رد کردن لینک ها

برای دادن درخواست‌ تبلیغ‌، چطور به اینفلوئنسرها پیام بدهیم؟

اشتراک در :

برای دادن درخواست‌ تبلیغ‌، چطور به اینفلوئنسرها پیام
بدهیم؟

یکی از بهترین روش‌های افزایش دسترسی به برند شما و همچنین افزایش فروش، تبلیغ‌کردن با روش اینفلوئنسر مارکتینگ است. اینفلوئنسر‌های شبکه‌های اجتماعی، طرف‌داران وفاداری دارند و برای فالوئرهایشان نوعی الگو هستند. اگر شما برای ارتقای برند خود با اینفلوئنسر درستی همکاری کنید، احتمال آنکه اعتماد فالوئر آن‌ها را نیز جلب کنید، وجود دارد.

برای انجام تبلیغات توسط اینفلوئنسرها دو راه وجود داره:

  1. به‌صورت مسقیم با خودشان وارد مذاکره بشویم؛
  2. از شرکت‌های تبلیغاتی واسط استفاده کنیم.

راه دوم که مشخص است: می‌توانید با شرکت‌های تبلیغاتی واسط که با اینفلوئنسرها در ارتباط هستند همکاری کنید و کار را پیش ببرید. اما اگر به هر دلیلی نمی‌خواستید با شرکت‌های تبلیغاتی واسط همکاری کنید و می‌خواستید به‌صورت مستقیم خودتان با آن‌ها وارد مذاکره بشوید، باید یک‌سری توصیه را رعایت کنید تا احتمال دیده‌شدن و پاسخ‌گویی به پیامتان توسط اینفلوئنسر را افزایش بدهد. از طرف دیگر، توصیه‌هایی را هم به اینفلوئنسرها می‌کنم که اگر در ارسال پاسخ به تبلیغ‌دهنده رعایت کنند، احتمال اینکه همکاری‌شان زودتر شکل بگیرد بیشتر می‌شود.

سعی کنید طبق این فرمول کلی پیش بروید:

  • سلام و عرض ادب؛
  • خودتان را معرفی کنید که چه کسی هستید؛
  • کسب‌و‌کاری را که دارید از طرف آن پیام می‌دهید معرفی کنید؛
  • دلیل اینکه چرا انتخابش کردید توضیح دهید؛
  • خیلی شفاف و واضح بگویید که دقیقاً قرار است چه محصول/خدماتی را چطوری تبلیغ کنند؛
  • و در آخر بگویید که منتظر ارسال پیامشان هستید.

مثلاً اگر قرار باشد من به یک اینفلوئنسر پیام بدهم، طبق این فرمول این‌طور می‌نویسم و قطعاً در اولین پیام به‌صورت وویس چیزی را توضیح نمی‌دهم!

سلام، وقت شما بخیر
من نیما شفیع‌زاده هستم، استراتژیست محتوای شرکت ایکس.
شرکت ایکس خدمات فلان را ارائه می‌دهد.
ازآنجاکه وجود [خصلتی که در آن‌ها دوست دارید یا دیده‌اید] در شما، توجه ما را جلب کرد، فکر کردیم محتوای شما می‌تواند به‌خوبی نظر فالوئرهایتان را به محصول ما جلب کند.
ما می‌خواستیم شما برای محصول ایگرگمون که فلان کار را انجام می‌دهد، تبلیغ کنید. می‌خواستم بدانم که شرایط و تعرفۀ تبلیغاتی شما به چه صورت است؟ ما نیاز داریم که این تبلیغ حداکثر تا قبل از بهمن ۱۴۰۰ انجام بشود.
منتظر پاسخ شما هستم.

«خلاصه تو پیام‌دادن حرص درنیاریم، چون اگه قرار باشه ۱۰درصد فالوئرهای اینفلوئنسر هم برای تبلیغ بهش پیام بدن و سؤال کنن، احتمالاً با کلی پیام نخونده رو‌به‌رو خواهد بود.» به روایتِ تصویر (از توییت پویان)

خسته نشو، باز بخون!  ۲۸ معیار تجزیه و تحلیل موفقیت در اینستاگرام

توییت پویان جابری

سعی کنید طبق این فرمول کلی پیش بروید:

  • سلام و عرض ادب؛
  • هزینۀ تبلیغات در صفحۀ خود را به‌طور کامل و شفاف ذکر کنید؛
  • همچنین ذکر کنید نحوۀ تبلیغات به چه‌صورت است؛
  • و در آخر بگویید که منتظر ارسال پیام او هستید.

مثلاً اگر قرار باشد من به‌عنوان اینفلوئنسر به کسی جواب پیام بدهم، طبق این فرمول این‌طور می‌نویسم و ترجیحاً هم دیر جواب تبلیغ‌دهنده را نمی‌دهم:

سلام، وقت شما بخیر
هزینۀ تبلیغات در استوری به‌صورت سری استوری (۴ استوری) که خودم از خودم فیلم بگیرم، ۵ میلیون تومن است. اگر خودتان محتوا را برای من بفرستید و در صورت تأیید از طرف من، هزینه‌اش ۴ میلیون تومن است.
منتظر خبرتان هستم.

نکتۀ مهم: این یک فرمول‌ علمی نیست! پس انتظار می‌رود که با همه نتوان طبق این فرمول رفتار کرد؛ ولی به‌طور‌کلی این فرمول برای اکثر افراد جواب می‌دهد.

منبع :

اگر این مطلب براتون مفید بوده، می‌تونید من را هم خوشحال کنید!
من خیلی قهوه دوست دارم و موقع نوشتن هر مطلب بین ۱ تا ۵ لیوان می‌نوشم… یه جورایی انگیزه‌ی نوشتن بهم میده! پس اگر مطلب خوبی بوده برای کسایی که فکر می‌کنید این مطلب را دوست دارن بفرستید و اگر خیلی با مطلب حال کردین و می‌خواهید برای مطلب بعدی هم قهوه داشته باشم، می‌تونید(کاملا دلخواه) یه قهوه مهمونم کنید: دونیت قهوه برای امیر دانشی پور!

منبع(source)

به گفتگو بپیوندید