امیر دانشی پور | آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ

اگر افزودن روزانه محتوا باعث افزایش رتبه شود، گوگل پاسخ می دهد

Google یک پاتوق در ساعات اداری SEO برگزار کرد که در آن شخصی پرسید که آیا افزودن محتوا به طور منظم برای رتبه بندی مفید است یا خیر.

سوال خوبی است زیرا معمولاً درک می‌شود که انتشار محتوا به‌طور منظم ایده خوبی است زیرا باعث می‌شود خوانندگان برای اطلاعات بیشتر برگردند.

انتشار روزانه خوب برای رتبه بندی؟

این سوالی است که پرسیده شد:

“آیا پست کردن روزانه یک محتوا باعث افزایش رتبه می شود؟”

مشخص نیست چه کسی در Google به این سؤال پاسخ داده است.

این پاسخی است که از طرف Google داده شده است:

«خیر.

پست کردن روزانه یا در هر فرکانس خاصی برای این موضوع به رتبه بهتر در نتایج جستجوی Google کمک نمی کند.

اما، هرچه صفحات بیشتری در فهرست Google داشته باشید، ممکن است محتوای شما بیشتر در نتایج جستجو نشان داده شود.”

خزیدن: صفحات بیشتر نمایه می شوند

در چند سال گذشته اشاره شده است که Google همه محتوا را نمی‌خزد.

و اگر محتوا خزیده نشود، ایندکس نمی‌شود، که برای رتبه‌بندی مهم است.

بخشی از دلیل اینکه Google ممکن است آن محتوا را نخزد، کیفیت کلی یک وب سایت است.

جان مولر Google گفت:

“دلیل بزرگ دیگر که چرا ما زیاد از وب‌سایت‌ها نمی‌خزیم، این است که در مورد کیفیت کلی قانع نشده‌ایم.

بنابراین این چیزی است که، به خصوص در مورد سایت‌های جدیدتر، می‌بینم که ما گاهی اوقات با آن مشکل داریم.

و همچنین گاهی اوقات می‌بینم که مردم می‌گویند خوب، از نظر فنی امکان ایجاد یک وب‌سایت با میلیون‌ها صفحه وجود دارد، زیرا ما یک پایگاه داده داریم و آن را به‌صورت آنلاین قرار می‌دهیم.

و فقط با انجام این کار، اساساً از یک روز به روز دیگر، تعداد زیادی از این صفحات را خواهیم یافت، اما مانند آن خواهیم بود، هنوز در مورد کیفیت این صفحات مطمئن نیستیم.

و ما در مورد خزیدن و فهرست کردن آنها کمی محتاط تر خواهیم بود تا زمانی که مطمئن شویم کیفیت واقعاً خوب است.”

نمایه شده: احتمال بیشتری نسبت به رتبه

خزیدن پس از آن اولین مانع برای رتبه‌بندی است.

ایندکس کردن محتوای خزیده شده مرحله بعدی است که برای برخی از ناشران دشوار به نظر می رسد.

جان مولر در سال ۲۰۲۱ چند نکته برای کمک به ایندکس شدن صفحات وب ارائه شد.

اولین نکته این بود که مطمئن شوید صفحات قابل خزیدن هستند و دلیل فنی وجود ندارد که چرا سایت نمی تواند خزیده شود.

او پیشنهاد کرد که سایت خود را خزیده کنید تا بررسی کنید که صفحات چگونه می توانند به راحتی خزیده شوند. خزنده سایت مانند Screaming Frog اگر سرور قادر به ارائه صفحات وب نباشد، ۵۰۰ خطا نشان می دهد.

به طور مشابه، کنسول جستجوی خود را برای ۵۰۰ خطا بررسی کنید زیرا این نشانگر کلاسیک است که میزبان وب در ارائه صفحات وب با مشکل مواجه است.

پیشنهاد دوم او این بود که صفحات وبی را تبلیغ کند که در نمایه سازی مشکل دارند.

او گفت:

“و اگر به خوبی قابل خزیدن است، پس نکته بعدی که می‌خواهم کشف کنم این است که چه کاری می‌توانید انجام دهید تا وب‌سایت خود را کمی بهتر معرفی کنید.

…بنابراین وقتی سیستم‌های ما به وب‌سایت شما نگاه می‌کنند، می‌گویند، اوه، این در واقع یک تجارت کوچک قانونی است.

باید سعی کنیم همه چیز را فهرست کنیم.

زیرا به‌ویژه اگر در مورد یک وب‌سایت کوچکتر با چند صد صفحه صحبت می‌کنید، به نظر می‌رسد که اگر کمی راهنمایی داشته باشیم، تمام آن را دریافت می‌کنیم.

اگر در مورد یک سایت تجارت الکترونیکی صحبت می کنید که دارای ۵۰۰۰۰۰ صفحه است، پس بدیهی است (لایک) اگر همه آن صفحات را دریافت کنیم یا نه، داستان کاملاً متفاوت است.”

در فوریه ۲۰۲۲ جان مولر توصیه های بیشتری در مورد نحوه نمایه سازی محتوا ارائه کرد .

او پیشنهاد کرد از پیوند داخلی برای کمک به Google در تعیین اینکه کدام محتوا مهم است استفاده کنید.

مولر گفت:

“نکته دیگر این است که پیوند داخلی برای ما بسیار مهم است تا بفهمیم شما چه چیزی را در یک وب سایت مهم می دانید.

بنابراین، مواردی که به عنوان مثال از صفحه اصلی پیوند داده شده اند معمولاً نشانه این است که شما به این صفحات اهمیت می دهید، بنابراین شاید ما باید بیشتر به آنها اهمیت دهیم.”

او همچنین پیشنهاد کرد که کمتر روی کمیت و بیشتر بر کیفیت محتوا تمرکز کنید.

توصیه او:

“از یک طرف، نوعی اطمینان از اینکه تشخیص محتوای مهم در یک وب سایت برای ما آسان است، واقعا خوب است.

که گاهی اوقات به معنای تولید محتوای کمتر و تولید محتوای بهتر است.

بنابراین صفحات کمتری دارید که می‌خواهید فهرست کنید.”

محبوبیت محتوا و انتشار پربار

من متوجه شده‌ام که خوانندگان وقتی به شدت درگیر موضوعی هستند، می‌توانند در کشف محتوای جدید وسواس پیدا کنند.

به نظر من، زمانی که خواننده تعامل قوی با موضوع داشته باشد، محتوا می‌تواند مانند خوردن ذرت بو داده باشد – آنها نمی‌توانند از خواندن آن دست بکشند و برای اطلاعات بیشتر به آن مراجعه کنند.

دلیلی وجود دارد که چرا مطالب زیادی درباره رسانه جنگ ستارگان و فیلم‌های مارول نوشته شده است.

افرادی که با موضوعی درگیر هستند، وقتی مقاله‌ای در مورد موضوع مهم خود در نتایج جستجو، در Google News یا Google Discover می‌بینند، تمایل دارند روی آن کلیک کنند.

بعد از اینکه شروع به نوشتن برای مجله موتورهای جستجو کردم، به درک عمیق تری از اهمیت شناسایی انواع محتوا برای خوانندگان دست یافتم (همانطور که تعداد خوانندگانی که با مقالات درگیر شده اند و آنها را توصیه کرده اند نشان داده شده است).

>

بنابراین همیشه در مورد انتشار مداوم محتوا نیست، اما در تجربه من، ابتدا با شناسایی آنچه برای بیشتر خوانندگان مهم است شروع می شود.

این به این معنی است که هر چند وقت یک بار از آن خارج شوید تا ببینید آیا خوانندگان به موضوعات جدید با آزمایش برخی موضوعات جدید علاقه مند هستند یا خیر.

گاهی اوقات خوانندگان با موضوعات جدید درگیر نمی شوند.

اما هر چند وقت یکبار یک موضوع جدید به یک موضوع محبوب تبدیل می شود و آن موقع است که آن موضوع را به لیست انواع مقالات خود اضافه می کنید.

گزارشی که توسط نیویورک تایمز در سال ۲۰۲۱ منتشر شد، اشاره کرد که بیش از ۵ میلیون اشتراک برای محصول خبری آنها است، اما جالب است که بیش از ۱.۶ میلیون خواننده برای محتوای دیجیتال غیر خبری مانند آشپزی و بازی در نیویورک تایمز مشترک هستند.

این مشاهداتی است که در مقاله ۲۰۲۱ نیویورک تایمز درباره درآمد آنها:

«پیشنهاد دیجیتالی اصلی تایمز، محصول خبری آن، ۱.۷ میلیون مشترک به دست آورد که ۴۸ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش داشته است.

تایمز گفت که بیش از پنج میلیون اشتراک Times فقط برای محصول خبری است. سایر پیشنهادات دیجیتال، مانند برنامه های آشپزی و بازی، بیش از ۶۰۰۰۰۰ اشتراک در سال ۲۰۲۰ به دست آوردند که افزایش ۶۶ درصدی را نشان می دهد و در مجموع به ۱.۶ میلیون نفر می رسد.

چه کسی می دانست که تعداد قابل توجهی از خوانندگان نیویورک تایمز بیش از محتوای اصلی اخبار با محتوای دستور غذا درگیر می شوند؟

رتبه‌بندی در Google یا فقط ایجاد خوانندگان چیزی بیش از نوشتن محتوای بهینه‌شده با کلمه کلیدی است.

شناسایی موضوعاتی که برای خوانندگان مهم است بسیار مهم است.


نقل قول

به پاتوق کوتاه وب مستر در دقیقه ۶:۴۷ گوش دهید

ساعت اداری Google SEO از سپتامبر ۲۰۲۲

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Khosro

خروج از نسخه موبایل