تهران ، ولیعصر
021-987654

برچسب جستجوی جدید گوگل برای منابع با استناد بالا

Google در حال ارائه یک برچسب جدید نتایج جستجو برای صفحاتی است که به عنوان منابع با استناد بالا شناخته می شوند.

این برچسب در کنار صفحات در داستان‌های برتر ظاهر می‌شود و برای کمک به افراد در یافتن اطلاعات معتبر طراحی شده است.

برچسب جدید «منابع بسیار استناد شده» Google دقیقاً به‌موقع روز جهانی راستی‌آزمایی در ۲ آوریل ارائه می‌شود.

همانطور که Google در یک پست وبلاگ توضیح می دهد، این بخشی از تلاش بیشتر برای کمک به افراد برای شناسایی اطلاعات نادرست است. شرکت جستجو تعهد خود را به حمایت از اکوسیستم حقیقت‌سنجی در درازمدت تأیید می‌کند:

«در دسترس بودن گسترده اطلاعات – از انواع مختلف منابع – برای یادگیری حقایق و دیدگاه‌های جدید از سراسر جهان عالی است. اما همچنین می‌تواند تشخیص اینکه چه اطلاعاتی معتبر هستند و چه اطلاعاتی معتبر نیستند را دشوار کند.

اوایل این هفته، ساندار اعلام کرد که گوگل ۱۰ میلیون دلار برای کمک به مبارزه با اطلاعات نادرست در مورد واقعیت ها و حقایق جنگ در اوکراین سرمایه گذاری می کند. این شامل مشارکت‌های جدید با اندیشکده‌ها و سازمان‌های جامعه مدنی برای انجام تحقیقات خاص منطقه‌ای در مورد اطلاعات نادرست و اطلاعات نادرست و کمک‌های نقدی برای حمایت از شبکه‌های حقیقت‌سنجی و سازمان‌های غیرانتفاعی است.»

در اینجا اطلاعات بیشتری درباره تغییری که در نتایج جستجوی Google برای مبارزه با اطلاعات نادرست ایجاد می‌شود، آمده است.

برچسب منابع با استناد بالا در نتایج جستجوی Google

برای کمک به شناسایی گزارش‌های اصلی، و هدایت جستجوگران به اطلاعات قابل اعتماد، Google برچسب “Highly Cited” را در نتایج جستجو راه‌اندازی می‌کند.

Google این برچسب را به صفحات وبی اختصاص می‌دهد که توسط سایر سازمان‌های خبری به آنها پیوند داده شده است.

نگاه کنید در مثال زیر چگونه به نظر می رسد:

New Google Search Label For Highly Cited Sources

همچنین به برجستگی اضافه‌شده‌ای که صفحه پر استناد در داستان‌های برتر دریافت می‌کند، توجه داشته باشید که به جای یک شکاف در چرخ فلک، کل عرض صفحه را اشغال می‌کند.

علاوه بر کمک به جستجوگران در شناسایی صفحاتی که سایر ناشران اخبار مرتبط می‌دانند، Google توضیح می‌دهد که چگونه این ویژگی می‌تواند گزارش‌های اصلی را ارتقا دهد:

«فرض کنید یک سازمان خبری محلی یک داستان تحقیقی را در مورد مشکلات منطقه مدرسه محلی شما منتشر می کند. این داستان به قدری بزرگ است که بسیاری از رسانه های دیگر به آن توجه می کنند. اما اگر آن داستان اصلی را که زمینه منحصر به فردی برای ساکنان محلی داشت، ندیدید، چه؟ ما راهی را معرفی می کنیم که به شما کمک می کند تا داستان هایی را که مکرراً توسط سایر سازمان های خبری مورد استناد قرار گرفته اند را شناسایی کنید، و به شما یک راه ساده برای یافتن مفیدترین یا مرتبط ترین اطلاعات برای یک خبر ارائه می دهیم.”

برچسب “Highly Cited” به زودی در تلفن همراه به زبان انگلیسی برای ایالات متحده راه اندازی می شود. در هفته های آینده در سطح جهانی عرضه خواهد شد.


تصویر ویژه: ThomasAFink/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *