Google مستندات داده های ساختاریافته خود را برای صفحات وب بررسی محصول تحریریه به روز کرد. اکنون دادههای ساختاری مزایا و معایب جدیدی وجود دارد که سایتها را واجد شرایط بهبود در جستجو میکند.
این تغییر در دادههای ساختاریافته Google برای بررسی محصول میتواند تأثیر قابلتوجهی بر وبسایتهای بررسی محصول داشته باشد.
فقط سایتهای بررسی محصول تحریریه میتوانند با استفاده از این ویژگیهای داده ساختاریافته جدید، فهرست بهبودیافتهای در نتایج جستجو داشته باشند.
تجار واجد شرایط بهبود مزایا و معایب در جستجو نیستند، همچنین صفحات بررسی محصول مشتری واجد شرایط نیستند.
یعنی این بهروزرسانی دادههای ساختاریافته بر وبسایتهای بررسی محصول، از جمله سایتهای وابسته بررسی محصول، که خودشان محصولات را نمیفروشند، اما بر بررسی محصولات متمرکز هستند، تأثیر میگذارد.
داده های ساختاریافته مزایا و معایب چیست؟
دادههای ساختاری مزایا و معایب توسط Google برای شناسایی اطلاعات خاص در بررسیهای محصول و نمایش آن در نتایج جستجو استفاده میشود.
دادههای ساختاریافتهای که Google برای مزایا و معایب استفاده میکند بر اساس Notes مثبت و negativeNotes ویژگیهای داده ساختار یافته Schema.org.
نکته جالب در مورد این ویژگی های داده های ساختاریافته این است که آنها هنوز به طور کامل در Schema.org ادغام نشده اند.
طبق صفحه رسمی Schema.org برای این نوع داده های ساخت یافته :
“این اصطلاح برای ادغام کامل در Schema.org، در انتظار بازخورد پیاده سازی و پذیرش از برنامه ها و وب سایت ها پیشنهاد شده است.”
زبان های واجد شرایط برای بررسی محصول مزایا و معایب
وبسایتهایی به ده زبان زیر واجد شرایط نمایش با پیشرفت جدید در جستجو هستند:
- هلندی
- انگلیسی
- فرانسوی
- آلمانی
- ایتالیایی
- ژاپنی
- لهستانی
- پرتغالی
- اسپانیایی
- ترکی
راهنماها
Google دستورالعملهای جدیدی منتشر کرده است که علاوه بر محدود کردن واجد شرایط بودن برای بهبود طرفدار یا مخالف در جستجو، همچنین بیان میکند که حداقل باید دو عبارت موافق یا مخالف ارائه شود.
یعنی میتواند از حداقل دو مزیت، دو منفی یا یکی از هرکدام (یک طرفدار و یک مخالف) تشکیل شده باشد.
طبق اسناد جدید :
«در حال حاضر، فقط صفحات بررسی محصول تحریریه برای ظاهر مزایا و معایب در جستجو واجد شرایط هستند، نه صفحات محصول تاجر یا نظرات مشتریان.
حداقل باید دو عبارت در مورد محصول وجود داشته باشد. این می تواند هر ترکیبی از گزاره های مثبت و/یا منفی باشد (به عنوان مثال، نشانه گذاری ItemList با دو عبارت مثبت معتبر است).
مزایا و معایب باید برای کاربران در صفحه قابل مشاهده باشد.”
داده های ساختاری مزایا و معایب اولویت بندی شده است
Google خاطرنشان کرد که صفحات وب بررسی سرمقالهای که از دادههای ساختاریافته جدید استفاده نمیکنند، همچنان میتوانند واجد شرایط بهبود در جستجو باشند، اگر Google بتواند آن را از متن صفحه وب بفهمد.
با این حال، Google به صفحات بررسی سرمقاله با داده های ساختاریافته اولویت می دهد.
در این اطلاعیه آمده است:
“اگر داده های ساختاریافته ارائه نکنید، ممکن است Google سعی کند به طور خودکار مزایا و معایب فهرست شده در صفحه وب را شناسایی کند.
Google دادههای ساختاریافته ارائهشده توسط شما را بر دادههای استخراجشده خودکار اولویتبندی میکند.»
آیا افزودن داده های ساختاریافته جدید سخت است؟
اگر از افزونه استفاده میکنید، هر کسی که آن را حفظ میکند باید دادههای ساختاریافته جدید را اضافه کند.
اگر افزونه بین نظرات سایتهای بررسی سرمقاله و نظرات در زمینه یک تاجر تفاوت قائل شود، نباید دشوار باشد.
آنچه درگیر است تقریباً محدود به افزودن مزایا و معایب به بررسی محصول و سپس افزودن دادههای ساختاری positiveNote و negativeNote به وبسایت بررسی محصول است.
اگر در حال افزودن دادههای ساختاری مزایا و معایب جدید هستید، افزودن ویژگیهای دادههای ساختاری positiveNote و/یا negativeNote به هر داده ساختاریافته بررسی محصول موجود، فرآیند نسبتاً آسانی است.
عکس از صفحه نمایش داده های ساختار یافته positiveNote
"positiveNotes": { "@type": "ItemList", "itemListElement": [ { "@type": "ListItem", "موقعیت": ۱، "name": "نتایج ثابت" }، { "@type": "ListItem", "موقعیت": ۲، "name": "پس از استفاده های زیاد هنوز تیز است" } ] }
عکس از صفحه نمایش داده های ساختار یافته negativeNote
"negativeNotes": { "@type": "ItemList"، "itemListElement": [ { "@type": "ListItem"، "position": 1، "name": "بدون محافظت از کودک" }، { "@type": "ListItem"، "position": 2، "name": "بدون ویژگی های پیشرفته" } ] }
موارد فهرست در داده های ساختاریافته
توجه به ListItem در داده های ساخت یافته مهم است. ListItem مرجعی است به Pro یا Con.
دادههای ساختاریافته مزایا و معایب صحیح حداقل دو نوع ListItem در دادههای ساختیافته دارند.
به این معناست که داده های ساختاریافته می توانند شامل موارد زیر باشند:
- یک حرفه ای و یک مخالف
- یا میتواند دارای دو مزیت و بدون معایب باشد
- یا می تواند دارای دو منفی باشد و هیچ مزیتی نداشته باشد
مهم: با نظرات محصول مشتری استفاده نکنید
این دادههای ساختاریافته بهطور خاص برای وبسایتهای بررسی محصول، با نام وبسایتهای بررسی محصول تحریریه است.
Google به صراحت اشاره میکند که بررسیهای محصول مشتری واجد شرایط نیست.
در حالی که Google صراحتاً نمیگوید که این مورد نباید برای بررسی محصول محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده شود، احتمالاً منظور Google این است.
بهروزرسانیشده ناشران تأثیر دادههای ساختاریافته بررسی محصول
دادههای ساختاریافته بهروزرسانیشده منجر به چیزی میشود که Google آن را پیشرفتهایی برای جستجو مینامد. این بدان معناست که منجر به قطعههای SERP میشود که میتواند نرخ کلیک را افزایش دهد.
عکس از قطعه جدید
وبسایتهای بررسی محصول، آنچه Google از آن بهعنوان وبسایتهای بررسی محصول سرمقاله یاد میکند، باید افزودن دادههای ساختاری موافق و مخالف را به صفحات وب خود در نظر بگیرند تا برای بهبود در جستجو واجد شرایط باشند.
این کار ضروری نیست، اما همیشه مفید است که از هر مزیت موجود در نحوه نمایش قطعات جستجو برای به حداکثر رساندن ترافیک جستجو استفاده کنید.
نقل قول
اعلامیه Google را بخوانید
جدید در ساختار داده ها: جوانب مثبت و منفی
تصویر ویژه توسط Shutterstock/Thapana_Studio