بهروزرسانی ۸/۲۵: Google تأیید می کند به روز رسانی محتوای مفید در ۲۵ اوت شروع به کار کرد. تکمیل آن تا دو هفته طول می کشد. داستان اصلی در زیر ادامه دارد.
Google اعلام کرد که هفته آینده بهروزرسانی الگوریتم جدیدی به نام بهروزرسانی محتوای مفید را راهاندازی میکند. هدف آن تقویت محتوای نوشته شده برای مردم و بی ارزش کردن محتوای نوشته شده در درجه اول برای SEO است.
برخلاف بهروزرسانی اخیر بررسی محصول، که انواع خاصی از صفحات را هدف قرار میدهد، بهروزرسانی محتوای مفید در سراسر سایت است. این بدان معناست که پتانسیل تأثیرگذاری بر همه صفحات را دارد.
بهروزرسانی محتوای مفید همچنین سیگنالی جدیدی را معرفی میکند که Google از آن برای رتبهبندی صفحات وب استفاده میکند.
اگرچه گوگل در مورد این تغییرات الگوریتم تذکر داده است، یک هفته زمان زیادی برای آماده شدن نیست. با این حال، می توان استدلال کرد که همه سایت ها در وهله اول باید برای انسان نوشته شوند.
این همه اطلاعات در حال حاضر موجود است.
بهروزرسانی محتوای مفید Google
Google امروز اعلامیه زیر را در توییتر منتشر کرد:
«هفته آینده، «بهروزرسانی محتوای مفید» را راهاندازی میکنیم تا مطمئن شویم مردم به جای محتوایی که عمدتاً برای ترافیک موتورهای جستجو ساخته شده است، محتوای اصلیتر و مفیدتری را که توسط مردم نوشته شده است، برای مردم میبینند.
این توییت با اطلاعات بیشتر به یک مقاله وبلاگ پیوند میخورد، از جمله جزئیاتی در مورد اینکه چگونه وبسایتها میتوانند پس از انتشار بهروزرسانی محتوای مفید به موفقیت ادامه دهند.
به روز رسانی محتوای مفید چه کاری انجام می دهد؟
این بهروزرسانی سیگنال رتبهبندی جدیدی را معرفی میکند که بر سایتهایی تأثیر منفی میگذارد که حجم بالایی از محتوا را با ارزش کم منتشر میکنند، ارزش افزوده پایینی دارند یا برای جستجوگران مفید نیستند.
«هر محتوایی – نه فقط محتوای غیر مفید – در سایتهایی که به طور کلی دارای مقادیر نسبتاً بالایی محتوای غیر مفید هستند، با فرض اینکه محتوای دیگری در جای دیگری از وب وجود داشته باشد که بهتر است نمایش داده شود، کمتر احتمال دارد در جستجو عملکرد خوبی داشته باشد. به همین دلیل، حذف محتوای غیر مفید میتواند به رتبهبندی محتوای دیگر شما کمک کند.”
اگر بهروزرسانی محتوای مفید روی من تأثیر بگذارد، چه کاری باید انجام دهم؟
اگر بهروزرسانی محتوای مفید به شما رسید، Google توصیه میکند محتوای غیر مفید را از وبسایت خود حذف کنید.
Google میگوید سایتهایی که تحت تأثیر این بهروزرسانی قرار گرفتهاند ممکن است اثرات آن را چندین ماه دوام بیاورند. پست وبلاگ Google ادامه دارد:
«طبقهبندیکننده ما برای این بهروزرسانی بهطور مداوم اجرا میشود و به آن اجازه میدهد تا سایتهای تازه راهاندازی شده و سایتهای موجود را نظارت کند. از آنجایی که مشخص میکند محتوای غیرمفید در دراز مدت بازنگشته است، طبقهبندی دیگر اعمال نخواهد شد.»
یادداشتهای دیگر درباره بهروزرسانی محتوای مفید Google
در آخر، در اینجا چند نکته نهایی درباره بهروزرسانی محتوای مفید آورده شده است:
- بهروزرسانی یک اقدام دستی نیست. این فرآیند با استفاده از یک مدل یادگیری ماشینی خودکار میشود.
- محتوای افراد اول حتی اگر در سایتهایی با مقدار زیادی محتوای غیر مفید منتشر شده باشد، همچنان میتواند رتبهبندی شود.
- سیگنال وزن دارد، به این معنی که برخی از سایتها بیشتر از سایرین ضربه میخورند.
- برای شروع فقط جستجوهای انگلیسی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.
منبع: Google
تصویر ویژه: BRO.vector/Shutterstock