امیر دانشی پور | آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ

ابزار پارامترهای URL غروب گوگل در ماه آینده

Google ماه آینده ابزار پارامترهای URL را در کنسول جستجو متوقف می کند، این شرکت امروز در اطلاعیه ای تأیید می کند.

به گفته Google، هیچ اقدامی برای کاربران فعلی ابزار لازم نیست.

این بدان معناست که دیگر نیازی به انجام کاری برای تعیین عملکرد پارامترهای URL در سایت خود ندارید.

ابزار پارامترهای URL به افراد این امکان را می‌دهد تا تعیین کنند که چگونه پارامترهای خاصی بر محتوای سایت خود تأثیر می‌گذارند.

اکنون، خزنده‌های Google نحوه برخورد خودکار با پارامترهای URL را می‌آموزند.

به عبارت دیگر، دیگر نیازی به ابزار URL Parameters نیست.

گری ایلیز از تیم روابط جستجوی Google توضیح می‌دهد که این ابزار بیش از یک دهه پیش به عنوان راه‌حلی برای زمان «وحشی‌تر» در تاریخ وب معرفی شد.

«زمانی که ابزار پارامترهای URL در سال ۲۰۰۹ در نسخه قبلی کنسول جستجو، یعنی Webmaster Tools راه‌اندازی شد، اینترنت مکان بسیار وحشی‌تری نسبت به امروز بود. پارامترهای SessionID بسیار رایج بودند، CMS ها در سازماندهی پارامترها مشکل داشتند و مرورگرها اغلب پیوندها را خراب می کردند.»

در اینجا مثالی از ظاهر ابزار در زمان معرفی آن در سال ۲۰۰۹ آمده است:

Google Sunsetting URL Parameters Tool Next Monthعکس از صفحه: developers.google.com/search/blog/، مارس ۲۰۲۲.

در نهایت، Google متوجه شد که کدام پارامترها مفید هستند و کدام پارامترها بی فایده هستند.

ظاهراً فقط ۱٪ از پیکربندی‌های پارامتری که در حال حاضر در ابزار پارامترهای URL مشخص شده‌اند برای خزیدن مفید هستند.

با توجه به میزان کاهش ارزش این ابزار در طول سال‌ها، Google رسماً ماه آینده آن را منسوخ می‌کند.

اگر به کنترل بیشتری بر نحوه کنترل پارامترهای URL در سایت خود توسط Google نیاز دارید، همیشه می توانید از قوانین robots.txt استفاده کنید.

Google همچنین به مردم یادآوری می‌کند که از hreflang می‌توان برای تعیین تغییرات زبانی محتوای سایت استفاده کرد.


منبع: وبلاگ مرکزی جستجوی Google

تصویر ویژه: YueStock/Shutterstock

خروج از نسخه موبایل