بخش Meta’s Reality Labs که بر عملیات واقعیت افزوده و مجازی نظارت دارد، در سه ماهه سوم ۳.۷ میلیارد دلار از دست داد. در اینجا تمام جزئیات آخرین گزارش درآمد آمده است.
این ضرر به دلیل هزینههای قابل توجهی است که متا متحمل میشود تا دیدگاه متاورز مارک زاکربرگ، مدیرعامل مارک زاکربرگ را زنده کند،
هزینه های متا از سال تا به امروز دو برابر میزان سال گذشته است و هنوز یک سه ماهه دیگر در سال ۲۰۲۲ باقی مانده است.
چند میلیارد از این هزینه صرف بخش آزمایشگاههای واقعیت متا شد که تنها ۲۸۵ میلیون دلار درآمد داشت.
زیان ۳.۷ میلیارد دلاری متا در سه ماهه سوم در Reality Labs بیشتر از زیان ۲.۸ میلیارد دلاری سه ماهه دوم متا است.
با این حال، زیانها به اینجا ختم نمیشوند، زیرا متا انتظار دارد در سال ۲۰۲۳ زیانهای عملیاتی قابل توجهتری داشته باشد.
سرمایهگذاران متا از این شرکت خواستهاند که هزینههای پروژههای متاورس را کاهش دهد، اگرچه زاکربرگ میگوید ادامه ندادن “اشتباهی” است:
“بسیاری از مردم ممکن است با این سرمایه گذاری مخالف باشند. اما با توجه به آنچه که می توانم بگویم، فکر می کنم که این یک چیز بسیار مهم خواهد بود، و فکر می کنم این اشتباه است که ما روی هیچ یک از این زمینه ها تمرکز نکنیم، که فکر می کنم اساساً برای جامعه اهمیت دارد. آینده.”
زاکربرگ اضافه میکند که زیانها در سال ۲۰۲۳ افزایش خواهد یافت، اگرچه او همچنان امیدوار است که این سرمایهگذاری نتیجه دهد:
«ما پیشبینی میکنیم که زیانهای عملیاتی Reality Labs در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال گذشته رشد قابلتوجهی داشته باشد. فراتر از سال ۲۰۲۳، ما انتظار داریم که سرعت سرمایه گذاری آزمایشگاه های واقعیت را به گونه ای انجام دهیم که بتوانیم به هدف خود برای افزایش درآمد عملیاتی کلی شرکت در بلندمدت دست یابیم.”
سهام متا در معاملات پس از ساعت کاری روز چهارشنبه بیش از ۱۵ درصد سقوط کرد که تا حدی به دلیل تعهد زاکربرگ به افزایش هزینههای آزمایشگاه واقعیت بود. سهام متا در سال ۲۰۲۲ بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته است.
نکات مهم از گزارش درآمد متا
درآمد خالص متا همچنان در حال کاهش است و در سه ماهه سوم ۴.۳۹۵ میلیارد دلار در مقایسه با ۹.۱۹۴ میلیارد دلار در سال گذشته به دست آورده است.
درآمد متا ۲۷.۷۱ میلیارد دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد کاهش داشت. با این حال، اگر نرخ ارز خارجی ثابت می ماند، درآمد افزایش می یافت.
برداشتهای تبلیغاتی ۱۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت، اگرچه میانگین قیمت هر تبلیغ سالانه ۱۸ درصد کاهش یافت.
کاربران فعال روزانه فیس بوک تا ۳۰ سپتامبر ۱.۹۸ میلیارد بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش داشت. تعداد کاربران فعال ماهانه فیس بوک ۲.۹۶ میلیارد نفر است که نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است.
بیش از ۱۴۰ میلیارد حلقه بازی در فیسبوک و اینستاگرام وجود دارد که نسبت به شش ماه قبل ۵۰ درصد افزایش داشته است.
منابع: روابط سرمایه گذار متا، investor.fb.com (پیوند PDF)
تصویر ویژه: TY Lim/Shutterstock