تهران ، ولیعصر
021-987654

آیا گوگل با تنوع های متعدد از یک محتوا خوب است؟

در جدیدترین پاتوق ساعات اداری سئوی مرکزی جستجوی Google، جان مولر، مدافع جستجوی Google، به سؤالی درباره سرقت ادبی از خود می‌پردازد.

از مولر پرسیده می‌شود که آیا برای ناشران اشکالی ندارد که از قسمت‌هایی از محتوای خود دوباره استفاده کنند و از نظر فنی از خود برای ایجاد یک قطعه مشابه اما متفاوت کپی کنند.

به طور خلاصه، کپی کردن از خودتان تا جایی که دیگر اشکالی ندارد اشکالی ندارد.

در اینجا توضیح کامل تری از معنای آن وجود دارد.

خود سرقتی؟

فردی که این سوال را می‌پرسد، آن را به‌عنوان یک ناشر که خودش را “سرقت سرقت ادبی” می‌کند قاب‌بندی کرد.

اما، این استفاده نادرست از کلمه سرقت ادبی است، زیرا تعریف سرقت علمی عبارت است از گرفتن محتوا از شخص دیگری و سپس ارائه نادرست آن به عنوان متعلق به خود.

بدیهی است، همانطور که نمی توان از خود دزدی کرد، نمی توان خود را سرقت ادبی کرد.

معنای واقعی شخصی که این سوال را می پرسد کپی کردن محتوای خود است.

این سوال پرسیده شده است:

«آیا Google با ناشرانی که محتوای خود را سرقت ادبی می‌کنند خوب است؟

به عنوان مثال، من یک مقاله وابسته نوشتم و چیزی را برای مادر پیشنهاد دادم. آیا می‌توانم محتوای آن مقاله را برای نوشتن مقاله‌های بیشتری برای شاید یک خواهر یا همسر یا خاله یا مادربزرگ کپی کنم؟»

استفاده مجدد از محتوا

مولر به استفاده نادرست از کلمه سرقت ادبی اشاره کرد و در مورد آن صحبت کرد.

مولر پاسخ داد:

«بنابراین… من نمی‌دانم تعریف کامل سرقت ادبی چیست. اما به نظر می رسد اگر از محتوای خود دوباره استفاده می کنید که واقعاً سرقت ادبی نیست، حداقل آن طور که من آن را درک می کنم.

از دیدگاه Google، اگر محتوایی را از وب‌سایت خود می‌گیرید و دوباره آن را با تغییر برخی از عناصر صفحه منتشر می‌کنید، اساساً به شما بستگی دارد.

محتوا باید روی ارزش تمرکز کند

بسیاری از اوقات می‌توانیم به محتوا از نظر نحوه پاسخگویی Google فکر کنیم. اما پاسخ Google به طور کلی بر اساس ارزشی است که آن صفحه برای بازدیدکنندگان سایت ارائه می دهد.

مولر پاسخ خود را ادامه داد:

“و فرض من در بسیاری از موارد این است که شما فقط با کپی کردن مقاله موجود و تغییر برخی از کلمات روی آن، ارزش زیادی ارائه نمی کنید.

بنابراین احساس من این است که از نقطه نظر استراتژیک، احتمالاً بهتر است چیزی منحصر به فرد و متقاعد کننده برای آن موضوعات بنویسید یا مقاله ای بسازید که به نوعی این تغییرات مختلف را پوشش دهد.

بنابراین از دیدگاه استراتژیک چیزی شبیه به آن است که من توصیه می کنم.

اما صرفاً از نقطه نظر سیاست، من فکر نمی‌کنم چیزی به‌طور خاص مانع این باشد که شما مقاله‌های فردی را بردارید و سپس … تعداد انگشت شماری از آن را تهیه کنید.

بنابراین این چیزی است که از نظر … صرفاً از دیدگاه عملی، به نوعی به شما بستگی دارد.

اما توصیه من واقعاً به نوعی باعث می شود که مقالات کمتری واقعاً خوب باشند.”

صفحات درگاهی

فردی که این سوال را می پرسد با انواعی از صفحات درگاه صحبت می کند.

یک رویکرد قدیمی برای سایت‌ها، ایجاد صفحات محتوایی با هدف قرار دادن تمام پنجاه ایالت در ایالات متحده و برای هر ایالت ایجاد صفحات وب مطابق با بیست شهر برتر بر اساس جمعیت بود.

صفحات اساساً یکسان خواهند بود، فقط نام ایالت‌ها و شهرها متفاوت بودند.

Google آن صفحات درگاه را می نامد و این چیزی است که می تواند منجر به جریمه دستی شود.

این چیزی است که مستندات رسمی Google در مورد صفحات درگاه است. هشدار می دهد:

«درگاه‌ها سایت‌ها یا صفحاتی هستند که برای رتبه‌بندی برای جستجوهای خاص و مشابه ایجاد می‌شوند. آنها برای کاربران بد هستند زیرا می توانند به چندین صفحه مشابه در نتایج جستجوی کاربر منجر شوند، جایی که هر نتیجه کاربر را اساساً به یک مقصد می برد.

همچنین می‌توانند کاربران را به صفحات میانی هدایت کنند که به اندازه مقصد نهایی مفید نیستند.”

مولر نسبت به ایجاد ناخواسته صفحات درگاه هشدار داد:

«اگر دوست دارید محتوای خود را به شدت کپی کنید، یک مورد شدید در اینجا ظاهر می شود این است که در نهایت صفحات درگاهی ایجاد می کنید.

و این اساساً شامل گرفتن یک قطعه محتوا و ایجاد تغییرات بسیار زیاد فقط با کلمات مختلف در آن است و این چیزی است که برخلاف دستورالعمل‌های مدیر وب سایت ما است.

بنابراین این چیزی است که من باید مراقب آن باشم و همچنین چیزی است که در آن شما کیفیت پایین‌تری ایجاد می‌کنید… تقریباً می‌توانم بگویم صفحات ناخواسته برای وب‌سایت شما که اساساً دقیقاً مانند کرکی است که در کل ارزش منحصربه‌فردی ارائه نمی‌کند. .

و به‌جای اینکه محتوای وب‌سایت خود را به این شکل کمرنگ کنید، توصیه می‌کنم در عوض روی قوی‌تر کردن محتوای اصلی وب‌سایت خود تمرکز کنید.

بنابراین این یک نوع توصیه من است.

بنابراین، اگر می‌پرسید، آیا Google با آن مشکلی ندارد، مثل این است که می‌توانید هر کاری را که می‌خواهید در وب‌سایت خود انجام دهید، اما این بدان معنا نیست که Google برای آن ارزش قائل است.»

روی محتوا نه میانبرها تمرکز کنید

نکته مهم در اینجا این است که محتوا مهمترین دارایی یک وب سایت است. محتوا می تواند به موفقیت یا عدم موفقیت یک سرمایه گذاری کمک کند.

با توجه به اهمیت محتوا، منطقی است که محتوا تنها چیزی است که نباید از آن صرفه‌جویی کرد یا از میان‌برها استفاده نکرد.

نقل قول

جوان مولر را در دقیقه ۷:۳۴ پاسخ سوال را تماشا کنید:


تصویر ویژه: اسکرین شات از YouTube.com/GoogleSearchCentral، می ۲۰۲۲. 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *