تهران ، ولیعصر
021-987654

آیا گوگل بار دیگر به تجارت الکترونیک فشار می آورد؟

گزارشی از بلومبرگ نشان می‌دهد که Google آماده است تا با عزم تازه‌ای برای غلبه بر تجارت الکترونیک، دوباره در غول خرده‌فروشی آمازون شرکت کند.

در این گزارش آمده است:

تجارت الکترونیکی «بخشی است که [Google] قبلاً بارها تلاش کرده و موفق به کشف آن نشده است».

اگر Google دوباره در مورد تجارت الکترونیک جدی می‌شود، چرا این بار کار متفاوتی انجام می‌دهد؟

برای اولین بار، از آخرین باری که Google یک فشار قوی به تجارت الکترونیک انجام داد، یک معاون جدید مسئول است.

پرابهاکار راغاوان، معاون ارشد گوگل که بر جستجو، نقشه‌ها و تبلیغات نظارت می‌کند، در کنفرانس امسال Google I/O.

تأثیر رغوان بر استراتژی خرده‌فروشی Google به ارتقاء او در سال ۲۰۲۰ بازمی‌گردد، یعنی زمانی که Google از هزینه‌هایی که برای خریدهای آنلاین استفاده می‌کرد خلاص شد.

بلومبرگ دیدگاه راغوان را “ضد آمازون” توصیف می کند. خرده فروشان برای استفاده از وب سایت خود به عنوان ویترین فروشگاه باید به آمازون پول بپردازند، در حالی که Google اخیراً به کسب و کارها اجازه داده تبلیغات خرید را به صورت رایگان اجرا کنند.

فهرست‌های خرید رایگان به نظر روشی مؤثر برای شرکت‌ها برای حضور در مقابل مشتریان است، اما آیا مشتریان مشروط به استفاده از Google به عنوان مکانی برای خرید محصولات هستند؟

در این مقاله به این خواهیم پرداخت که آیا گوگل می‌تواند به طور واقعی با آمازون در فضای خرده‌فروشی رقابت کند یا خیر. سپس درباره معنای این موضوع برای کسب‌وکارها و آنچه می‌توانند برای آماده شدن برای یک فشار تجارت الکترونیک از طرف Google انجام دهند، بحث خواهیم کرد.

استراتژی تجارت الکترونیک جدید Google که وعده داده است

نشانه‌های اولیه وجود دارد که رویکرد جدید Google برای تجارت الکترونیک کار می‌کند.

Google اخیراً در گزارش درآمد خود فاش کرد که تبلیغات تجارت الکترونیک باعث افزایش ۴۳ درصدی درآمد جستجو در سال ۲۰۲۱ شده است.

تبلیغ‌کنندگان آماده پذیرش مسیری هستند که Google به آن می‌رود، اما مشتریان چطور؟

Google سال گذشته گزارش داد که بیش از یک میلیارد نفر هر روز از دارایی‌های آن خرید می‌کنند.

تحقیق مورگان استنلی که در پاییز ۲۰۲۱ منتشر شد، نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان بیشتر از آمازون، ای‌بی یا والمارت برای تحقیق در مورد محصولات و خرید قیمت از گوگل و یوتیوب استفاده می‌کنند.

حتی اختصاصی ترین خریداران آمازون، مشترکین Prime، بیشتر در جستجوی محصولات در Google هستند.

در ماه آوریل، مورگان استنلی گزارش داد که ۵۹٪ از پاسخ دهندگان نظرسنجی که اعضای آمازون پرایم هستند، گفتند که شروع به تحقیق در مورد محصولات در Google کرده اند. این تعداد از ۵۰ درصد در پاییز گذشته افزایش یافته است.

با این حال، خودی‌های صنعت به بلومبرگ می‌گویند که رویکرد خرده‌فروش‌پسند Google برای تجارت الکترونیک، تعداد قابل توجهی از خریداران جدید را جذب نمی‌کند.

Google در جذب آگهی‌دهنده و خرده‌فروش موفق شده است، اکنون باید بفهمد که چگونه جستجوگران را به خریداران تبدیل کند.

آماده شدن برای فشار تجارت الکترونیک Google

دو کار وجود دارد که خرده‌فروشان می‌توانند در حال حاضر انجام دهند تا خود را در موقعیت موفقیت قرار دهند، زیرا Google چشم انداز تجارت الکترونیک خود را زنده می‌کند.

اولین مورد این است که فید محصول خود را در Google Merchant Center آپلود کنید. می‌توانید در این راهنمای مبتدی برای تبلیغات خرید، همه چیز را در مورد نحوه انجام این کار بیاموزید.

هیچ هزینه‌ای برای استفاده از Google Merchant Center وجود ندارد، فقط در صورتی پرداخت می‌کنید که تصمیم به اجرای تبلیغات خرید ممتاز داشته باشید.

این ما را به توصیه بعدی می‌رساند، یعنی استفاده از رایگان لیست محصولات در Google.

با فید محصولی که از طریق Merchant Center در Google آپلود شده است، واجد شرایط نمایش لیست خرید رایگان خواهید بود.

تفاوت اصلی بین لیست خرید پولی و رایگان این است که یکی نسبت به دیگری اولویت دارد. تا آنجایی که ظاهر و عملکرد وجود دارد، آنها پیشنهادات یکسانی هستند.

علاوه بر فهرست شدن در برگه خرید، این احتمال وجود دارد که لیست‌های رایگان شما در نتایج جستجو نمایش داده شوند.

در نهایت، می‌توانید با توجه دقیق به آخرین به‌روزرسانی‌های Google آماده بمانید. من گمان می‌کنم در طول سال شاهد تلاش‌های نوآورانه Google برای جذب خریداران بیشتر باشیم.


منبع: Bloomberg

تصویر ویژه: CasamiroPT/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *