تهران ، ولیعصر
021-987654

کاهش حمایت از مقررات فنی – این چگونه بر PPC تأثیر می گذارد؟

سهم آمریکایی هایی که طرفدار مقررات بیشتر برای شرکت های فناوری هستند از سال ۲۰۲۱ به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. 

در آوریل ۲۰۲۱، ۵۶ درصد از آمریکایی ها خواستار مقررات بیشتری بودند. امسال، این عدد به ۴۴%.

درصد آمریکایی هایی که خواهان کمتر مقررات دولتی در شرکت های بزرگ فناوری دو برابر شده اند، اکنون از هر پنج آمریکایی یک نفر طرفدار مقررات کمتر است.

در این مقاله می‌آموزید که چگونه می‌تواند بر PPC تأثیر بگذارد.

چه چیزی باعث تغییر روایت می شود؟

در چند سال گذشته، بحث‌های زیادی در مورد میزان آزادی بیان در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی وجود داشته است.

برخی از بحث‌های اصلی که ممکن است به ذهنتان خطور کند:

  • ممنوع کردن افراد در پلتفرم های اجتماعی به دلیل سخنان توهین آمیز یا نفرت انگیز
  • غول های فناوری در حال خرید رسانه ها
  • مبارزه با اشتراک گذاری اطلاعات نادرست و بررسی حقایق

به احتمال زیاد وقتی از ممنوعیت افراد می شنوید توییتر به ذهنتان خطور می کند. با این حال، توییتر تنها مقصر این بحث نیست.

سانسور نیز یک نگرانی است، زیرا ۷۷ درصد از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند این احتمال وجود دارد که سایت‌های رسانه‌های اجتماعی عمداً دیدگاه‌هایی را که به نظر آنها قابل اعتراض است، سانسور کنند.

چگونه این تاثیر طولانی مدت بر PPC دارد؟

با احتمال کمتری مقررات در آینده، این بدان معناست که رسانه‌ها و پلت‌فرم‌های تبلیغاتی می‌توانند بر آنچه که به تبلیغ‌کنندگان و کاربران ارائه می‌دهند (یا ارائه نمی‌کنند) کنترل داشته باشند.

تبلیغ کنندگان قبلاً شاهد تغییرات در مقررات یا عدم وجود مقررات در برخی جنبه ها بوده اند.

به نفع مقررات، Google (و سایر شرکت‌ها) خط‌مشی‌هایی را با تمرکز بر تجربه مصرف‌کننده و حریم خصوصی آن‌ها اجرا کرده‌اند.

این امر به روش‌های مختلفی بر PPC تأثیر می‌گذارد:

  • حذف کوکی های شخص ثالث
  • محدود کردن گزینه‌های هدف‌یابی تبلیغات در پلتفرم‌ها
  • هدف گیری اولیه گسترده تر
  • حریم خصوصی عبارات جستجو در Google Ads

حذف کوکی شخص ثالث

با حذف کوکی‌های شخص ثالث، تبلیغ‌کنندگان باید شروع به ساخت لیست های شخص اول خود کنند. لیست های شخص اول یک جزء کلیدی برای هدف قرار دادن مجدد افراد در آینده است.

اگر می‌پرسید چگونه لیست‌های شخص اول بسازید، ممکن است لازم باشد استراتژی PPC خود را تغییر دهید.

بسیاری از شرکت‌ها PPC را به عنوان یک کانال کسب آخرین کلیک می‌بینند. اگر شرکت شما چرخه فروش طولانی تری دارد، سعی کنید استراتژی خود را با تاکتیک های آگاهی تغییر دهید.

همچنین اندازه‌گیری تبدیل‌های نرم‌افزار را در نظر بگیرید، که به ایجاد لیست‌های شخص اول شما کمک می‌کند تا کاربر را به خرید نهایی راهنمایی کند.

گزینه‌های هدف‌گذاری تبلیغات محدود و گسترده‌تر

اگر در پلتفرم تبلیغات متا (سابق فیسبوک) کار می‌کنید، احتمالاً با چیزی مواجه شده‌اید که من دوست دارم آن را “نوار سیاه مرگ” بنامم:

Meta Ads removes some demographic, interest and behavior targeting.اعتبار تصویر: اسکرین شات گرفته شده توسط نویسنده، ژوئن ۲۰۲۲

متا بسیاری از گزینه های هدف گذاری تبلیغات را محدود می کند، به ویژه در منطقه جمعیتی. مناطقی که من محدودیت‌هایی را دیده‌ام عبارتند از:

  • عناوین شغلی
  • کارفرمایان
  • کارکردهای شغلی

علاوه بر این، این پلتفرم شیوه‌های غیرتبعیض‌آمیز را به کار گرفته است. با این حال، در برخی موارد برای تبلیغ‌کنندگان، این می‌تواند استراتژی PPC شما را کمتر موثر کند.

به عنوان مثال، یک شرکت پیمانکاری محلی می‌خواهد آگهی استخدام یک سرکارگر یا یک کارگر ساختمانی ارسال کند.

آنها می دانند که مخاطب هدف آنها برای این شغل عبارتند از:

  • مرد
  • سنین ۲۵-۵۰
  • در ۳۰ مایلی شهر

اکنون، زمانی که سعی می‌کنید این جمعیت‌شناسی مخاطب را هدف قرار دهید، اکنون بلافاصله با مخالفت‌های تبلیغاتی به دلیل اعمال تبعیض‌آمیز مواجه می‌شوند.

Message from Meta Ads noting discriminatory practices.اعتبار تصویر: اسکرین شات گرفته شده توسط نویسنده، ژوئن ۲۰۲۲

برای ارائه این آگهی استخدام، آنها اکنون باید هدف گذاری تبلیغات را به روی مخاطبان گسترده تری باز کنند و در مجموع اثربخشی هدف گذاری و تبلیغات آنها را کاهش دهند.

اگر کسب و کار کوچکی هستید، هر دلار مهم است. پولی ندارید که در تبلیغات بی اثر هدر دهید.

حذف اصطلاحات جستجو

تقریباً هر تبلیغ‌کننده‌ای در سال گذشته با عدم شفافیت عبارت جستجو روبرو بوده است.

در برخی موارد، بیش از ۶۰٪ از عبارات جستجوی یک حساب توسط Google به دلیل آنچه “حجم جستجوی کم” یا “عبارات جستجوی غیرقابل تبدیل” می‌نامند، پنهان می‌شوند.

با این حال، تبلیغ‌کنندگان می‌دانند که اینطور نیست. Google عبارات جستجویی را که در واقع تبدیل می‌شوند پنهان می‌کند و تبلیغ‌کنندگان در مورد آنچه جستجو کرده‌اند بینشی ندارند.

به‌ویژه با حرکت به سمت تطابق گسترده، تبلیغ‌کنندگان برای کمک به اتخاذ تصمیم‌های تجاری بهتر به این راهنمایی نیاز دارند.

چه کاری می توانید انجام دهید؟

وقتی نوبت به حذف ویژگی‌ها می‌رسد، مانند هدف‌یابی تبلیغات یا عبارات جستجو، توصیه اصلی من این است که صحبت کنید. اگر در آن پلتفرم ها نماینده دارید، از آنها به نفع خود استفاده کنید. صدایتان شنیده شود.

Google شروع به در نظر گرفتن بازخورد تبلیغ‌کنندگان کرده است و با بازبینی‌های آنها در جعبه ایمنی حریم خصوصی آینده خود نشان داده می‌شود.

علاوه بر این، حتماً در تویتر با Google Ads Liason تماس بگیرید. این فرصتی است که مستقیماً در مورد سؤالات یا مشکلات خود با شخصی در Google تماس بگیرید.

از آنجایی که ما به سمت مقررات کمتر (یا بیشتر، بسته به نوع نگاه شما به آن)، در فناوری تغییر می‌کنیم، ممکن است لازم باشد در نحوه عملکرد PPC برای شما تجدید نظر کنید.

به جای اینکه به PPC به عنوان یک کانال خرید آخرین کلیک نگاه کنید، به آن به عنوان یک ابزار آگاهی و راهی برای تکمیل استراتژی بازاریابی کل نگر خود نگاه کنید.

تلاش‌های PPC خود را در سیلو نگه ندارید. با انجام این کار، ارتباط این کانال و در نهایت موفقیت PPC را محدود می‌کنید،


تصویر ویژه: Azian Stock/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *