تهران ، ولیعصر
021-987654

آیا گوگل در بازار تبلیغات از دست می دهد؟

در یک حرکت آشفته دیگر در بازار، نتفلیکس اعلام کرد که مایکروسافت را به عنوان شریک تبلیغاتی و شریک فروش خود انتخاب کرده است.

ساتیا نادلا، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل مایکروسافت، این خبر را در روز سه شنبه، ۱۳ جولای، از طریق توییتر تأیید کرد.

در حالی که مایکروسافت این همکاری پیروزمندانه را جشن می گیرد، این آخرین نمونه از نبرد شکست خورده Google در بازار تبلیغات است.

خط زمانی مختصر تغییر بازار

در ماه فوریه، The Trade Desk منسوخ شدن مناقصه باز Google را از پلتفرم خود آغاز کرد.

کاترین پترسون، مدیر کل توسعه ناشران در The Trade Desk یک نقل قول رسمی در مورد تصمیم خود مبنی بر حذف Google Open Bidding به ما ارائه کرد.

  • «مشتریان تبلیغ‌کننده ما به‌طور فزاینده‌ای از اینکه چگونه پلتفرم مناقصه باز Google بازار را به نفع برخی بازیگران متمایل می‌کند، آگاه شده‌اند. با در نظر گرفتن این موضوع، OpenPath را راه‌اندازی کردیم که به ناشران این امکان را می‌دهد تا مستقیماً با تقاضای تبلیغ‌کنندگان در پلتفرم ما یکپارچه شوند و معیاری عینی و کارآمد ایجاد کنند. علاوه بر این، حمایتی که از طرف خرید و فروش پس از منسوخ کردن پیشنهاد باز Google دریافت کردیم، با هزینه‌های رسانه‌ای برای توزیع مجدد در مسیرهای باز، عینی و شفاف‌تر، بسیار دلگرم‌کننده است. سایر شرکا که از مناقصه باز پیروی می کنند گامی عالی به سوی یک مزایده رقابتی تر و منصفانه تر است.”

چند ماه به جلو، دو DSP دیگر، Yahoo و Amobee از Trade Desk پیروی کردند و Google Open Bidding را در ژوئن حذف کردند.

در همان روزی که مایکروسافت و نتفلیکس اعلام کردند، Digital Turbine نیز پس از خرید AdColony، Fyber و Appreciate، برند جدید و یکپارچه خود را اعلام کرد. اینها پلتفرم های تبلیغات تلفن همراه و فناوری تبلیغات در سمت DSP هستند.

این باعث می‌شود که نه اکوسیستم دیجیتال بزرگ تا حدودی کنترل بازار را از Google پس بگیرند – همه در شش ماه گذشته.

مایکروسافت در مرکز صحنه قرار می گیرد

مایکروسافت در چند سال گذشته بی سر و صدا در بازار پیشرفت کرده است.

اما، جدیدترین تلاش‌های آن در سال گذشته نشان داده است که آنها آماده هستند تا املاک و مستغلات بیشتری را در بازار تبلیغات خریداری کنند.

در دسامبر ۲۰۲۱، مایکروسافت برنامه خرید Xandr از AT&T را دارید. هدف این خرید کمک به تسریع در ارائه تبلیغات دیجیتال فعلی و راه حل های رسانه خرده فروشی آن بود.

خرید Xandr برای مایکروسافت که قبلاً به خاطر ماندن در فضای تبلیغاتی جستجو و بومی شناخته شده بود، حرکت بزرگی به وب باز بود.

جزئیات شراکت نتفلیکس و مایکروسافت

Netflix به دنبال شریک شدن با یک پلتفرم تبلیغاتی اصلی بود که اولین پیشنهاد اشتراک خود را با پشتیبانی از تبلیغات رونمایی کرد.

در حالی که مصرف کنندگان به خوبی از تبلیغات استفاده نکرده اند با ارائه اشتراک، تبلیغ‌کنندگان از مزایایی که با این مشارکت همراه است خوشحال خواهند شد.

بنابراین، چه سودی برای بازاریابان دارد؟ در مراحل اولیه، می‌دانیم که تبلیغ‌کنندگان مایکروسافت این موارد را خواهند داشت:

  • دسترسی به مخاطبان Netflix
  • دسترسی به موجودی تلویزیون متصل پریمیوم Netflix

این فرصتی بزرگ برای برندها است تا حضور خود را در یک پلتفرم پربازدید گسترش دهند. هدف‌گیری بیشتر مخاطب و تقسیم‌بندی بالقوه جمعیت‌شناختی و رفتارهای آن نیز به شما کمک می‌کند رویکردی پیچیده‌تر و هدفمند برای تبلیغات ویدیویی ایجاد کنید.

از آنجایی که بودجه بازاریابی به دلیل افزایش هزینه ها بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد، هدف گذاری دقیق تر و مرتبط تر در هر تلاش تبلیغاتی ضروری است. و، پلتفرم تبلیغاتی اضافی به گسترش بیشتر موجودی موجود کمک می‌کند – کمک می‌کند CPM و CPC را دور نگه دارید (در حال حاضر).

چرا نتفلیکس مایکروسافت را به عنوان شریک مورد علاقه خود انتخاب کرد؟ گرگ پیترز، مدیر ارشد اجرایی نتفلیکس بیان کرد:

  • “مایکروسافت توانایی اثبات شده ای برای پشتیبانی از همه نیازهای تبلیغاتی ما را دارد، زیرا ما با هم یک پیشنهاد جدید با پشتیبانی از تبلیغات ایجاد می کنیم. مهمتر از آن، مایکروسافت انعطاف پذیری برای نوآوری در طول زمان در هر دو بخش فناوری و فروش، و همچنین حفاظت از حریم خصوصی قوی برای اعضای ما ارائه کرده است.”

خلاصه

اگر مایکروسافت را به عنوان یک پلتفرم تبلیغاتی بالقوه برای برند خود در نظر نمی گیرید، اکنون زمان آن فرا رسیده است. مایکروسافت با گسترش همیشه در حال تغییر پیشنهادات خود، اکنون از اهداف برند متعددی پشتیبانی می کند که خارج از پیشنهاد اصلی اولیه جستجو است.

آیا شاهد موضع گیری برندهای بیشتری در برابر Google در بازار تبلیغات خواهیم بود؟ احتمالا.

در حالی که Google هنوز یکی از بازیگران اصلی در وب باز است، پلتفرم‌ها و فناوری‌های دیگر بالاخره شانس خود را برای درخشش پیدا می‌کنند – جایی که بازاریابان برنده نهایی این امر هستند.


تصویر ویژه: Primakov/Shutterstock.com

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *