج سه ماهه اول ۲۰۲۲ را اعلام کرد، Alphabet Investor Relations

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *