تهران ، ولیعصر
021-987654

به‌روزرسانی‌های جدید امتیازدهی تجربه صفحه Google در SEODay فاش شد

در یک جلسه آنلاین در SEODday 2022، جان مولر، مدافع جستجوی Google در مورد تأثیر تجربه صفحه بر رتبه‌بندی موتورهای جستجو و تغییرات در نحوه امتیازدهی موتور جستجو به سایت‌ها صحبت کرد.

یکی از تغییرات آشکار شده این بود که Google اکنون نتایج جستجوی دسک‌تاپ را بر روی تجربه دسک‌تاپ یک سایت و نتایج جستجوی تلفن همراه را بر روی تجربه تلفن همراه سایت قرار می‌دهد.

او همچنین سه معیار اصلی را که موتور جستجو در تعیین امتیازات تجربه استفاده می‌کند مورد بحث قرار داد: بزرگترین رنگ محتوا (LCP)، تاخیر ورودی اول (FID) و تغییر طرح تجمعی (CLS).

مولر گفت: «این یک تساوی شکن نیست. “این وب سایت شما را از نظر جستجو می سازد یا خراب نمی کند، اما عاملی است که در رتبه بندی بین نتایج مختلف نقش دارد.”

Google همچنین یک معیار تجربه صفحه جدید، “تعامل در صفحه بعدی” یا INP اضافه کرده است.

Google ابتدا INP را در I/O 2022 اعلام کرد، و در حالی که مولر واضح بود که این یک عامل رتبه‌بندی مستقیم نیست، او INP  را به عنوان چیزی که ممکن است در آینده نقشی داشته باشد مورد بحث قرار داد.

Search Console Insights راه آسان تری برای ردیابی رتبه بندی جستجو ارائه می دهد

مولر بخش اول ارائه خود را به بحث در مورد مزایای Search Console Insights اختصاص داد. با استفاده از داده های کنسول جستجو، در کنار تجزیه و تحلیل، کاربران می توانند گزارش های سفارشی تولید کنند و دید متفاوتی از داده ها داشته باشند.

او به طور خاص استفاده از BigQuery و Data Studio را به عنوان “روشی برای اتصال منابع داده های مختلف به یکدیگر و ایجاد گزارش های واقعاً جذاب” ذکر کرد.

مولر گفت

Google همچنین در حال کار بر روی گسترش APIهای کنسول جستجوی خود است که به کاربران امکان می دهد این APIها را به کدنویسی در سایت های خود متصل کنند.

کاربردهای احتمالی ذکر شده مولر شامل نظارت بر جستارهای اصلی و بررسی اینکه آیا URL های خاص نمایه شده اند یا خیر.

ویدئوها و تصاویر نقش برجسته تری در جستجو دارند

در I/O اوایل سال جاری، Google مجموعه‌ای از گزارش‌های ویدیویی را که به کنسول جستجو می‌آمد پیش‌نمایش کرد: پاسخی به افزایش اشتها برای این نوع رسانه در نتایج جستجو.

مولر گفت: «ما می بینیم که مردم ویدیوها و تصاویر معتبر را در نتایج جستجو دوست دارند، بنابراین سعی می کنیم آنها را بیشتر نشان دهیم.

در این روند رو به رشد، او داستان‌های وب، مجموعه‌ای از صفحاتی که اغلب دارای ویدئو هستند را شامل می‌شود. برای تسهیل استفاده از آنها، Google اکنون یک افزونه وردپرس را برای ایجاد آنها ارائه می دهد.

بررسی‌های محصول معتبر در رتبه‌بندی‌ها

تجارت الکترونیک روند صعودی داشته است و انتظار می رود بازار جهانی . Google در الگوریتم خود چیزی را که مولر آن را «بررسی‌های معتبر» می‌نامد، گنجانده است تا خریداران دیجیتال را بهتر بپذیرد.

او گفت: «مردم انتظارات زیادی از بررسی‌هایی که آنلاین پیدا می‌کنند دارند، بنابراین ما به‌طور خاص روی به‌روزرسانی‌های الگوریتم‌ها با توجه به رتبه‌بندی این نظرات محصول کار کرده‌ایم.

به روز رسانی های دیگر از مولر

در SEODay، مولر گفت که گوگل اصطلاحات خود را اندکی تغییر داده است و اصطلاح “پیوندهای عنوان” اکنون فقط برای اشاره به عنوان یک نتیجه جستجو استفاده می شود.

غول موتور جستجو همچنین متا تگ ربات جدیدی به نام “indexifembedded” اضافه کرده است.

کاربران می‌توانند هنگام جاسازی محتوا در صفحه اصلی از متا تگ استفاده کنند و می‌خواهند نمایه‌سازی آن قطعه از محتوای جاسازی‌شده را کنترل کنند.

مولر همچنین گفت که وبلاگ Google بهترین منبع اطلاعات در مورد هر موضوع مرتبط با SEO است.

او خاطرنشان کرد: «با هر نوع به‌روزرسانی بزرگ‌تری… گاهی اوقات گفتن به مردم واقعاً دشوار است که به طور خاص به چه چیزی نگاه کنند». “بنابراین ما یک پست وبلاگ نسبتاً جامع داریم.”


تصویر ویژه: BestForBest/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *