تهران ، ولیعصر
021-987654

چگونه جستجوی هوش مصنوعی بینگ از محتوای وب سایت استفاده می کند

بلاگ های مایکروسافت بینگ اطلاعات جدیدی در مورد نحوه عملکرد جستجوی جدید ادغام شده با هوش مصنوعی منتشر کردند، از جمله جزئیات فناوری به نام Bing Orchestrator که مانند هماهنگ کننده بین نمایه وب سایت بینگ و ” نسل بعدی GPT» زیربنای نسخه جدید Bing.

دو طرف این وجود دارد، قسمت جلویی و انتهای پشتی.

در قسمت جلویی، Bing در حال ترکیب پیوندها به منابع وب سایت در یک خروجی متنی مرتبط است. این یک پیروزی برای ناشران است زیرا پتانسیل ارجاع جستجوی بهتر را بدون ابهام ده پیوند آبی سنتی دارد.

صفحه پشتی دارای Bing Orchestrator است که از داده‌های وب موجود در نمایه Bing برای پایه‌گذاری بخش GPT استفاده می‌کند و ارتباط خروجی را بهبود می‌بخشد، که این یک پیروزی برای ناشران است.

Microsoft Prometheus Model

مایکروسافت قبلاً مدل هوش مصنوعی پرومتئوس را توصیف کرد، مجموعه‌ای از تکنیک‌ها برای تعامل با مدل OpenAI.

آخرین پست وبلاگ جزئیات جدیدی در مورد اینکه جستجوی جدید Bing با هوش مصنوعی چیست، ارائه می دهد.

اولین چیزی که برجسته می شود این است که OpenAI نسخه نسل بعدی GPT خود را در تابستان ۲۰۲۲ با مایکروسافت به اشتراک گذاشت.

این مدل نسل بعدی دارای «قابلیت‌های استدلال خلاقانه» است که قدرتمندتر از GPT-3.5، فناوری مبتنی بر ChatGPT است.

قرار گرفتن در معرض این مدل چیزی است که محققان مایکروسافت را برای ایجاد مدل هوش مصنوعی پرومتئوس برای تعامل با آن ترغیب کرد.

Prometheus ترکیبی از فهرست جستجوی Bing و آنچه مایکروسافت آن را نسل بعدی GPT می‌نامد است که توسط چیزی که به نام Bing Orchestrator نامیده می‌شود هماهنگ شده است.

زمین‌سازی توسط ارکستراتور بینگ

در بین اجزای جستجو و GPT، Bing Orchestrator قرار دارد.

کاری که Bing Orchestrator انجام می دهد دریافت عبارت جستجو و هماهنگی فرآیند بازگرداندن پاسخ از نمایه Bing و GPT است.

نوآوری این است که چگونه جستجو و پاسخ های Bing “زمینه” را برای GPT فراهم می کند.

زمینه‌سازی تکنیکی است که به هوش مصنوعی اجازه می‌دهد از آن داده‌های اضافی برای ارائه متن بیشتر به پاسخ استفاده کند، به‌ویژه زمینه مربوط به آنچه در حال حاضر یا در یک منطقه جغرافیایی یا سایر زمینه‌ها اتفاق می‌افتد.

به طور کلی، زمینه سازی راهی برای ارائه زمینه به کلمات است. مدل‌های زبان، کلمات را در رابطه با کلمات دیگر درک می‌کنند، نوعی شبیه این به آن مربوط می‌شود.

زمینه کردن، به روشی که Bing از آن استفاده می کند، زمینه بیشتری را فراهم می کند.

اعلان بینگ توضیح می دهد:

“…اطلاعات مرتبط و تازه ای را برای مدل فراهم می کند، و آن را قادر می سازد به سوالات اخیر پاسخ دهد و نادرستی ها را کاهش دهد – به این روش، ارتینگ می گویند.

به بیان دیگر، مدل بر داده های ارائه شده توسط Bing استدلال می کند و از این رو توسط داده های Bing، از طریق Bing Orchestrator، پایه گذاری می شود.

به لطف تکنیک Bing grounding، Prometheus همچنین می‌تواند نقل قول‌ها را در جملات در پاسخ چت ادغام کند تا کاربران بتوانند به راحتی برای دسترسی به آن منابع و تأیید اطلاعات کلیک کنند.

بخش آخر، در مورد افزودن نقل قول به منابع وب سایت بسیار مهم است، زیرا پاسخ چت را به نوعی پاسخ ویکی پدیا با پیوندهایی به اطلاعات بیشتر تبدیل می کند.

اینها پیوندهای مرتبط با زمینه هستند، که روشی کاملاً خارج از چارچوب اما معقول برای ترکیب هوش مصنوعی با جستجو است.

Bing Orchestrator کارهای بیشتری انجام می دهد، مانند ایجاد عبارت های تکراری.

پست وبلاگ جدید این مورد را در مورد Bing تقویت شده با هوش مصنوعی به اشتراک می گذارد:

“Prometheus از قدرت Bing و GPT برای ایجاد مجموعه ای از پرس و جوهای داخلی به طور مکرر از طریق مؤلفه ای به نام Bing Orchestrator استفاده می کند و هدف آن ارائه پاسخی دقیق و غنی برای درخواست کاربر در چارچوب مکالمه داده شده است.”

بینگ به جزئیات در مورد پرس و جوهای تکراری نمی پردازد. تکرار شونده ارجاع به فرآیند تکرار است.

احتمالاً به معنای تکرار یک پرس و جو برای تولید مجموعه بزرگتری از پاسخ ها و زمینه برای GPT است.

یک تصویر به صورت بصری نشان می‌دهد که چگونه Bing Orchestrator بین قسمت‌های جستجو و GPT میانجیگری می‌کند:

Bing Prometheusمنبع: مایکروسافت بینگ

به هوش مصنوعی Bing پیشرفته نگاه کنید

این پست وبلاگ به دانش رو به رشد درباره آینده جستجوی تقویت‌شده هوش مصنوعی می‌افزاید.

بسیاری احساس اضطراب می‌کنند زیرا وقتی به جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی فکر می‌کنند، چیزی که به ذهنشان خطور می‌کند دستگاهی است که پاسخ‌ها را ارائه می‌دهد و هیچ پیوندی به وب‌سایت‌ها ارائه نمی‌دهد.

اما این نوع مدل به آنچه که به عنوان هوش عمومی مصنوعی (AGI) شناخته می شود، نزدیک تر است.

یک AGI ماشینی است که می تواند مانند یک انسان یاد بگیرد و دانش جامعی داشته باشد.

وضعیت هوش مصنوعی هنوز وجود ندارد.

پست وبلاگ بینگ نشان می‌دهد که چگونه هوش مصنوعی جستجو را بهبود می‌بخشد، دقیقاً مانند قطعه‌های برجسته و داده‌های نمودار دانش جستجو را بهبود می‌بخشد.

هوش مصنوعی در حال جستجو است. به عنوان مثال، Google از هوش مصنوعی برای شناسایی هرزنامه ها استفاده می کند (SpamBrain یک آشکارساز هرزنامه مبتنی بر هوش مصنوعی است).

مقاله دیگری از Bing مفهوم جستجوی پیشرفته هوش مصنوعی را به عنوان خلبان کمکی (اختراع مجدد جستجو با یک Microsoft Bing و Edge جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، کمک خلبان شما برای وب) چارچوب بندی می کند.

این شامل نوآوری در قسمت پشتی (داخلی) و همچنین قسمت جلویی (رو به کاربر) جستجو می شود.

جستجو به عنوان مقاله کمک خلبان توضیح می دهد:

مدل پرومتئوس مایکروسافت. ما روشی اختصاصی برای کار با مدل OpenAI ایجاد کرده‌ایم که به ما امکان می‌دهد از قدرت آن به بهترین شکل استفاده کنیم.

ما این مجموعه از قابلیت ها و تکنیک ها را مدل پرومتئوس می نامیم. این ترکیب نتایج مرتبط، به موقع و هدفمندتری را با ایمنی بهتر به شما می دهد.

استفاده از هوش مصنوعی در الگوریتم جستجوی اصلی. ما همچنین از مدل هوش مصنوعی در موتور رتبه‌بندی اصلی Bing خود استفاده کرده‌ایم که منجر به بزرگترین جهش در ارتباط در دو دهه اخیر شد. با این مدل هوش مصنوعی، حتی درخواست‌های جستجوی اولیه دقیق‌تر و مرتبط‌تر هستند.”

با بازگشت به نحوه اجرای GPT در جستجو بیشتر پیشرفتی در تجربه جستجو است، مایکروسافت ادغام GPT را به عنوان بخشی از تکامل ادامه جستجو فراتر از ده پیوند آبی کلاسیک می‌بیند، که نمی‌تواند پاسخ‌های غنی را ارائه کند. که عبارت های جستجوی پیچیده ایجاب می کنند.

مقاله کمک خلبان جستجوی مایکروسافت توضیح می‌دهد:

«تجربه کاربر جدید. ما در حال تصور مجدد نحوه تعامل شما با جستجو، مرورگر و چت هستیم و آنها را به یک تجربه یکپارچه می‌کشیم. این قفل یک راه کاملاً جدید برای تعامل با وب را باز می کند.»

مقاله توضیح‌دهنده Bing AI Search را بخوانید:

ساختن جدید بینگ

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Roman Samborskyi

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *