تهران ، ولیعصر
021-987654

آیا جستجوی گوگل بدتر است؟ به نظر می رسد که بسیاری موافق هستند

یکی از اعضای Reddit پرسید که آیا جستجوی Google بدتر می شود و هزاران نفر دیگر به شدت پاسخ دادند که جستجوی Google آنچه را که به دنبال آن هستند نشان نمی دهد. جامعه SEO در توییتر این بحث را انتخاب کرد و تا حد زیادی با آن موافقت کرد.

به گفته کاربران کیفیت جستجوی Google کاهش یافته است؟

در حالی که تعدادی از اعضای Reddit (که به آنها Redditors گفته می شود) گفتند که جستجوی Google قبلاً بدتر بود و اظهار داشتند که Google اکنون بهتر است، آنهایی که از جستجوی Google دفاع کردند در اقلیت بودند.

به نظر می رسد اکثر نظر دهندگان در موضوع Reddit ادعا کردند که جستجوی Google بدتر و به دلایل مختلف بوده است.

مقالات با تجربه کاربری ضعیف

موضوع رایج در Reddit این بود که Google محتوایی را با تجربه کاربری بد عرضه می‌کند.

صفحات وب یک جمله

نمونه‌ای از تجربه کاربری بدی که Google رتبه‌بندی می‌کند، صفحات فهرستی هستند که کاربر را مجبور می‌کند برای خواندن یک مقاله در یک بار یک جمله کلیک کند.

One Redditor نظر داد:

“من متخصص بهینه سازی سئو یا هیچ چیز دیگری نیستم، اما تعداد پست های وبلاگ [تدوین شده] که هنگام جستجوی مطالب دریافت می کنم مضحک است. من فکر می‌کنم بدترین متخلف، سایت‌هایی هستند که «۱۰ کار برتر X» را انجام می‌دهند که به طور قانونی مورد علاقه شماست، اما به جای اینکه فقط آنها را به ترتیب در صفحه فهرست کنند، از … اسلایدها استفاده می‌کنند.»

هر سایتی در SERP می خواهد چیزی به شما بفروشد

یک شکایت رایج دیگر این بود که سایت‌هایی که برای جستجوهای اطلاعاتی رتبه‌بندی می‌شوند دارای شیب فروش هستند. این منجر به موقعیتی می شود که جستجو برای اطلاعات منجر به سایت هایی می شود که در حال تبلیغ یا فروش یک محصول هستند.

One Redditor شکایت کرد:

“بیشتر نتایج فقط نقشه راه هستند تا شما را به سمت خرید چیزی راهنمایی کنند تا اطلاعاتی به شما بدهند.

من روز قبل چیزی را جستجو کردم … چیزی نسبتاً پیش پا افتاده و امیدوار بودم فقط اطلاعاتی در مورد آن پیدا کنم.

تمام چیزی که گوگل به من داد مجموعه‌ای از پیوندهای آمازون، ebay، walmart و سایر پیوندهای خرده‌فروشی بزرگ بود. … من فقط می خواستم در مورد این چیز بدانم، من به دنبال خرید نیستم… اگر می خواستم از برگه خرید استفاده کنم.”

یکی دیگر از Redditor موافقت کرد، نوشتن :

«موافقم. اگر همه چیز خرید است، داشتن برگه خرید چه فایده ای دارد؟»

یک نظر بعدی از یک عضو دیگر مشاهده کرد که جستجو برای اطلاعات در مورد پرکردن دندان منجر به لیستی با کیفیت پایین از بهترین پرکننده‌ها برای خرید و سایر محتوایی شد که به جای ارائه اطلاعات در مورد آن، بر فروش پرکننده‌های دندان متمرکز بود.

صفحاتی که پیمایش را برای یافتن محتوا مجبور می‌کنند

یکی دیگر از اشکال تجربه کاربری بدی که در مورد آن شکایت شد، سایت‌هایی بودند که دارای یک جستجوی اطلاعاتی بودند که کاربر را مجبور می‌کرد تا پاراگراف‌های محتوا را در گذشته مرور کند تا به پاسخی که به دنبالش بود برسد.

One Redditor توضیح داده شده است:

«بدترین حالت زمانی است که به‌عنوان مثال به دنبال تاریخ انتشار می‌گردم، و این یک مقاله ۵ پاراگراف است.

“می خواهید تاریخ را بدانید؟ تاریخ انتشار را به شما می گوییم.

برای اطلاع از تاریخ انتشار، کافیست از کنار این تبلیغات عبور کنید.”

…داستان بی ربط

“تاریخ انتشار به زودی در راه است. همه برای تاریخ انتشار هیجان‌زده هستند”

تبلیغات بیشتر

“اکنون بسیاری از مردم تعجب می کنند که تاریخ انتشار چیست. در حال حاضر تاریخ انتشار نداریم.”

Google یک پاسخ ارائه می دهد

یکی از سخنگویان Google با Search Engine Journal تماس گرفت و این پاسخ را ارائه کرد:

“ما دائماً در حال بهبود سیستم‌های خود هستیم – ۵۰۰۰ در سال ۲۰۲۱، بر اساس بیش از ۸۰۰۰۰۰ تست کیفیت – برای اطمینان از ارائه اطلاعات مفید و مرتبط.

در طول هفت سال گذشته، نتایج نامربوط را بیش از ۵۰% کاهش دادیم و هوش مصنوعی ما تقریباً شش برابر سایت‌های هرزنامه بیشتر از سال گذشته، بیش از ۹۹% جستجو را بدون هرزنامه نگه می‌دارد.

ما برای ورودی کاربر ارزش قائل هستیم و هر کسی می‌تواند هر مشکلی را که ممکن است از طریق عملکرد بازخورد در جستجو گزارش دهد.

  • ما سرمایه‌گذاری‌های عمده‌ای در درک زبان و هوش مصنوعی انجام داده‌ایم تا جستجو را همراه با اینترنت و دنیای اطرافمان که دائماً در حال تغییر است، تکامل دهیم.
  • جستجو دارای فرآیندهای خودکاری است که برای شناسایی و جلوگیری از تأثیرگذاری هرزنامه یا محتوای ایجاد شده توسط ماشین بر نتایج طراحی شده است.
  • ما همیشه به بازخورد در زمینه‌هایی که ممکن است به درستی آن را دریافت نکنیم، اهمیت می‌دهیم و از این ورودی برای کمک به بهبود محصول در کنار بازخورد کمی از آزمایش‌های زنده و بازخورد کیفی از بازبین‌های انسانی‌مان استفاده می‌کنیم.

نظرات انجمن را در جستجوی Google جستجو کنید

از طرف جامعه SEO، افراد زیادی موافق بودند که جستجوی Google بدتر است.

توئیت نماینده:

شخص دیگری این عقیده را مطرح کرد که ایجاد محتوای هوش مصنوعی در Google رتبه بالایی دارد.

او توییت کرد:

برندهای بزرگ و Clickbait بر گوگل تسلط دارند؟

دیگران نظرات خود را مبنی بر تسلط برندهای بزرگ و طعمه کلیک بر نتایج جستجوی Google ارائه کردند.

آنها توییت کردند:

چرا جستجوی Google بدتر است؟

هر دو جامعه Reddit و Twitter در مورد اینکه چرا جستجوی Google اینقدر بد بود تقسیم شدند.

برخی ناشران را به خاطر بازی کردن با Google به منظور رتبه‌بندی محتوایی که به پرسش‌های اطلاعاتی پاسخ نمی‌دهد یا تجربه کاربری ضعیفی ارائه می‌دهد، سرزنش می‌کنند.

دیگران الگوریتم‌های جستجوی Google را مقصر می‌دانند زیرا این چیزی است که تصمیم می‌گیرد محتوای بی کیفیت را رتبه‌بندی کند.

نمونه خوبی از مشکل محتوا و رتبه‌بندی را می‌توان در عبارت‌های جستجوی دستور پخت مشاهده کرد.

جامعه وبلاگ نویسی دستور العمل معتقد بود که گوگل فقط محتوای طولانی را رتبه بندی می کند. در پاسخ، وبلاگ نویسان دستور پخت دستور العمل هایی حاوی حکایات شخصی طولانی و گاهی نامربوط منتشر کردند که بازدیدکنندگان سایت را مجبور می کرد تا پاراگراف های محتوای نامربوط را به پایین صفحه پیمایش کنند تا دستور پخت مورد نظر خود را پیدا کنند.

به نظر می‌رسید بحث‌ها در نهایت به این یک سوال منتهی شد:

آیا نتایج جستجوی Google بدتر است یا محتوایی که امروزه منتشر می شود بسیار ضعیف است؟

نقل قول ها

بحث اصلی Reddit را بخوانید

آیا شخص دیگری فکر می‌کند کیفیت جستجوی Google پایین آمده است سریع؟

انجمن جستجو را در توییتر بخوانید اگر Google بدتر است بحث کنید

به نظر شما جستجوی Google بهتر می شود یا بدتر؟

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *