تهران ، ولیعصر
021-987654

جان مولر گوگل در مورد دامنه های غنی از کلمات کلیدی هشدار می دهد

زمانی تصور می شد که نام های دامنه غنی از کلمات کلیدی راهی موثر برای افزایش دید وب سایت و بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو هستند.

با این حال، دلایل متعددی وجود دارد که چرا نام‌های دامنه غنی از کلمات کلیدی می‌توانند برای موفقیت یک وب‌سایت مضر باشند.

در پاسخ به موضوعی در Reddit، جان مولر، مدافع جستجوی Google، نظر خود را در مورد دامنه‌هایی با کلمات کلیدی دقیق و اینکه چرا ممکن است ایده بدی باشند، به اشتراک می‌گذارد.

مولر در دامنه هایی با کلمات کلیدی تطبیق دقیق

در انجمن r/SEO در Reddit، کاربر می‌پرسد آیا ارزش پرداخت هزینه سنگین برای دامنه‌ای که حاوی کلمات کلیدی دقیقی است که می‌خواهند برای آن رتبه‌بندی شوند، دارد یا خیر.

مولر می گوید:

“من طرفدار دامنه های کلیدواژه-کلیدی نیستم، بلکه YMMV هستم. افکار تصادفی:

همه فکر می کنند شما یک هرزنامه هستید

تغییر تمرکز کسب و کار، یا حتی گسترش، سخت تر است

شما هیچ نام تجاری ندارید، هیچ چیزی وجود ندارد که افراد بتوانند آن را جستجو کنند که “بدیهی است” باید سایت شما را نشان دهد. شما همیشه در حال رقابت هستید، با کاربران بلندمدت ارزش ایجاد نمی کنید.”

مولر توضیح بیشتری نمی دهد، اما تمام تلاشم را می کنم تا افکار او را در بخش های بعدی تفسیر کنم.

۱. هرزنامه

ممکن است افراد فکر کنند که یک وب سایت با نام دامنه غنی از کلمات کلیدی با هرزنامه مرتبط است.

این به این دلیل است که ارسال‌کنندگان هرزنامه اغلب از نام‌های دامنه غنی از کلمات کلیدی برای دستکاری رتبه‌بندی جستجو و جذب بازدیدکنندگان ناخواسته وب‌سایت استفاده می‌کنند.

در نتیجه، یک وب‌سایت با نام دامنه غنی از کلمات کلیدی ممکن است غیرقابل اعتماد و غیرحرفه‌ای تلقی شود که می‌تواند مشتریان بالقوه را از خود دور کند.

۲. تمرکز کسب و کار

نام دامنه غنی از کلمه کلیدی می تواند تغییر تمرکز کسب و کار شما یا گسترش پیشنهادات شما را دشوارتر کند.

به عنوان مثال، اگر شرکتی با نام دامنه ای مانند “best-running-shoes.com” تصمیم به شروع فروش سایر وسایل ورزشی بگیرد، متقاعد کردن مشتریان که وب سایت منبع قابل اعتمادی برای آن محصولات است می تواند چالش برانگیز باشد.

در مقابل، یک دامنه نام تجاری مانند “Nike.com” به شرکت اجازه می دهد تا پیشنهادات خود را با حفظ هویت برند خود گسترش دهد.

۳. بدون نام تجاری

یک وب‌سایت با نام دامنه غنی از کلمات کلیدی فاقد نام تجاری است که به عنوان یک شناسه منحصربه‌فرد برای کمک به مشتریان برای یادآوری و تمایز یک کسب‌وکار از رقبا عمل می‌کند.

یک وب‌سایت را می‌توان به راحتی فراموش کرد یا با وب‌سایت‌های مشابه بدون نام تجاری اشتباه گرفت و به شهرت و وفاداری مشتری آسیب وارد کرد.

۴. چیزی برای جستجو وجود ندارد

نام دامنه غنی از کلمه کلیدی به این معنی است که هیچ نام تجاری برای جستجوی افراد وجود ندارد.

وقتی مشتریان یک کسب‌وکار را با نام جستجو می‌کنند، احتمالاً آن را پیدا کرده و به خاطر می‌آورند تا اینکه یک کلمه کلیدی عمومی مانند «کفش دویدن» را جستجو کنند.

این بدان معناست که یک وب‌سایت با نام دامنه غنی از کلمات کلیدی ممکن است برای جذب مشتریان بلندمدت که به دنبال یک نام تجاری خاص هستند تلاش کند.

۵. همیشه در حال رقابت

یک وب سایت با نام دامنه غنی از کلمه کلیدی همیشه با سایر وب سایت های دارای کلمات کلیدی مشابه رقابت می کند.

در مقابل، یک وب‌سایت با نام تجاری منحصربه‌فرد می‌تواند یک پایگاه مشتری وفادار ایجاد کند که بدون توجه به جایی که در نتایج جستجو ظاهر می‌شود، به وب‌سایت بازمی‌گردد.

به طور خلاصه

در حالی که نام‌های دامنه غنی از کلمات کلیدی ممکن است زمانی به عنوان روشی مؤثر برای افزایش دید وب‌سایت دیده می‌شد، می‌توانند به شهرت آن آسیب وارد کنند و مانع موفقیت بلندمدت آن شوند.

ایجاد هویت برند مستحکم با نام دامنه منحصر به فرد می تواند برای ایجاد وفاداری مشتری و رشد کسب و کار شما موثرتر باشد.


تصویر ویژه: Andrii Iemelianenko/Shutterstock

منبع: Reddit

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *