تهران ، ولیعصر
021-987654

کلمات کلیدی پنهان برای ۴۶٪ از کلیک های کنسول جستجوی گوگل: مطالعه Ahrefs

یک مطالعه جدید توسط پاتریک استوکس، سفیر برند در Ahrefs، دریافت که به طور متوسط، کنسول جستجوی Google عبارت کلیدواژه را برای ۴۶.۰۸٪ از کلیک ها پنهان می کند.

این مطالعه داده‌های یک ماهه را در ۱۴۶۷۴۱ وب‌سایت مورد بررسی قرار داد که شامل نزدیک به ۹ میلیارد کلیک کل بود و نشان می‌دهد که گوگل احتمالاً بسیاری از داده‌های کلیدواژه طولانی را از دید کاربران GSC پنهان می‌کند.

درصد کلیک‌ها داده‌های کلیدواژه از دست رفته بر اساس حجم ترافیک

هر نقطه در نمودار پراکندگی زیر یکی از وب‌سایت‌های مورد مطالعه را نشان می‌دهد.

محور افقی یا x کل ترافیک سایت را نشان می‌دهد و محور y عمودی نشان‌دهنده درصد کلیک‌هایی است که کلمه کلیدی برای آن پنهان شده است.

Ahrefs study: percentage of hidden keywords in Google Search Consoleنقشه پراکنده برای نشان دادن درصد کلیک‌های از دست رفته و ترافیک سایت، با مجوز Ahrefs.

Stox به تغییرات چشمگیر این ارقام اشاره می کند و به دو سایت با ترافیک بین ۶۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون کلیک اشاره می کند که به ترتیب ۲.۲۷٪ و ۹۰.۳٪ عبارت های پنهان را نشان می دهند.

در تحلیل خود، Stox خاطرنشان می‌کند: «شما سایت‌های زیادی را در وسط و یک جهش بزرگ در ۹۵٪ -۱۰۰٪ کلیک‌های از دست رفته می‌بینید. بنابراین بسیاری از سایت‌ها تقریباً نیمی از داده‌های خود را از دست داده‌اند، اما تعداد زیادی از سایت‌ها اکثر داده‌ها را از دست داده‌اند.”

Stox همچنین نظرات خود را در مورد انواع عبارات کلیدی که به احتمال زیاد پنهان می شوند به اشتراک گذاشت در یک توییت و گفت:

«Google چند دلیل برای این اختلاف ارائه می‌کند:

  • حریم خصوصی
  • پرسش‌ها چند بار انجام شده است

من شک دارم که بسیاری از آنها برای حفظ حریم خصوصی باشند، بنابراین سؤالات طولانی مدت زیادی باقی می ماند که Google در معرض دید صاحبان وب سایت و SEO ها قرار نمی دهد.»

شرایط کلمه کلیدی پنهان بر اساس محدوده ترافیک

دومین تجسم داده در گزارش نشان می‌دهد که وب‌سایت‌هایی که در بازه‌های بسیار پایین‌تر و بالاتر برای حجم ترافیک هستند، تمایل دارند داده‌های پنهان بیشتری داشته باشند.

Hidden terms in GSC by traffic volume: Ahrefs.نمودار جعبه برای نشان دادن نحوه تغییر داده ها در محدوده های مختلف ترافیک، با مجوز Ahrefs.

Stox خاطرنشان می‌کند که Ahrefs داده‌های خود را از API جمع‌آوری کرده است تا همه داده‌های در دسترس را دریافت کند.

چه مقدار از داده های کلمه کلیدی GSC شما پنهان است؟

این مطالعه نشان می‌دهد که حجم داده‌های پنهان بسته به وب‌سایت بسیار متفاوت است.

Stox این Data Studio را ایجاد کرد گزارش که می توانید آن را کپی کرده و برای بررسی داده های از دست رفته در وب سایت خود استفاده کنید.

در صورت انتخاب، می‌توانید یافته‌های خود را خودتان به Stox گزارش دهید، که قصد دارد آنها را در یک به‌روزرسانی جمع‌آوری و به اشتراک بگذارد.

می‌خواهید برای افزایش ارزش داده‌های GSC خود اطلاعات بیشتری کسب کنید؟

راجر مونتی مقاله بسیار خوبی در مورد این مطلب نوشت که چرا داده‌های کنسول جستجوی Google و Google Analytics هرگز مطابقت ندارند – و این که چگونه بر بینش هایی که می توانید از هر منبع بگیرید تأثیر می گذارد.

گزارش کامل گزارش مطالعه کلیک‌های GSC را از Ahrefs بخوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یافته ها و روش شناسی آن.


تصویر ویژه: Shutterstock/Alones

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *