در یک ویدیوی «ساعت کاری دفتر جستجوی Google»، لیزی ساسمن، کارمند Google، به سؤالی در مورد محتوای نازک پاسخ داد و یک تصور نادرست رایج در مورد اینکه محتوای نازک واقعاً چیست، روشن کرد.
محتوای نازک
لغه thin به معنای فاقد ضخامت یا عرض است.
بنابراین، وقتی اصطلاح “محتوای نازک” را می شنویم، غیر معمول نیست که محتوای نازک را به عنوان یک صفحه وب با محتوای کم در آن در نظر بگیریم.
تعریف واقعی محتوای نازک بیشتر در راستای محتوایی است که فاقد هرگونه ارزش افزوده است.
نمونهها یک صفحه برش کوکی است که به سختی با صفحات دیگر متفاوت است، و حتی یک صفحه وب که از یک خردهفروش یا سازنده کپی شده و هیچ چیز اضافی به آن اضافه نشده است.
بهروزرسانی بررسی محصول Google، در میان موارد دیگر، صفحات نازکی متشکل از صفحات بررسی را که فقط خلاصه محصول هستند، از بین میبرد.
ویژگیهای بارز صفحات نازک این است که فاقد اصالت هستند، به سختی با صفحات دیگر متفاوت هستند و/یا ارزش افزوده خاصی ارائه نمیدهند.
صفحات درگاهی شکلی از محتوای نازک هستند. اینها صفحات وب هستند که برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص طراحی شده اند. یک مثال می تواند صفحاتی باشد که برای رتبه بندی یک عبارت کلیدواژه و نام شهرهای مختلف ایجاد شده اند، که در آن همه صفحات تقریباً یکسان هستند به جز نام شهرها.
آیا مقالات کوتاه محتوای نازکی دارند؟
فردی که این سوال را میپرسد میخواست بداند که آیا تقسیم یک مقاله طولانی به مقالههای کوتاهتر منجر به محتوای نازکی میشود یا خیر.
سوال پرسیده شده این است:
«آیا اگر مقالهای که موضوعی طولانی را پوشش میدهد به مقالههای کوچکتر تقسیم شود و به یکدیگر مرتبط شود، محتوای ناچیز تلقی میشود؟»
لیزی ساسمن پاسخ داد:
“خب، بدون نگاه کردن به آن محتوا سخت است بدانید.
اما تعداد کلمات به تنهایی نشان دهنده محتوای ناچیز نیست.
اینها دو رویکرد کاملاً قانونی هستند: داشتن یک مقاله کامل که عمیقاً یک موضوع را بررسی میکند، میتواند خوب باشد، و به همان اندازه میتواند به همان اندازه خوب باشد که آن را به موضوعاتی با درک آسانتر تقسیم کنید.
این واقعاً به موضوع و محتوای آن صفحه بستگی دارد و شما مخاطبان خود را بهتر می شناسید.
بنابراین، من بر آنچه برای کاربران شما مفیدتر است تمرکز میکنم و اینکه شما ارزش کافی را در هر صفحه برای هر موضوعی که ممکن است باشد، ارائه میدهید.”
تقسیم یک مقاله طولانی به چند صفحه
چیزی که ممکن است شخصی که سوال میپرسد این است که آیا اشکالی ندارد که یک موضوع طولانی را در صفحات متعددی که بهم پیوستهاند تقسیم کنیم، که صفحهبندی نامیده میشود.
با صفحه بندی، بازدیدکننده سایت برای ادامه خواندن محتوا به صفحه بعدی کلیک می کند.
کارمند Google فرض میکرد که شخصی که این سؤال را میپرسد، یک مقاله طولانی را به مقالههای کوتاهتری تقسیم میکند که به موضوعات متعددی اختصاص داده شده است که مقاله طولانی پوشش داده است.
غیر زنده بودن نسخه جدید ساعت اداری SEO در Google به کارمند Google اجازه نمیدهد سؤال بعدی بپرسد تا بررسی کند که آیا سؤال را به درستی درک کرده است یا خیر.
در هر صورت، صفحه بندی روش خوبی برای تجزیه یک مقاله طولانی است.
Google Search Central صفحهای درباره بهترین شیوه های صفحه بندی.
نقل قول
تصویر ویژه توسط Shutterstock/Asier Romero
به ویدیوی Google SEO Office Hours در ساعت ۱۲:۰۵ گوش دهید