در آستانه انتخابات میان دوره ای، مصرف کنندگان در ایالات متحده (و در سراسر جهان) از پلتفرم های اجتماعی درخواست می کنند شفافیت.
مبارزه با اشتراک گذاری اطلاعات نادرست یک نبرد دشوار است.
متا (فیسبوک سابق) با اعلام به روز رسانی ابزارهای شفافیت تبلیغات خود به نگرانی های مصرف کنندگان پاسخ داد.
جف کینگ، معاون یکپارچگی تجاری در متا، اقدامات جدیدی را برای شفافیت بهتر تبلیغات در ابزارهای زیر معرفی کرد:
- ابزار تحقیق و شفافیت باز فیس بوک (FORT)
- کتابخانه تبلیغات فیس بوک
به طور خاص، انواع تبلیغاتی که تحت تأثیر قرار می گیرند عبارتند از:
- مسائل اجتماعی
- انتخاباتی
- سیاسی
بهروزرسانیهای این ابزارها برای همه در دسترس خواهد بود کشورها که در حال حاضر ابزارهای مجوز تبلیغات و سلب مسئولیت متا را در دسترس دارند.
در حالی که این بهروزرسانیها توسط بازخورد مصرفکننده انجام میشوند، تأثیری بر تبلیغکنندگان خواهند داشت. بیایید به تغییرات و نحوه آماده سازی تبلیغ کنندگان بپردازیم.
ابزار تحقیق و شفافیت باز فیس بوک (FORT)
ابزار تحقیق و شفافیت باز فیس بوک (معروف به FORT در حال حرکت به جلو) برای عموم در دسترس نیست، اما برای محققان دانشگاهی مورد بررسی قرار گرفته است.
اولین بار در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۲ راه اندازی شد و هدف آن ارائه ابزاری برای محققان برای درک تأثیر متا بر جامعه بود.
این ابزار یک پلت فرم تحقیقاتی مبتنی بر ابر است که مقرون به صرفه است، برای محققان انعطاف پذیر است و در هنگام ذخیره داده ها امن است.
از پایان ماه مه، محیط FORT شامل اطلاعات دقیق هدفیابی تبلیغات (مانند دستههای علاقه) برای موضوعات اجتماعی، تبلیغات انتخاباتی و سیاسی میشود.
اطلاعات هدفمندی دقیق در سطح آگهی برای تبلیغات تحت تأثیر در دسترس خواهد بود.
تغییرات کتابخانه تبلیغات فیس بوک
برعکس، کتابخانه تبلیغات فیس بوک برای عموم در دسترس است.
بهروزرسانیهای کتابخانه آگهی در جولای ۲۰۲۲ در دسترس خواهند بود. اگر تبلیغات شما در یکی از سه دسته بالا قرار میگیرد، مشتریان اکنون میتوانند موارد زیر را مشاهده کنند:
- خلاصه اطلاعات هدف برای هر تبلیغ تحت تأثیر
- مکان
- جمعیت شناسی
- علائق
- تعداد کل تبلیغات هدفمند در سه دسته که یک صفحه اجرا شده است
- درصد از تبلیغات صرف شده برای موضوعات اجتماعی، سیاسی یا تبلیغات انتخاباتی
- آیا یک صفحه از مخاطبان سفارشی استفاده کرده است یا نه
- آیا یک صفحه از مخاطبان شبیه به ظاهر استفاده میکند یا نه
این برای تبلیغکنندگان چه معنایی دارد
این بر کسی پوشیده نیست که متا هدف گذاری دقیق را سرکوب می کند.
در حالی که هنوز توانایی هدفیابی بر اساس اطلاعات جمعیتی مانند سن، جنسیت و مکان را دارید، ممکن است بسته به محتوای تبلیغ، تعداد بیشتری از آگهیها را رد کنید.
حتی اگر تبلیغات شما مستقیماً با موضوعات اجتماعی، دستهبندیهای انتخاباتی یا سیاسی مطابقت نداشته باشد، ممکن است همچنان در حرکت رو به جلو تحت تأثیر قرار بگیرید.
اگر احساس میکنید تمام امیدتان برای هدفیابی مخاطب متا از بین رفته است، نگران نباشید! در زیر چند نکته و ابزار برای امتحان وجود دارد.
#۱: با هدف گذاری گسترده تر شروع کنید
حتی اگر دقیقاً بدانید که بازار هدف شما چه کسی است، ممکن است نتوانید از اطلاعات جمعیتی به همان روشی که قبلا استفاده میکردید استفاده کنید.
یک نکته برای دسترسی و آگاهی بیشتر این است که یک دسته “علاقه” بزرگ ایجاد کنید که بر اساس آمار جمعیتی از هم جدا نشده باشند.
شما ممکن است در مرحله یادگیری، CPA اولیه بالاتری را مشاهده کنید، اما اغلب طولی نمی کشد تا الگوریتم متا بالاترین کیفیت اهداف شما را پیدا کند.
#۲: از بازاریابی مجدد به نفع خود استفاده کنید
اگر با هدف گذاری گسترده (در بالا) شروع می کنید، افرادی که با تبلیغات شما درگیر هستند را پیگیری کنید!
تبلیغات ویدیویی سریع راهی برای کسب آگاهی است، اما آیا میدانستید میتوانید از افرادی که درگیر هستند، فهرستهای بازاریابی مجدد ایجاد کنید؟
اگر محتوای ویدیویی ندارید، سعی کنید یک لیست بازاریابی مجدد از افرادی که قبلاً با صفحه شما درگیر بوده اند ایجاد کنید.
این امر هدف گذاری جمعیت شناختی را از تبلیغات شما خارج می کند و به مخاطبان واجد شرایط تری که احتمال خرید بیشتری از شما دارند، می رود.
#۳: از مخاطبان سفارشی استفاده کنید
در حالی که کاربران اکنون میتوانند ببینند که آیا شما از مخاطبان سفارشی یا Lookalike استفاده کردهاید، به عنوان مثال، اگر آنها مشتری قبلی باشند، کمتر احتمال دارد آنها را مرحله به مرحله تبدیل کند.
تا زمانی که این فهرستها را از دادههای شخص اول پر میکنید، نباید با تأیید آگهیها مشکلی داشته باشید.
منبع: متا
تصویر ویژه: Tada Images/Shutterstock