مایکروسافت است شایعه شده نسخه جدیدی از موتور جستجوی Bing خود را با پشتیبانی از ChatGPT راه اندازی می کند. یک پیش نمایش پنج ویژگی را نشان می دهد که می تواند با آن راه اندازی شود.
با رویکرد مکالمه و نتایج مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه شده توسط ChatGPT، Bing جدید این پتانسیل را دارد که نتایج شخصی و دقیقتری ارائه دهد.
این بدان معناست که بازاریابان باید استراتژیهای بهینهسازی موتور جستجوی خود را برای استفاده از این روش جدید جستجو تطبیق دهند.
یک نسخه آزمایشی اولیه موتور جستجوی مبتنی بر ChatGPT مایکروسافت بینگ ظاهراً توسط فردی به نام اوون یین کشف شد.
یافتههای یین نگاهی اجمالی به آینده موتورهای جستجو میدهد.
در اینجا پنج نکته کلیدی از گزارش یین وجود دارد که او در متوسط.
Bing ارائه شده توسط ChatGPT: 5 ویژگی ممکن
یین میگوید قبل از قطع شدن دسترسی، توانسته است نگاهی گذرا به بینگ جدید بیاندازد.
هنوز نتایج جستجوی سنتی خود را دریافت میکنید، اما یک برگه جدید برای شروع گپ وجود دارد pic.twitter.com/ugeYMCNG1c
— اوون یین (@Owen_Yin) 3 فوریه، ۲۰
در اینجا پنج تفاوت کلیدی وجود دارد که او بین Bing مجهز به ChatGPT و Bing معمولی مشاهده کرد:
- با موقعیت «دستیار»: مایکروسافت با پشتیبانی از OpenAI’s GPT-4، Bing جدید را به عنوان دستیار پژوهشی، شریک خلاق و برنامهریز قرار میدهد.
- چت باکس جایگزین نوار جستجو میشود: Bing جدید نوار جستجوی سنتی را با یک کادر متنی بزرگ جایگزین میکند که از شما دعوت میکند هر چیزی را با حداکثر ۱۰۰۰ کاراکتر بپرسید.
- پاسخهای خلاصهشده: با قابلیت دسترسی به اطلاعات فعلی، Bing جدید چندین نتیجه را گردآوری میکند و خلاصهای را با ذکر جایی که اطلاعات را دریافت کرده است، مینویسد.
- وظایف پیچیده: Bing جدید میتواند وظایف پیچیدهای مانند برنامهریزی یک وعده غذایی را با ارائه الزاماتی مانند اولویتهای غذا، محدودیتهای بودجه، مکان یا تخصیص زمان تکمیل کند.
- جستجوی مکالمه: Bing جدید یک تجربه تحقیقاتی شبیه به انسان را با قابلیت مکالمه با شما ارائه می دهد. از شما می خواهد که با پرسیدن سؤالات بعدی، مکالمه را ادامه دهید.
نگران نباشید، زیرا صفحه نتایج جستجو به طور کامل از بین نمی رود. یین خاطرنشان می کند که همچنان می توانید بین جستجو و چت از نوار ابزار جابجا شوید.
این برای بازاریابان و متخصصان سئو چه معنایی دارد؟
بازاریابانی که مطلع میمانند و مزایا و محدودیتهای Bing جدید را درک میکنند، برای بهینهسازی محتوای خود و دستیابی به مخاطبان هدف خود مجهزتر خواهند بود.
با در نظر گرفتن رویکرد مکالمه ای جدید Bing در استراتژی های سئوی خود، می توانید از رقبا جلوتر بمانید و ترافیک و تبدیل های بیشتری را جذب کنید.
به عنوان مثال، استفاده از کلمات کلیدی طولانی، پرس و جوهای زبان طبیعی و لحن مکالمه احتمالاً برای رتبه بندی خوب در مجموعه جدید نتایج جستجوی Bing اهمیت بیشتری پیدا می کند.
به خاطر داشته باشید که مایکروسافت به طور رسمی هیچ اطلاعاتی را در مورد نسخه جدید Bing که توسط ChatGPT ارائه شده است تأیید نکرده است. هنگامی که از او نظر خواسته شد، یک نماینده گفت که شرکت در مورد شایعات یا حدس و گمان ها اظهار نظر نمی کند.
تصویر ویژه: Poetra.RH/Shutterstock