امیر دانشی پور | آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ

گزارش لینکدین: پرتقاضاترین مشاغل بازاریابی در سال ۲۰۲۲

طبق گزارشی که ماه گذشته توسط اداره آمار کار، در حال حاضر ۱۱.۳ میلیون فرصت شغلی در ایالات متحده وجود دارد

مثل اکثر صنایع دیگر، بازاریابی تحت تأثیر به اصطلاح “استعفای بزرگ” قرار گرفته است، اگرچه تقاضا همچنان به رشد خود ادامه می دهد و انتظار می رود تعداد کل مشاغل بازاریابی تا سال ۲۰۳۰ ۱۰ درصد رشد کند.

به‌عنوان بخشی از مجموعه‌ای که به تجزیه و تحلیل مناظر مشاغل بازاریابی در سال ۲۰۲۲ می‌پردازد، LinkedIn تغییرات درون این حوزه را بررسی کرد، مهارت‌های مورد علاقه کارفرمایان، موقعیت‌های موجود و نحوه انطباق بازاریابان با اقتصاد در حال تغییر را شناسایی کرد.

بازاریابی با تغییرات قابل توجه در کارکنان

طبق گزارش لینکدین، ۳۱ درصد از اعضای لینکدین در سراسر جهان تغییر شغل خود را در سال ۲۰۲۱ گزارش کردند، از جمله ۶۱۸۰۰۰ بازاریاب.

این روند در منطقه آسیا-اقیانوسیه، که شاهد افزایش ۵۹ درصدی تغییرات شغلی سال به سال بود، بالاترین میزان بود. اروپا، خاورمیانه و آفریقا رشد ۴۶ درصدی را گزارش کردند، در حالی که آمریکای شمالی با ۳۸ درصد کمترین رشد تغییر شغل را داشت.

مهارت های برتر بازاریابی مورد تقاضا

بر اساس گزارش لینکدین، یک مورد علاقه آشکار برای بیشتر مهارت ها و موضوعات یادگیری وجود دارد: بازاریابی دیجیتال.

این ممکن است به دلیل کاربرد گسترده آن باشد، اگرچه تغییر ناشی از بیماری همه گیر از حضوری به آنلاین در طیف گسترده ای از زمینه ها نیز اهمیت حوزه دیجیتال را برجسته کرده است.

مهارت های بازاریابی که در آمریکای شمالی بسیار مورد توجه است عبارتند از:

  1. تجارت
  2. بازاریابی رویداد
  3. بازاریابی دیجیتال
  4. بازاریابی رسانه های اجتماعی
  5. مدیریت املاک

در اروپا و خاورمیانه، با ارزش ترین مهارت ها عبارتند از:

  1. بازاریابی دیجیتال
  2. تجارت
  3. سرویس تبلیغات
  4. بازاریابی ایمیل
  5. بهینه سازی موتور جستجو

کارفرمایان آسیایی به دنبال متخصصان بازاریابی با مهارت در موارد زیر هستند:

  1. بازاریابی دیجیتال
  2. سرویس تبلیغات
  3. بازاریابی وابسته
  4. بازاریابی فیسبوک
  5. مارکتینگ رسانه های اجتماعی

طبق LinkedIn Learning، متخصصان بازاریابی نیز در حال مسواک زدن هستند مهارت های نرم خود، از جمله مدیریت زمان و ارتباطات بین فردی را تقویت کنند.

نقش برای بازاریابان در حال حرکت

پرتقاضاترین مشاغل بازاریابی در آمریکای شمالی عبارتند از:

  1. بازاریابی رسانه های اجتماعی
  2. استراتژیست بازاریابی
  3. مدیر بازاریابی
  4. متخصص آنلاین
  5. مدیر بازاریابی محصول

در اروپا و خاورمیانه، پرطرفدارترین متخصصان در موارد زیر کار می کنند:

  1. مدیران بازاریابی
  2. متخصصان بازاریابی
  3. مدیران رسانه های اجتماعی
  4. متخصصان بازاریابی دیجیتال
  5. مدیران بازاریابی دیجیتال

شرکت‌هایی که در منطقه آسیا و اقیانوسیه استخدام می‌کنند به دنبال:

  1. نویسندگان محتوا
  2. متخصصان بازاریابی دیجیتال
  3. مدیران بازاریابی
  4. مدیران بازاریابی دیجیتال
  5. مدیران بازاریابی دیجیتال

حتی با گزینه های راه دور، بازاریابان به سمت شهرهای بزرگ جذب می شوند

روند افزایشی کار از راه دور در سرتاسر جهان در حال رشد است و آمریکای شمالی با رشد ۱۲۱ درصدی مشاغل از راه دور پیشتاز است و به دنبال آن رشد ۷۷ درصدی در منطقه آسیا و اقیانوسیه و رشد ۵۸ درصدی در اروپا قرار دارد.

>

با این حال، حتی با افزایش موقعیت‌های دوردست و ترکیبی در خانه/دفتر، LinkedIn دریافت که متخصصان بازاریابی همچنان به مناطق شهری بزرگ‌تر نقل مکان می‌کنند. شهرهایی مانند نیویورک، لس آنجلس، لندن، پاریس، سنگاپور و سیدنی همگی شاهد هجوم استعدادهای بازاریابی جدید بوده اند.

تغییر شغل با انگیزه حقوق

در این مطالعه، LinkedIn متوجه شد که بسیاری از بازاریابان موقعیت‌های مختلفی را بر اساس حقوق و نه بر اساس سابقه کار می‌پذیرند. آمریکای شمالی گزارش داده است که تنها ۳۰ درصد از تغییرات شغلی شامل ارتقای شغلی بوده و ۴۶ درصد از آنها حرکت های جانبی را در نظر گرفته اند.

در اروپا و آسیا، در واقع برای بازاریاب‌ها رایج‌تر بود که در هنگام پذیرش موقعیت‌های جدید (به ترتیب ۵۰٪ و ۴۷٪) از نظر ارشدیت پایین بیایند.

پست وبلاگ لینکدین را در مورد یافته های آنها بخوانید اینجا.


تصویر ویژه: BlueSkyImage/Shutterstock

خروج از نسخه موبایل