تهران ، ولیعصر
021-987654

کسب درآمد از YouTube Shorts: چگونه با TikTok مقایسه می شود

با راه‌اندازی اخیر درآمدزایی YouTube Shorts، سازندگان می‌خواهند بدانند چقدر می‌توانند درآمد داشته باشند و چگونه با صندوق سازندگان TikTok مقایسه می‌شود.

در حالی که CPM معمولاً برای اندازه‌گیری درآمد تبلیغات در ویدیوهای طولانی استفاده می‌شود، مشخص نیست که چگونه به YouTube Shorts ترجمه می‌شود.

در مصاحبه اخیر با کارمندان YouTube، سؤالی درباره مدل اشتراک درآمد شورت و اینکه آیا بهتر از آنچه TikTok ارائه می‌کند یا نه.

در اینجا خلاصه‌ای از پاسخ آنها آمده است، که تفاوت‌های اصلی بین درآمدزایی YouTube Shorts در مقابل صندوق Creator TikTok را نشان می‌دهد.

تغییر CPM

CPM مخفف “cost per mille” است که به معنای هزینه در هزار است. در مورد کسب درآمد از محتوا، CPM درآمد کسب شده را به ازای هر ۱۰۰۰ نمایش اندازه گیری می کند.

به عنوان مثال، اگر یک تبلیغ‌کننده برای هر ۱۰۰۰ نمایش ۲ دلار بپردازد، و ویدیوی سازنده محتوا با یک تبلیغ ۱۰۰۰۰ بازدید دریافت کند، سازنده محتوا ۲۰ دلار درآمد از آن تبلیغ کسب خواهد کرد. CPM برای آن تبلیغ ۲ دلار خواهد بود.

CPM به یک ویدیوی خاص برای ویدیوهای طولانی YouTube متصل است و در قسمت‌های مختلف متفاوت است.

برخی از سوله ها CPM بسیار زیادی دارند، در حالی که برخی دیگر دارای CPM پایین هستند. با این حال، هیچ راهی برای پیش‌بینی اینکه ویدیوهای CPM در فید Shorts چه خواهند داشت، وجود ندارد.

به عبارت دیگر، CPM برای کسب درآمد از Shorts مانند ویدیوهای طولانی اعمال نمی شود.

یک مدل کسب و کار متفاوت

شورت‌ها یک دسته محصول متفاوت از YouTube طولانی است و سبک کسب درآمد متفاوت است.

YouTube در حال بازنگری در این مدل است و بر نحوه تراز کردن انگیزه‌ها بین بینندگان، سازندگان، تبلیغ‌کنندگان و شرکای موسیقی تمرکز می‌کند.

مدل فعلی تبلیغات پیش و میان پخش مستقیم قابل انتساب برای ویدیوهای کوتاه کار نمی کند.

در عوض، YouTube از یک مدل مبتنی بر استخر برای Shorts استفاده می‌کند، که کمک می‌کند با رشد Shorts، همه از آن سود ببرند.

یک مدل مبتنی بر استخر

از آنجایی که تبلیغات به ویدیوهای خاصی ضمیمه نمی‌شوند، CPM اصطلاحی نیست که کسب درآمد از Shorts استفاده شود.

کسب درآمد از شورت بر روی مدلی مبتنی بر استخر کار می‌کند که در آن جاهای مختلف به استخر کلی کمک می‌کنند.

درآمد حاصل از تبلیغات بین ویدیوهای YouTube Shorts با هم ترکیب می‌شود و بخشی از کل مبلغ در گروه سازندگان قرار می‌گیرد.

درآمد مجموعه سازندگان بسته به سهم آنها از تعداد کل بازدیدها و استفاده از موسیقی از Shorts تماشا شده، به سازندگان واجد شرایط پرداخت خواهد شد.

۴۵٪ از درآمد تخصیص یافته خود از Shorts به سازندگان داده می شود.

اصطلاح کسب درآمد از Shorts هنوز تعریف نشده است، اما این یک مورد جداگانه خواهد بود که سازندگان می‌توانند برای تعیین میزان درآمدشان به آن نگاه کنند.

YouTube کسب درآمد از Shorts را به عنوان “مشارکت” بین سازندگان و پلتفرم توصیف می کند.

درآمدها در ابتدا آهسته خواهند بود، اما با پیوستن سازندگان Shorts بیشتر، و آگهی‌دهندگان راحت‌تر خواهند شد.

سازندگان، تبلیغ‌کنندگان و YouTube همگی انگیزه دارند تا Shorts را به موفقیت برسانند.

صندوق سازنده TikTok

صندوق سازندگان TikTok برنامه‌ای است که به سازندگان واجد شرایط بر اساس معیارهای عملکرد و تعامل آنها پول پرداخت می‌کند.

میزان پولی که یک سازنده می‌تواند به دست آورد به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند تعداد بازدیدها، صحت بازدیدها، سطح تعامل، و اینکه آیا محتوا از دستورالعمل‌های انجمن و شرایط خدمات پیروی می‌کند.

هر سازنده و ویدیویی منحصر به فرد است و هیچ محدودیتی در نوع محتوای پشتیبانی شده توسط صندوق وجود ندارد.

مبلغ کل صندوق سازندگان روزانه تغییر می‌کند. بر اساس تعداد ویدیوهای پست شده توسط انجمن در آن روز تعیین می شود، به این معنی که بر اساس میزان محتوای آپلود شده در نوسان است.

سایر ملاحظات

علاوه بر تفاوت در مدل‌های کسب درآمد، عوامل دیگری نیز وجود دارد که سازندگان باید هنگام تصمیم‌گیری بین YouTube Shorts و TikTok در نظر بگیرند.

به عنوان مثال، در حالی که پایگاه کاربر TikTok جوان‌تر است، با اکثریت کاربران زیر ۳۰ سال، YouTube پایگاه کاربری متنوع‌تری دارد، با کاربران در همه گروه‌های سنی.

این می‌تواند بر نوع محتوایی که در هر پلتفرم عملکرد خوبی دارد و در نهایت میزان درآمدی که سازندگان می‌توانند کسب کنند، تأثیر بگذارد.

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر گرفت، سطح رقابت در هر پلتفرم است. در حالی که محبوبیت TikTok در چند سال گذشته افزایش یافته است، سازندگان بیشتری برای جلب توجه و دیدگاه‌ها در برنامه رقابت می‌کنند.

از سوی دیگر، در حالی که YouTube Shorts هنوز در مراحل اولیه خود است، پایگاه کاربر و قابلیت جستجوی این پلتفرم ممکن است جذب سازندگان جدید را آسان‌تر کند.

تصمیم گیری در مورد اینکه از کدام پلتفرم استفاده کنید به عوامل مختلفی از جمله نوع محتوایی که می خواهید ایجاد کنید، مخاطبان هدف و اهداف شما به عنوان یک سازنده بستگی دارد.

با راه‌اندازی کسب درآمد از YouTube Shorts، واضح است که این پلتفرم متعهد است فرصت‌های جدیدی را برای سازندگان فراهم کند تا درآمد کسب کنند و شغل خود را در این پلتفرم ایجاد کنند.

دیدن چگونگی تکامل YouTube Shorts در ماه‌ها و سال‌های آینده و مقایسه آن با سایر پلت‌فرم‌های ویدئویی کوتاه مانند TikTok جالب خواهد بود.


تصویر ویژه: rafapress/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *