جان مولر، مدافع جستجوی Google، راه آسانی را برای مقابله با حملات منفی سئو، مانند ایجاد لینکهای هرزنامه توسط رقبا به دامنه شما، به اشتراک میگذارد.
مولر در پاسخ به یک رشته در Reddit به این موضوع می پردازد. در انجمن r/SEO، یک فرد معتقد است که هدف یک کمپین سئو منفی است و به دنبال مشاوره است.
توصیه مولر این است که مشکل را نادیده بگیرید. خودشه؛ آن را نادیده بگیرید.
پاسخ کامل او این است:
“من فقط آنها را نادیده میگیرم.
به این فکر کنید، اگر رقبای شما صلاحیت داشته باشند، برای شما لینک نمی سازند. اگر رقبای شما ناتوان باشند، پیوندها هیچ تاثیری نخواهند داشت.”
پاسخ مولر مستقیم و دقیق است. رقیبی که به اندازه کافی شایستگی ایجاد پیوندهایی را داشته باشد، گوگل تشخیص می دهد که احتمالا وقت خود را با حملات منفی سئو تلف نمی کند.
چرا کسی باید به سایت رقیب پیوند بسازد؟
Google بسیاری از پیوندها را نادیده می گیرد، مانند پیوندهایی با کیفیت پایین که یک بازیگر بد ممکن است به طور انبوه بسازد تا به رتبه بندی رقبا آسیب برساند.
بنابراین، صاحبان وبسایت و سئوکاران باید حملات مذکور را نادیده بگیرند، زیرا Google پیوندها را در رتبهبندی سایت حساب نمیکند.
این موضوع هرازگاهی مطرح میشود، اگرچه با توجه به تعداد بهروزرسانیهای جستجو در سالهای اخیر، ارزش بازبینی راهنماییهای Google در مورد سئو منفی را دارد.
توصیههای مولر در رشته Reddit با توصیههایی که او در گذشته ارائه کرده مطابقت دارد . علاوه بر این، او قبلاً گفته است که اگر نگران سئوی منفی هستید، برای استفاده از ابزار انکار عجله نکنید.
Google پیوندهای آشکارا هرزنامه را نادیده می گیرد، بنابراین نیازی به رد کردن آنها نیست. این ابزار بیشتر برای بازیابی جریمههای اقدام دستی است.
اکثر متخصصان سئو از بر اساس یک نظرسنجی در توییتر در اوایل سال جاری، ابزار انکار بر روی پیوندهای هرزنامه. اعتماد زیادی به Google برای برخورد خودکار با آنها وجود دارد.
با این حال، استفاده از ابزار Disavow اگر احساس راحتی بیشتری به شما بدهد، اشکالی ندارد.
برای اطلاعات بیشتر در مورد پیوندهایی که باید و نباید آنها را رد کنید، به این مقاله اخیر از مشارکت کننده VIP آدام ریمر مراجعه کنید:
- آیا باید پیوندها را از سایتهای هرزنامه و در عین حال معتبر رد کنید؟
منبع: Reddit
تصویر ویژه: Andrey_Popov/Shutterstock