Google’s Office Hours Hangout سؤالی درباره بهروزرسانیهای الگوریتم و اینکه آیا رتبهبندی سایتهایی که تأثیر منفی دارند با «جریمهای ملایم» سرکوب میشود، ارائه شد.
فردی که این سوال را میپرسد به یک پنالتی ملایم اشاره میکند، که عبارتی است که چندین سال وجود دارد اما واقعاً یک چیز نیست.
آنها همچنین به رنج بردن از یک “پرچم” که به سایت آنها اختصاص داده شده است اشاره می کنند، که به این اشاره دارد که Google سایت را به نوعی علامت گذاری کرده است، همانطور که در پرچم گذاری شده است.
سؤال اینجاست:
«هر دو وبسایت من با بهروزرسانیهای متفاوتی مواجه شدهاند، حدود ۹۰ درصد کاهش یافتهاند و از نوعی پرچم رنج میبرند که سایتهای ما را سرکوب میکند تا زمانی که مجازات ملایم برداشته شود.
یا… آیا حتی یک جریمه ملایم وجود دارد؟ “
این پاسخ است:
“خیر، بهروزرسانیهای نامگذاریشدهای که در صفحه بهروزرسانیهای رتبهبندی در Search Central منتشر میکنیم، به هیچ شکل یا شکلی جریمه نیستند.”
این امر تأیید میکند که هر رتبهبندی مرتبط با بهروزرسانی به نام Google یک پنالتی نیست و هرگز نباید به آن فکر کرد زیرا این چیزی نیست که اتفاق می افتد.
کارمند Google توضیح داد که چرا جریمه نیست:
“آنها تنظیماتی برای الگوریتم های رتبه بندی ما هستند، بنابراین کیفیت بالاتر و نتایج مرتبط تری را برای کاربران جستجو نشان می دهند.
اگر سایت شما پس از بهروزرسانی در رتبهبندی افت کرده است، دستورالعملهای کلی ما را برای محتوا دنبال کنید.
نگاهی به این بیندازید که چگونه میتوانید سایت خود را به طور کلی بهبود بخشید، هم از منظر محتوا و هم از منظر تجربه کاربر، و ممکن است بتوانید دوباره رتبهبندی خود را افزایش دهید.»
به روز رسانی و رفع محتوای اصلی
کارمندان Google در ابتدا توصیه کردند که وقتی یک سایت پس از بهروزرسانی الگوریتم اصلی رتبهبندی را از دست میدهد، چیزی برای اصلاح وجود ندارد.
گاهی اوقات، ما تغییرات گسترده ای در الگوریتم اصلی خود ایجاد می کنیم. ما در مورد آنها اطلاع میدهیم، زیرا توصیههای عملی این است که چیز خاصی برای «رفع» وجود ندارد، و ما نمیخواهیم صاحبان محتوا به اشتباه سعی کنند چیزهایی را تغییر دهند که مشکلی ندارند…. https://t.co/ohdP8vDatr
— Google SearchLiaison (@searchliaison) 2018 اکتبر، ۱۱ اکتبر
اما در همان زمان، آنها همچنین به بهبود محتوا توصیه کردند، که تا حدودی پیامرسانی مختلط است.
ما میدانیم کسانی که پس از تغییر بهروزرسانی اصلی عملکرد کمتری دارند، ممکن است همچنان احساس کنند که باید کاری انجام دهند. ما پیشنهاد می کنیم بر روی اطمینان از ارائه بهترین محتوایی که می توانید تمرکز کنید. این چیزی است که الگوریتمهای ما به دنبال پاداش هستند….
— Google SearchLiaison (@searchliaison) 2010 اکتبر، ۱۱ اکتبر
کارمند Google در پاتوق (من فکر میکنم گری ایلیز است) به کسانی که در رتبهبندی افت کردهاند توصیه کرد که روی بهبود رتبهبندی تمرکز کنند.
این توصیه منطقی است زیرا نمایش “نتایج با کیفیت بالاتر و مرتبطتر” به این معنی است که الگوریتم بر روی محتوا تمرکز میکند.
جریمه نرم
من بیش از ۲۲ سال است که در صنعت جستجو هستم و اصطلاح “جریمه نرم” یک چیز واقعی نیست.
هیچ نسخه نیمه پنالتی وجود ندارد. یک سایت یا جریمه می شود (با یک اقدام دستی) یا جریمه نمی شود.
این یک عبارت جامع است که چیزی را بدون توضیح واقعی توضیح میدهد، مانند عبارت «مشکل موتور».
افت رتبه بدون پنالتی می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود:
- مشکلات مربوط به محتوا
- پیشرفت در نحوه درک Google از عبارت های جستجو
- مشکلات کیفیت
- یک رقیب به سادگی محتوای بهتری دارد
در ساعت ۱۵:۰۸ دقیقه به پاتوق ساعات کاری دفتر Google تماشا/گوش دهید.
تصویر ویژه توسط Shutterstock/Luis Molinero