تهران ، ولیعصر
021-987654

اگر توضیحات متا برای رتبه‌بندی اهمیت دارد، Google پاسخ می‌دهد

جان مولر از Google به این سؤال پاسخ داد که آیا می توان از توضیحات متا برای تأثیرگذاری بر رتبه بندی جستجو استفاده کرد.

این سوال خوبی است زیرا Google توصیه می کند از توضیحات متا منحصر به فرد در صفحات وب استفاده کنید. بنابراین نوعی نفوذ وجود دارد، اما آیا این تأثیر به رتبه‌بندی مرتبط است؟ جان مولر به این سوال پاسخ می دهد.

عنصر متا

متا تگ به طور رسمی به عنوان شناخته می شود عنصر متا. عنصر متا برای توصیف (نمایش) اطلاعات سطح سند در مورد یک صفحه وب استفاده می‌شود.

به منظور توصیف ویژگی های مختلف صفحه وب، عنصر متا (مانند همه عناصر HTML) دارای ویژگی هایی است که نوعی عنصر متا را گسترش می دهد تا بتواند نوع خاصی از اطلاعات را به یک مرورگر وب یا یک خزنده وب ارائه دهد. (مانند Googlebot).

به عنوان مثال:

  • یک متا تگ ربات ها با خزنده ها ارتباط برقرار می کند.
  • یک متا تگ به‌روزرسانی با مرورگر ارتباط برقرار می‌کند.

تگ های متا زیادی وجود دارند که مستقیماً با موتورهای جستجو و مرورگرها ارتباط برقرار می کنند:

  • meta name=”viewport”
  • متا http-equiv=”refresh”
  • meta name=”google-site-verification”
  • meta name=”googlebot” content=”notranslate”

داده‌های عنصر متا اطلاعاتی هستند که بازدیدکنندگان سایت نمی‌توانند مستقیماً آن‌ها را ببینند (اگرچه می‌توان آن‌ها را به‌طور غیرمستقیم از طریق نتایج جستجو مشاهده کرد).

توضیحات متا

W3C نهاد استانداردسازی است که مسئول تعریف HTML (از جمله موارد دیگر) است

مشخصات W3C برای توضیحات متا می گوید که توضیحات متا برای استفاده توسط موتورهای جستجو طراحی شده است.

“مقدار باید یک رشته آزاد باشد که صفحه را توصیف می کند. مقدار باید برای استفاده در فهرستی از صفحات مناسب باشد، به عنوان مثال. در یک موتور جستجو.
نباید بیش از یک عنصر متا وجود داشته باشد که ویژگی نام آن به شرح مقدار در هر سند تنظیم شده باشد.”

توصیه های Google در مورد توضیحات متا

در اسناد گزیده‌های Google، توضیحات متا ذکر شده است برای تولید قطعات نتایج جستجو استفاده می شود.

اگر از توضیحات متا به درستی استفاده شود، توضیحات متا که در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود، به بازدیدکننده بالقوه وب‌سایت اطلاع می‌دهد که صفحه درباره چه چیزی است و به آنها ایده می‌دهد که اگر روی پیوند کلیک کنند و از وب‌سایت بازدید کنند، چه انتظاری دارند.

هیچ محدودیتی برای مدت طولانی بودن توضیحات متا وجود ندارد.

با این وجود محدودیتی در مورد اینکه موتورهای جستجو چه مقدار از توضیحات متا را برای نمایش انتخاب می کنند وجود دارد. این محدودیت براساس میزان نمایش داده شده در دستگاه مرورگر کاربر تعیین می شود.

راهنمای شروع SEO Google کمک بیشتری در مورد توضیحات متا ارائه می دهد:

“برچسب توضیحات متا صفحه به گوگل و سایر موتورهای جستجو خلاصه ای از موضوع صفحه را می دهد.

عنوان یک صفحه ممکن است چند کلمه یا یک عبارت باشد، در حالی که تگ توضیحات متا صفحه ممکن است یک یا دو جمله یا حتی یک پاراگراف کوتاه باشد. مانند عنصر

، تگ توضیحات متا در عنصر سند HTML شما قرار می‌گیرد.”

توصیه Google برای استفاده از آن به‌عنوان خلاصه‌ای از آنچه بازدیدکنندگان سایت می‌توانند انتظار دیدن آن را داشته باشند، با هدف عنصر توصیف متا همانطور که در استانداردهای رسمی شرح داده شده در مستندات W3C مطابقت دارد.

آیا Google از توضیحات متا برای رتبه بندی استفاده می کند؟

فردی که این سؤال را می‌پرسد، به‌طور خاص درباره افزودن اطلاعات نام مکان به توضیحات متا و اینکه آیا به رتبه‌بندی کمک می‌کند می‌پرسید.

جان مولر از Google با دامنه وسیع‌تری نسبت به افزودن نام مکان پاسخ داد، پاسخ او این بود که آیا چیزی در توضیحات متا بر رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارد یا خیر.

سوال پرسیده شده این است:

“آیا در صورت حفظ کیفیت محتوا، افزودن نام مکان در توضیحات متا از نظر رتبه بندی برای Google مهم است؟”

جان مولر پاسخ داد:

“بنابراین توضیحات متا در درجه اول به عنوان یک قطعه در صفحه نتایج جستجو استفاده می شود.

و این چیزی نیست که ما از آن برای رتبه بندی استفاده کنیم.

اما بدیهی است که داشتن یک قطعه خوب در صفحه نتایج جستجو، باعث می‌شود افراد با دیدن رتبه صفحه شما در نتایج جستجو، بازدید واقعی از صفحه شما را جالب‌تر کنند.»

Meta Description و SEO

در مورد عناصر متا HTML چیزهای زیادی برای دانستن وجود دارد و این سوال نمونه خوبی از ارزش درک HTML و نحوه استفاده از آنها توسط مرورگرها و موتورهای جستجو است.

درک اطلاعات پس‌زمینه در مورد عناصر متا و به‌ویژه تگ توضیحات متا به ایجاد درک بهتری از نحوه تناسب همه قطعات با یکدیگر برای SEO کمک می‌کند.

نقل قول

آیا توضیحات متا برای رتبه بندی مهم است؟

پاسخ جان مولر را در نقطه ۲۶:۴۷ در ویدیو تماشا کنید:

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *