Google مستندات Search Central Discover خود را بهروزرسانی کرد تا راهنماییهای مربوط به E-A-T را با راهنمایی جدیدی جایگزین کند که تمرکز را به سمت توصیه محتوای مفید سوق میدهد. توضیح در راهنما با بهروزرسانی همزمان دستورالعمل «سیستم محتوای مفید» که اشارهای به محتوای Google Discover اضافه میکند، همزمان است.
Google Discover بخشی از جستجو است
تغییرات در اسناد Google بر این واقعیت تأکید دارد که Google Discover یکی از ویژگیهای جستجوی Google است.
این راهی برای نمایش محتوایی است که با علایق کاربر مرتبط است، اما بدون نیاز به تایپ کلمات کلیدی توسط کاربران.
اگرچه Discover بخشی از جستجو است، کنسول جستجو گزارش Google Discover که دادههای خاص ترافیک مبتنی بر Discover را ارائه میکند (گزارش Search Console Discover را اینجا مرور کنید).
Google دستورالعملهای مربوط به E-A-T را حذف میکند
صفحه جستجوی مرکزی Google Discover یک پاراگراف را حذف کرد و یک پاراگراف دیگر را به جای آن اضافه کرد.
بند حذف شده مربوط به اهمیت پرورش محتوا با کیفیت E-A-T است.
E-A-T مخفف عبارت Expertise, Autoritativeness and Trustworthiness است، ویژگی هایی که دستورالعمل های ارزیابی کیفیت Google توصیه می کند که ارزیاب ها در انواع خاصی از محتوا (مانند بخش های رسانه ای و مالی) به دنبال آن باشند.
این چیزی است که حذف شد:
«سیستمهای خودکار ما محتوای سایتهایی را در Discover نشان میدهند که صفحات فردی زیادی دارند که تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن را نشان میدهند (E-A-T).
کسانی که به دنبال بهبود E-A-T هستند می توانند برخی از سوالات مشابهی را که ما صاحبان سایت را تشویق می کنیم برای جستجو در نظر بگیرند، در نظر بگیرند.
در حالی که Search و Discover متفاوت هستند، اصول کلی E-A-T همانطور که در محتوای درون آنها اعمال می شود مشابه است.”
من این را به عنوان نشانه ای تلقی نمی کنم که E-A-T (یا E-E-A-T) دیگر چیزی نیست.
دلیل حذف نام E-A-T احتمالاً بیشتر به مفهوم E-A-T زمانی که محتوای مفید و سیستم محتوای مفید در اسناد مرکزی جستجوی Google فراخوانی می شود، اضافی است.
Google محتوای مفیدی را برای Discover توصیه میکند
توضیحات مستندات Search Central روشن میکند که نوشتن محتوای مفید برای واجد شرایط بودن برای ترافیک Discover مهم است.
توصیه به افراد برای ایجاد محتوای مفید عملی تر از درخواست از آنها برای تبدیل سایت های خود به E-A-T است.
مقدار قابل توجهی از اطلاعات غلط و سردرگمی در مورد موضوع E-A-T افزایش یافته است.
فقدان توصیههای عملی صریح از طرف Google در مورد E-A-T خلأ را برای برخی ایجاد کرد تا وارد عمل شوند و حدسهای خود را در مورد نحوه دستکاری سیگنال رتبهبندی موجود E-A-T ارائه دهند.
اما این تقصیر گوگل است که از قطار E-A-T پیشی نگرفته است، قبل از اینکه سئوکاران با قطار ایستگاه را ترک کنند.
راهنمای سیستم محتوای مفید بودن به طور قابل توجهی عملی تر است.
این چیزی است که Google به اسناد جستجوی مرکزی کشف اضافه کرد:
«بهعنوان بخشی از جستجوی Google، Discover از بسیاری از سیگنالها و سیستمهای مشابهی استفاده میکند که جستجو برای تعیین محتوای مفید و در درجه اول برای افراد مفید است.
با توجه به این موضوع، کسانی که به دنبال موفقیت با Discover هستند، باید توصیههای ما را در مورد ایجاد محتوای مفید، قابل اعتماد و برای افراد اول مرور کنند.»
باز هم، من زیاد در مورد Google نمی خوانم که محتوای مرتبط E-A-T را با محتوای مرتبط با سیستم محتوای مفید جایگزین کند.
سیستم محتوای مفید برای Google Discover اعمال میشود
در اسناد Google Discover بهطور خاص به سیستم محتوای مفید در رابطه با واجد شرایط بودن برای ترافیک Discover اشاره نشده است.
اما اسناد Search Central بهتازگی بهطور مستقیم بهروزرسانی شد تا پیوند ترافیک سیستم محتوای مفید را کشف کنید.
Google یکی از پاراگرافها را بهروزرسانی کرد تا به Google Discover اشاره کند. جدا از ذکر ترافیک Discover، این پاراگراف نسبتاً یکسان است.
این پاراگراف اصلی از صفحه سیستم محتوای مفید Google است:
“سیستم سیگنالی را در سراسر سایت تولید می کند که ما آن را در میان بسیاری از سیگنال های دیگر برای رتبه بندی صفحات وب در نظر می گیریم.
سیستمهای ما بهطور خودکار محتوایی را شناسایی میکنند که به نظر میرسد ارزش کمی دارد، ارزش افزوده کمی دارد یا بهطور خاص برای کسانی که جستجو میکنند مفید نیست.»
این متن بهروزرسانی شده از همان صفحه وب است:
“سیستم سیگنالی را در سراسر سایت تولید می کند که ما آن را در بین بسیاری از سیگنال های دیگر برای استفاده در جستجوی Google (که شامل Discover نیز می شود) در نظر می گیریم.
سیستم به طور خودکار محتوایی را شناسایی میکند که به نظر میرسد ارزش کمی دارد، ارزش افزوده پایینی دارد یا بهطور خاص برای افراد مفید نیست.”
احتمالاً تصادفی نیست که صفحه Google Discover برای تشویق ناشران به تمرکز بر محتوای مفید در همان روزی که اسناد سیستم محتوای مفید نیز برای شامل صفحات Discover بهروزرسانی شد، بهروزرسانی شده است.
آیا سیگنال محتوای مفید بر کشف تأثیر می گذارد؟
علیرغم این واقعیت که اسناد سیستم محتوای مفید به Google Discover در صفحه تغییر کرد، برخی سردرگمیها رخ داد (نکات کلاه به بری شوارتز)
یک بحث در حال انجام در مورد Mastodon درباره Discover با راهنمای به روز شده در مورد سیگنال محتوای مفید و محتوای کشف تلاقی داشت.
جان مولر پاسخ داد که آیا بهروزرسانی هرزنامه و بهروزرسانی محتوای مفید بر ترافیک Discover تأثیر میگذارد.
جان مولر در سایت رسانه اجتماعی Mastodon پاسخ داد که در این سایت آماده خواهد بود مارس ۲۰۲۳:
“… باید اوایل ماه مارس آماده شود (چون فرمت در حال اصلاح بصری است، کارها کمی کندتر است :-)). صبر؟»
روز بعد مولر به سند به روز شده Google Discover پیوند داده شد و نوشت:
“…ما اکنون این را داریم…”
در همان بحث مرتبط با بالا، بری شوارتز این سوال را پیگیری کرد که “به روز رسانی” محتوای مفید چه زمانی روی Google Discover تأثیر گذاشته است.
این جایی است که همه چیز گیج کننده شد.
دنی سالیوان پاسخ داد:
“Discover هنوز از آن استفاده نمی کند.
اما سیگنال برای استفاده برای هر چیزی در جستجوی Google (از جمله Discover) در دسترس است، چیزی که صفحه راهنما می گوید.
احتمالاً ما نمیتوانیم زمان/اگر واقعاً استفاده شود، همانطور که برای هر سیگنال جستجو تأیید نمیکنیم.
اما به طور کلی، اگر میخواهید با Discover که بخشی از جستجو است، موفق باشید، منطقی است که به مواردی که در جستجو مفید هستند توجه کنید.”
در این مرحله مفید است که به اسناد سیستم محتوای مفید بهروزرسانیشده جدید مراجعه کنید، جایی که میگوید:
«نحوه عملکرد سیستم محتوای مفید
سیستم سیگنالی را در سراسر سایت تولید می کند که ما آن را در میان بسیاری از سیگنال های دیگر برای استفاده در جستجوی Google در نظر می گیریم (که شامل Discover نیز می شود). سیستم به طور خودکار محتوایی را شناسایی میکند که به نظر میرسد ارزش کمی دارد، ارزش افزوده کمی دارد یا بهطور خاص برای افراد مفید نیست.»
تغییر در اسناد سیستم محتوای مفید به طور خاص برای افزودن کلمه Discover به آن بخش بود.
این تغییر در صفحه باقی می ماند پس ظاهراً چیزی تغییر نکرده است؟
مطالعه و مقایسه مستندات:
اسناد کشف اصلی
مستندات کشف بهروزرسانی شده
اسناد محتوای مفید اصلی
مستندات محتوای مفید به روز شده
تصویر ویژه توسط Shutterstock/Asier Romero