امیر دانشی پور | آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ

مایکروسافت هدف گذاری مبتنی بر دسته بندی را برای تبلیغات جستجو معرفی می کند

مایکروسافت از رویکرد جدیدی برای تبلیغات جستجو رونمایی کرده است که هدف آن کمک به کسب و کارها برای دستیابی موثرتر به مخاطبان هدف خود در فضای رسانه های خرده فروشی است.

این راه‌حل هدف‌گیری مبتکرانه مبتنی بر دسته‌بندی با هدف رسیدگی به محدودیت‌های هدف‌یابی کلیدواژه سنتی در حالی که از قدرت کلمات کلیدی برای بهینه‌سازی عملکرد کمپین استفاده می‌کند.

حرکت فراتر از هدف گذاری کلیدواژه

اگرچه هدف گذاری کلمات کلیدی برای سال ها سنگ بنای تبلیغات جستجو بوده است، اما محدودیت هایی دارد.

تبلیغ‌کنندگان با تمرکز صرف بر هدف‌یابی کلمات کلیدی، ممکن است فرصت‌های ارزشمندی را برای تبلیغ محصولات خود از دست بدهند، که می‌تواند بر عملکرد کمپین تأثیر منفی بگذارد و پتانسیل درآمد را محدود کند.

خرده‌فروشان و تبلیغ‌کنندگان شروع به درک این نکته کرده‌اند که خریداران به جای جستجوی صرفاً محصولات خاص با استفاده از کلمات کلیدی، راهروهای دیجیتال را در وب‌سایت‌های خرده‌فروشی مرور می‌کنند.

در نتیجه، استراتژی‌های محدود به هدف‌یابی کلمات کلیدی به اندازه کافی نیازهای آن‌ها را برآورده نمی‌کنند.

باز کردن قفل قدرت هدف گذاری مبتنی بر دسته

راه‌حل جدید مایکروسافت، خریداران را بر اساس دسته‌های مرور آنها هدف قرار می‌دهد و از کلمات کلیدی برای افزایش پیشنهادات کمپین استفاده می‌کند.

این رویکرد به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد از هر دو رفتار مخاطبان استفاده کنند و در نتیجه عملکرد قوی‌تری داشته باشند.

با افزایش پیشنهادها با کلمات کلیدی، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند شانس خود را برای تبدیل قصد خرید به فروش افزایش دهند.

خرده‌فروشان می‌توانند از طریق طبقه‌بندی محصول، تجربه سایت را برای خریداران بهینه کنند و پیدا کردن آنچه را که می‌خواهند برای مشتریان آسان‌تر کند.

الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی Microsoft PromoteIQ می‌توانند با لایه‌بندی کلمات کلیدی به عنوان تقویت‌کننده علاوه بر دسته‌ها، تبلیغات مرتبط بیشتری ارائه دهند.

این رویکرد جدید مدیریت کمپین را برای تبلیغ‌کنندگان ساده می‌کند، زیرا آنها فقط باید چند کلمه کلیدی با عملکرد بالا را آزمایش کرده و حفظ کنند.

برای خرده فروشان، این کارایی به افزایش تقاضا تبدیل می شود.

نتایج اثبات شده: CTR و RPM بالاتر

آزمایش‌ها نشان داده‌اند که این راه‌حل منحصربه‌فرد نتایج چشمگیری ارائه می‌دهد.

کمپین‌هایی که از هدف‌گیری مبتنی بر دسته‌بندی استفاده می‌کنند و قیمت‌ها را بر اساس کلمات کلیدی افزایش می‌دهند، ۳۲۰٪ نرخ کلیک (CTR) بالاتری نسبت به کمپین‌های بدون افزایش قیمت پیشنهادی کلمه کلیدی دارند.

خرده‌فروشان نیز از این رویکرد سود می‌برند و به ازای هر هزار بار نمایش (RPM) 8 برابر درآمد بیشتری کسب می‌کنند.

آینده تبلیغات جستجو؟

راه‌حل جدید هدف‌گیری مبتنی بر دسته‌بندی Microsoft PromoteIQ یک تغییر قابل توجه در تبلیغات جستجو است.

با پرداختن به محدودیت‌های هدف‌یابی کلیدواژه سنتی و به حداکثر رساندن ارزش هر دو رفتار مخاطب، این رویکرد نوآورانه به طور بالقوه می‌تواند عملکرد را برای تبلیغ‌کنندگان و خرده‌فروشان به طور یکسان بهبود بخشد.

از آنجایی که چشم‌انداز تبلیغاتی به تکامل خود ادامه می‌دهد، پذیرش راه‌حل‌هایی مانند این برای پیشرو بودن و ارائه یک تجربه خرید استثنایی برای مشتریان بسیار مهم است.


تصویر ویژه: sockagphoto/Shutterstock

منبع: Microsoft

خروج از نسخه موبایل