اینستاگرام تأیید می کند که در حال آزمایش یک ویژگی عکس محور جدید به نام Candid Challenges است که شباهت هایی با برنامه محبوب BeReal دارد.
الساندرو پالوزی محقق برنامه Candid Challenges را کشف کرد، ویژگیای که کاربران را تشویق میکند هر روز یک سلفی بهصورت تصادفی به اشتراک بگذارند.
# Instagram در حال کار بر روی IG Candid Challenges است، ویژگی الهام گرفته از @BeReal_App 👀
ℹ️ IG Candid دیگران را به سینی داستان خود اضافه کنید. و هر روز در زمان متفاوت، یک اعلان دریافت کنید تا در ۲ دقیقه عکس بگیرید و به اشتراک بگذارید. pic.twitter.com/caTCgUPtEV
— الساندرو پالوزی (@alex193a) 22 آگوست،
Candid Challenges به طور انحصاری از قابلیت دوربین دوگانه اینستاگرام استفاده می کند که همزمان با لنزهای جلو و عقب عکس می گیرد.
ℹ️ این دوربین IG Candid است، فقط میتوانید ابزار دوربین دوگانه را روشن کنید👇 pic.twitter.com/wXisCG8p2U
— الساندرو پالوزی (@alex193a) 22 آگوست،
ترکیب عکسهای تصادفی و حالت دوربین دوگانه مفهومی است که کل برنامه BeReal بر اساس آن ساخته شده است.
ایده این است که مردم یک عکس فوری معتبر از جایی که هستند و در یک لحظه انجام میدهند بسازند، از این رو نام “واقعی باش”.
BeReal که در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد، در ژوئیه ۲۰۱۹ به رتبه اول اپ استور اپل رسید و ۲۸ میلیون بار دانلود شده است.
BeReal 21.6 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و روزانه ۲.۹۳ میلیون کاربر به برنامه دسترسی دارند.
با توجه به رشد سریع BeReal، تعجب آور نیست که برنامه های شناخته شده بیشتری شروع به تقلید از ویژگی های آن کنند.
ما نمی دانیم که Candid Challenges چقدر در مرحله توسعه قرار دارد یا ممکن است چه زمانی راه اندازی شود، اما اینستاگرام به Engadget تأیید می کند که در حال آزمایش به عنوان “نمونه اولیه داخلی” است.
این بدان معناست که فقط افراد داخل شرکت میتوانند به آن دسترسی داشته باشند، برخلاف آزمایش مستقیم با کاربران عادی.
جالب است بدانید که اینستاگرام در حال توسعه قابلیتهای جدید مبتنی بر اشتراکگذاری عکسها پس از قول اخیر به رفتن به همه در ویدیو.
با این حال، تغییر اینستاگرام به سمت ویدیو با استقبال گرم کاربران مواجه نمیشود، زیرا تأثیرگذاران برجسته فریاد زدن برای بازگشت برنامه به ریشه های خود.
آدام موسری، رئیس اینستاگرام، اعتراف میکند که این شرکت اخیراً «خیلی زیاد» به ویدیو متمایل شده است.
اینستاگرام: “ما در چند ماه گذشته بیش از حد به ویدیو متمایل شده ایم” pic.twitter.com/OwvgbhCJf1
— مت ناوارا (@MattNavarra) 19، ۲۰ اوت
Candid Challenges میتواند راه اینستاگرام برای فرونشاندن انتقادات در مورد ویدیوهای بیش از حد و در عین حال تلاش برای مرتبط ماندن با نسلهای جوان باشد.
BeReal که بهعنوان برنامه مورد علاقه ژنرال Z معرفی میشود، در حال ایجاد یک پایگاه کاربری با ایجاد راهی برای افراد برای به اشتراک گذاشتن محتوای معتبر با دوستان است.
یکی دیگر از مشکلات کاربران تمایل اینستاگرام به نمایش محتوای حسابهایی است که کاربران آن را دنبال نمیکنند. مردم می خواهند محتوای بیشتری از دوستان، خانواده و مارک های مورد علاقه خود ببینند.
BeReal تجربه ای را ارائه می دهد که کاملاً در تضاد با اینستاگرام است.
اکنون، همانطور که بارها انجام داده است، اینستاگرام در حال شبیه سازی ویژگی های یک برنامه رسانه اجتماعی نوپا است که توجه جوانان امروزی را به خود جلب می کند.
ابتدا استوری ها آمدند که از اسنپ چت شبیه سازی شدند. سپس Reels آمد که از TikTok شبیه سازی شد. به زودی Candid Challenge را خواهیم داشت که از BeReal شبیه سازی شده است.
منابع: کسب و کار از برنامهها، Engadget، نگهبان
تصویر ویژه: mundissima/Shutterstock