Google چندین روش جدید برای استفاده از هوش مصنوعی (AI) برای بهبود ویژگیهای جستجوی خود اعلام کرده است.
هوش مصنوعی از همان روزهای اولیه نقش مهمی در فناوری جستجوی Google ایفا کرده است و تواناییهای درک زبان شرکت را بهبود میبخشد.
با سرمایهگذاری بیشتر در هوش مصنوعی، Google درک خود از اطلاعات را گسترش داده و شامل تصاویر، ویدئو و حتی درک دنیای واقعی میشود.
در اینجا نحوه استفاده Google از این هوش برای بهبود تجربه جستجو آمده است.
صفحه نمایش خود را با لنز Google جستجو کنید
یکی از راههای جدیدی که Google از هوش مصنوعی استفاده میکند، ویژگی لنز آن است.
Google Lens با بیش از ۱۰ میلیارد جستجو ماهانه به طور فزاینده ای محبوب شده است.
با بهروزرسانی جدید، کاربران میتوانند از لنز برای جستجوی اطلاعات مستقیماً از صفحه نمایش تلفن همراه خود استفاده کنند.
این فناوری در ماههای آینده به صورت جهانی در دستگاههای Android در دسترس خواهد بود.
چند جستجو
یک ویژگی جدید دیگر به نام جستجوی چندگانه، به کاربران امکان میدهد تا با تصاویر و متن به طور همزمان جستجو کنند.
این ویژگی به صورت جهانی در دستگاههای تلفن همراه به همه زبانها و کشورهایی که لنز در آنها در دسترس است در دسترس است.
اکنون، Google این امکان را برای افراد فراهم میکند که از جستجوی چندگانه روی هر تصویری که در نتایج جستجوی تلفن همراه میبینند استفاده کنند.
به عنوان مثال، اگر کاربری در جستجوی «ایدههای اتاق نشیمن مدرن» است و میز قهوهخوری را میبیند که دوست دارد اما شکل اشتباهی دارد، میتواند از جستجوی چندگانه برای افزودن متنی مانند «مستطیل» استفاده کند و آنچه را که میخواهد بیابد. به دنبال.
Google همچنین قابلیت جستجوی محلی را اضافه کرده است که به کاربران امکان می دهد آنچه را که در مجاورت خود نیاز دارند پیدا کنند.
این ویژگی در حال حاضر به زبان انگلیسی در ایالات متحده موجود است و به زودی در سطح جهانی گسترش خواهد یافت.
Google به طور مداوم در تلاش است تا تجربیات جستجوی خود را طبیعیتر و بصریتر کند. با داغ شدن رقابت هوش مصنوعی، احتمالاً میتوانیم در ماههای آینده انتظار بیشتری از غول جستجو داشته باشیم.
تصویر ویژه: monticello/Shutterstock