متا راههای جدیدی را برای برندها معرفی میکند تا بفهمند آیا حسابهای دیگر از مالکیت معنوی (IP) خود در فیسبوک و اینستاگرام استفاده میکنند یا خیر.
ابزاری از متا به نام حفاظت از حقوق برند با قابلیت جستجوی بهتری ارتقا می یابد که به کسب و کارها و مارک ها امکان می دهد بر اساس تصویر جستجو کنند. این ابزار با استفاده از آن تصویر، انواع دیگری از محتوا، از جمله پستهای فیسبوک و اینستاگرام را کشف میکند.
کسب و کارها میتوانند بدون اجازه محتوایی را که از IP خود استفاده میکنند گزارش دهند، که متا را وادار میکند تحقیقاتی را انجام دهد و محتوای نقضکننده را حذف کند.
این قابلیت جستجوی جدید بخشی از مجموعه بهروزرسانیهای ابزار حفاظت از حقوق برند متا است که منحصراً برای مشاغل دارای علائم تجاری ثبت شده در دسترس است.
از دیدگاه علاقه مندان به جستجو، برای من جالب بود که متا ابزار جستجویی دارد که برای عموم در دسترس نیست.
این مقاله آنچه را که میتوانید با محافظت از حقوق برند و نحوه دسترسی به آن انجام دهید، پوشش میدهد.
جستجوی محتوای دزدیده شده با محافظت از حقوق برند متا
حفاظت از حقوق برند به برندها اجازه میدهد محتوای تقلبی، علامت تجاری، نقض حق نسخهبرداری و جعل هویت را شناسایی و گزارش کنند.
در یک پست وبلاگ، متا توضیح میدهد که حفاظت از حقوق برند چیست و برای انجام چه کاری طراحی شده است:
“ابزار – قابل دسترسی در Business Manager – می تواند برای جستجوی محتوایی استفاده شود که از مالکیت معنوی یک برند سوء استفاده می کند یا جعل هویت آنها را جعل می کند، درخواستی برای حذف محتوا برای Meta ارسال می کند، وضعیت این درخواست ها را پیگیری می کند و تصاویر مرجع را اضافه می کند. برای کمک به شناسایی خودکار محتوای بالقوه نقض کننده.”
این ابزار به برندها امکان جستجو و گزارش را می دهد:
- تبلیغات فیس بوک یا اینستاگرام
- پستهای فیسبوک یا اینستاگرام
- فروشگاههای فیسبوک، بازار، گروههای خرید و فروش
- صفحات، نمایهها یا گروههای فیسبوک
- حسابهای اینستاگرام
موارد فهرست شده با پررنگ اخیراً با مجموعه بهروزرسانیهایی که امروز اعلام شد، اضافه شدند.
علاوه بر این، Meta در حال اجرای فرآیند گزارش دهی ساده با حذف خودکار است.
پیش از این، پس از ارسال درخواست حذف محتوا، مرور و حذف آن توسط متا یک روز طول میکشید. اکنون، مارکهایی که سابقه گزارشهای دقیق دارند، واجد شرایط حذف خودکار هستند.
برندها همچنین میتوانند از یک لیست جدید «مجاز» استفاده کنند که به دارندگان حقوق اجازه میدهد فهرستی از صفحات فیسبوک و حسابهای اینستاگرام را که مجوز استفاده از IP خود را دارند، آپلود کنند.
متا بهطور خودکار تبلیغات، فهرستهای تجاری، صفحات فیسبوک و حسابهای اینستاگرام را برای بررسی بر اساس گزارشهای قبلی به برندها توصیه میکند.
واجد شرایط بودن
کسب و کارهایی که علامت تجاری ثبت شده دارند می توانند برای دسترسی به ابزار حفاظت از حقوق برند متا درخواست دهند.
برای درخواست حمایت از حقوق برند، کسبوکارها باید شرایط زیر را رعایت کنند:
- کسب و کار باید یک حساب در Business Manager داشته باشد
- نام تجاری باید دارای یک علامت تجاری ثبت شده باشد
- علامت تجاری باید فعال و مبتنی بر متن یا تصویر باشد
- کسب و کار سابقه نقض مالکیت معنوی ندارد
- متقاضی باید کارمند برند یا کسب و کار باشد
پس از درخواست و دسترسی به حفاظت از حقوق برند، میتوانید آن را از منوی کشویی در Meta’s Business Manager پیدا کنید.
اگر به حفاظت از حقوق برند دسترسی ندارید و در فیسبوک یا اینستاگرام با محتوای نقضکننده آن مواجه شدید، میتوانید با استفاده از یکی از فرم های گزارش.
منبع: متا
تصویر ویژه: Vitalii Vodolazskyi/Shutterstock