جان مولر از گوگل به سوالی در مورد نحوه برخورد الگوریتم گوگل با اختصارات پاسخ داد. جان به این سؤال عمیقاً پاسخ داد و توضیح داد که چگونه اینها اساساً مترادف هستند و Google کار خاصی را با اختصارات انجام نمی دهد.
Google چگونه اختصارات را مدیریت می کند؟
فردی که سؤالی میپرسد میخواست بداند Google چگونه اختصاریهایی مانند «بهعنوان مثال» را مدیریت میکند. که به معنای این است.
آنها گفتند که تعداد زیادی از این نوع اختصارات را در سایت خود دارند.
جان مولر از Google پاسخ داد:
“و پاسخ کوتاه این است که ما کار خاصی با این نوع کارها انجام نمی دهیم.
ما اساساً آنها را به عنوان نشانه هایی در یک صفحه در نظر می گیریم.
و یک نشانه اساساً مانند یک کلمه یا عبارت در یک صفحه است.
و احتمالاً متوجه می شویم که مترادف های شناخته شده ای برای برخی از آنها وجود دارد و آن را کمی درک می کنیم.
اما ما واقعاً در آنجا کار خاصی انجام نمیدهیم، زیرا بخواهیم واژهنامهای از معنای این مخفف داشته باشیم و آن را به روشی خاص مدیریت کنیم.
بنابراین، این چیزی است که در آن، بهویژه وقتی صحبت از مترادفها میشود، سیستمهای ما این موارد را در طول زمان یاد میگیرند.
و در بیشتر موارد، وقتی افراد جستجو میکنند و نه زمانی که نمایهسازی میکنیم، آنها را مدیریت میکنیم.”
جان مولر در ادامه توصیه میکند ویدیویی از مهندس جستجوی Google Paul Haahr را تماشا کنید که در کنفرانس جستجویی که توسط Google Search مرکزی منتشر شده است، صحبت میکند و در آن درباره نحوه کار جستجو صحبت میکند، که در آن پل استفاده از مترادفها برای بسط پرس و جو را مورد بحث قرار میدهد.
مولر میگوید:
“و در آن ویدئو، او برخی از چالشهای مترادف را که در گذشته با آنها روبرو بودهایم پشت سر میگذارد.
و من دیدم که نگاه کردن به آن بسیار جالب است و احتمالاً به شما ایده هایی می دهد که چگونه می توانیم با برخی از این نوع بسط ها در مورد اختصارات برخورد کنیم.”
مولر گفت که این ویدیو مربوط به دسامبر ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ است و در کانال YouTube Google Search Central منتشر شده است.
و در واقع ویدیویی از سال ۲۰۱۹ وجود دارد که در سال ۲۰۲۰ منتشر شده است که در آن پل هاهر در مورد مترادف ها و گسترش پرس و جو صحبت می کند.
پل در دقیقه ۱:۳۰ درباره موضوع بسط پرس و جو و مترادف ها بحث می کند:
ویدیوی Google از Paul Haahr در حال بحث در مورد مترادف ها و بسط جستجو
“بنابراین ابتدا می خواهم در مورد چیزی در یکی از سیستم های درک زبان خود صحبت کنم، که سیستم مترادف آن است.”
صفحه نمایش پشت پل متن زیر را نشان می دهد:
"واژگان کاربر ≠ واژگان سند
سیستم سعی می کند با افزودن خودکار کلمات جایگزین، شکاف را پر کند
مشابه با استفاده از OR، اما معمولاً اهمیت کمتری نسبت به اصطلاحات اصلی دارد
یکی از مهمترین اجزای جستجوی Google"
پل هاهر هدف از استفاده از مترادف ها را توضیح می دهد:
«پس سیستم مترادف ما چیست؟
این چیزی است که برای پر کردن شکاف بین واژگان کاربر و واژگان جستجو – یا واژگان کاربر و واژگان سند وجود دارد.
یعنی، وقتی یک پرس و جو می بینیم، اغلب به زبانی متفاوت از اسناد استفاده شده نوشته می شود.
و ما سعی میکنیم این موارد را مطابقت دهیم.
روشی که واقعاً کار میکند، به نظر میرسد که ما مجموعهای از اصطلاحات را با OR اضافه میکنیم.
چه کسی در بین مخاطبان از عملگر OR استفاده کرده است؟
و روشی که سیستم مترادف ما به طور موثر کار می کند، یک پرس و جوی کاربر می گیریم و اصطلاحات OR زیادی به آن اضافه می کنیم.
و این در واقع یکی از مهمترین مؤلفههای رتبهبندی Google است… چیزی که تقریباً ۱۵ سال پیش راهاندازی کردیم و در طول سالها بسیار بهبود یافته است.»
ویدیوهای بیشتر از Paul Haahr در حال بحث در مورد مترادف ها و بسط جستجو
ویدئوی دیگری از صحبت پل هار در SMX West در سال ۲۰۱۶ وجود دارد که در آن او همچنین در مورد گسترش پرس و جو صحبت می کند و این موضوع را نیز تا حدودی روشن می کند.
پائول در مورد گسترش پرس و جو در نقطه ۶:۳۵ دقیقه در ارائه بحث می کند:
مشاهده مهندس Google Paul Haahr درباره مترادف ها
این ویدئویی نیست که جان مولر به آن اشاره میکند، اما اطلاعات جالبی نیز دارد.
پل هاهر توضیح می دهد:
“ما بخشی از درک پرس و جو را انجام می دهیم که در آن سعی می کنیم معنی پرس و جو را بفهمیم، بازیابی و امتیازدهی … و سپس برخی … تنظیمات را انجام می دهیم.
بنابراین درک پرس و جو، اولین سوال این است که آیا موجودیت های نامگذاری شده در پرس و جو می شناسیم؟
مرکز کنوانسیون سن خوزه، ما می دانیم که چیست. مت کاتز، ما می دانیم که چیست.
و بنابراین ما آنها را برچسب گذاری می کنیم.
و سپس، آیا مترادف های مفیدی وجود دارد؟
آیا جنرال موتورز در این زمینه… آیا جنرال موتورز به معنای جنرال موتورز است؟
آیا GM به معنای اصلاح ژنتیکی است؟
و نظر من این است که زمینه اهمیت دارد.
ما کل پرس و جو را برای زمینه بررسی می کنیم.”
Google و اختصارات
به نظر می رسد آنچه مولر در پاسخ خود می گوید این است که گوگل اختصارات را مترادف می بیند. بنابراین، هنگامی که به این فکر میکنید که Google چگونه میتواند یک صفحه از محتوا را درک کند، یک مخفف ممکن است به معنای اصلی فشرده شود که میتواند به عنوان مترادف دیده شود.
نقل قول
چگونه Google با اختصارات برخورد می کند
پاسخ جان مولر را در دقیقه ۴۸:۴۳ تماشا کنید