تهران ، ولیعصر
021-987654

اگر از Stop Words باید در URL استفاده شود، گوگل پاسخ می دهد

جان مولر از Google به سؤالی درباره اینکه آیا باید از کلمات توقف در URL ها استفاده شود یا خیر، پاسخ داد.

مولر به این سؤال پاسخ داد، اما در مورد تأثیر کلمات در URLها نیز بحث کرد و نحوه نزدیک شدن به کلمات مورد استفاده در URL ها را توصیه کرد.

پس‌زمینه کلمات توقف در جستجو

Stop Words کلمات رایجی مانند “a”، “and” و “the.”

هستند

در روزهای اولیه جستجو، این نوع کلمات برای سئو مهم تلقی نمی شدند زیرا برای موتورهای جستجو مهم در نظر گرفته نمی شدند.

همانطور که به یاد می‌آورم، در اوایل دهه ۲۰۰۰، کلمات توقف مهم تلقی نمی‌شدند، زیرا موتورهای جستجوی آن زمان واقعاً نمی‌دانستند یک صفحه درباره چیست. آنها با شناسایی کلمات کلیدی که یک صفحه با آنها مرتبط است، کار کردند و کلمات توقف به طور کلی نادیده گرفته می‌شوند.

بیل اسلاوسکی در مقاله ای از سال ۲۰۰۸ به این عدم اهمیت کلمات توقف اشاره کرد (رویکرد جدید Google برای نمایه سازی و کلمات توقف)

«چندی پیش، اگر در Google عبارت (بدون علامت نقل قول) «اتاقی با منظره» را وارد کرده باشید، ممکن است هشدارهایی دریافت کرده باشید مبنی بر اینکه درخواست شما حاوی «Stopwords» است.

در جستجوی “اتاقی با دید”، ممکن است نتایجی مانند “اتاقی برای دید” یا “اتاقی برای مشاهده” یا عبارات دیگری دریافت کرده باشید که برخی از کلمات توقف را با برخی دیگر جایگزین کرده اند. این باعث می‌شود هنگام جستجوی عبارتی با کلمات توقف در آن، دقیقاً همان چیزی را که به دنبالش بودید کمتر پیدا کنید.”

در اواخر همان سال بیل در مورد یک پتنت متفاوتی نوشت که کلمات توقف معنادار را مورد بحث قرار می‌دهد، و این می‌تواند نقطه عطفی در نحوه برخورد Google با کلمات توقف در عبارت‌های جستجو و محتوای صفحه وب در نظر گرفته شود.

مقاله او پتنتی را مورد بحث قرار داد که تعیین می کرد آیا کلمه توقف معنی دار است یا نه .

نتیجه این است که گاهی اوقات کلمات توقفی مانند “a” و “the” برای معنای عبارات کلیدی مهم در نظر گرفته می‌شوند، اما این حق ثبت اختراع، مانند لایحه ثبت اختراع قبلی مورد بحث، به توقف کلمات در محتوا و در جستجو محدود می‌شود. پرس و جوها.

پتنت‌ها حتی با کلمات توقف در URL زحمت نمی‌کشند.

بنابراین، آیا کلمات توقف زمانی که در یک URL هستند مهم هستند؟

توقف کلمات در URL

جان مولر این سوال را تفسیر کرد:

“به طور خلاصه، هنگام استفاده از کلمات از عنوان صفحه در URL، آیا باید کلمات متوقف کننده را نیز وارد کنم؟

برای مثال، آیا باید صفحه‌ای را چرا-is-the-sky-blue.html یا Why-sky-blue.html صدا بزنم؟»

مولر پاسخ داد:

“کلمات موجود در URLها فقط نقش کوچکی برای جستجوی Google دارند.

توصیه می کنم زیاد به آن فکر نکنید.

از نشانی‌های اینترنتی استفاده کنید که می‌توانند در طول زمان دوام داشته باشند، از تغییر مکرر آنها خودداری کنید و سعی کنید آنها را برای کاربران مفید کنید.

چه کلمات توقف را در آنها بگنجانید یا نه، تصمیم بگیرید از شناسه های عددی استفاده کنید، این کاملاً به شما بستگی دارد.”

اهمیت Stop Words در URL حداقل است

مولر اهمیت کلمات موجود در URL را برای Google به حداقل رساند، تا جایی که او گفت مهم نیست که شخص از شناسه های عددی در URL استفاده کند.

شناسه عددی یک نام فایل URL است که هیچ کلمه ای مانند /article-id-12345 ندارد.

این پاسخ مشابه پاسخ پاتوق ساعات کاری Google Office است که او در سال ۲۰۱۶ داده است ( در ساعت ۱۷:۵۷ دقیقه تماشا کنید.

مولر گفت:

“من معتقدم که این یک عامل رتبه بندی بسیار کوچک است، بنابراین چیزی نیست که واقعاً سعی کنم آن را مجبور کنم.

و این چیزی نیست که من بگویم حتی ارزش تلاش شما برای بازسازی یک سایت را داشته باشد تا بتوانید کلمات کلیدی را در URL اضافه کنید.”

شش سال بعد، مولر حتی اشاره نکرد که آیا کلمات در URL حتی یک عامل رتبه بندی کوچک هستند یا خیر، او فقط گفت که آنها “نقش کوچکی برای جستجوی Google” ایفا می کنند.

مولر با بازگشت به استفاده از کلمات توقف در URL، گفت که URL ها را برای کاربران مفید می کند و این توصیه خوبی است.

Google نشانی‌های اینترنتی را در نتایج جستجو نشان نمی‌دهد، بنابراین (برای نرخ کلیک) اهمیتی ندارد که آیا آدرس‌های اینترنتی حاوی کلمات توقف هستند یا نه زیرا به هیچ وجه تأثیری نخواهد داشت.

احتمالاً، در شرایطی که بازدیدکنندگان بالقوه سایت می‌توانند URL را ببینند، URL حاوی کلمات توقف که زمینه معناداری را اضافه می‌کنند، طبیعی‌تر به نظر می‌رسد تا URL که آن کلمات توقف را ندارد و در نتیجه ممکن است اعتماد بیشتری ایجاد کند. و نرخ کلیک بالاتر.

اسناد خود Google در URL ها چندین قانون را که باید رعایت کنید به عنوان بهترین روش فهرست کنید.

  • «در صورت امکان، از کلمات قابل خواندن به جای اعداد شناسایی طولانی در URL های خود استفاده کنید.
  • کلمات محلی در URL، در صورت وجود.
  • در صورت لزوم از رمزگذاری UTF-8 استفاده کنید.

Google همچنین بیان می‌کند که استفاده از خط تیره به موتور جستجو کمک می‌کند تا مفاهیم را درک کند. چیزی برای فکر کردن.

«از خط فاصله برای جدا کردن کلمات در URL های خود استفاده کنید، زیرا به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند مفاهیم موجود در URL را راحت تر شناسایی کنند. توصیه می کنیم به جای زیرخط (_) در URL های خود از خط تیره (-) استفاده کنید.”

دستورالعمل‌ها همچنین مواردی را که نباید انجام دهید فهرست می‌کنند:

  • توصیه نمی شود: استفاده از نویسه های غیر ASCII در URL
  • توصیه نمی‌شود: شماره‌های شناسایی طولانی و غیرقابل خواندن در URL:
    https://www.example.com/index.php?id_sezione=360&sid=3a5ebc944f41daa6f849f730f1
  • توصیه نمی شود: کلمات کلیدی در URL به هم پیوسته اند:
    https://www.example.com/greendress

توصیه‌ها و اخطارهای زیادی در مورد URLها در صفحه جستجوی مرکزی Google وجود دارد، اما در مورد کلمات توقف وجود ندارد.

این احتمالاً نادیده انگاشته نیست، ممکن است نشان‌دهنده‌ای باشد که شاید در طرح بزرگ‌تر مسائل بی‌اهمیت باشد.

در نهایت، همانطور که جان مولر گفت، “این کاملاً به شما بستگی دارد.”

نقل قول

جوان مولر را در دقیقه ۷:۵۰ پاسخ سوال را تماشا کنید


تصویر ویژه توسط Shutterstock/Khosro

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *