تهران ، ولیعصر
021-987654

گزارش از اوکراین: ۸ داستان امید از جامعه SEO

۲۳ فوریه ۲۰۲۲، چهارشنبه معمولی برای بازاریابان اوکراینی و متخصصان سئو بود.

ما قهوه‌های صبح خود را می‌خوردیم و ممیزی‌های فنی انجام می‌دادیم، چند پیوند ایجاد می‌کردیم، و چند صفحه فرود را اصلاح می‌کردیم.

ما برای مشاهده و تبدیل بهتر تلاش می‌کردیم، سخت تلاش می‌کردیم تا با ضرب‌الاجل‌ها مطابقت داشته باشیم، و امیدوار بودیم به KPIهای خود برسیم.

سپس، در ۲۴ فوریه، کل اوکراین در دنیای تازه شکننده و وحشتناکی از خواب بیدار شد.

برنامه‌ها، آرزوها و اولویت‌های ما تغییر کردند.

از آن روز به بعد، تنها چیزی که اهمیت داشت نجات جان خانواده هایمان، کمک به نیازمندان برای زنده ماندن از آشفتگی جنگ و دفاع از حق خود برای زندگی آزادانه در سرزمین خودمان بود.

برای این ستون، تیم من با هشت متخصص سئو و بازاریابی اوکراینی تماس گرفت و از آنها خواست تا تجربیات خود را در مدت زمانی که دنیای ما وارونه شده است به اشتراک بگذارند.

به نظر می رسد که همه آنها در یک چیز مشترک بوده اند: در جهانی از هم پاشیده پر از عدم اطمینان دردناک، آنها از کمک به دیگران و کمک به پیروزی اوکراین در آینده قدرت گرفته اند.

در اینجا چگونه آنها این کار را انجام می دهند.

ارائه اخبار دقیق برای مردم روسیه

Artem Pylypets رئیس SEO در SEO7، مدرس، و موسس یک کانال آموزشی YouTube “Школа SEO”  (مدرسه SEO ).

قبل از شروع جنگ، زندگی آرتم تماماً به انجام سئو و به اشتراک گذاری دانش خود با دیگران بود.

او بخش سئو را در SEO7 رهبری کرد، کانال یوتیوب خود را به نام “Школа SEO” (“مدرسه سئو”) اداره کرد و آموزش آنلاین در مورد مسائل سئو انجام داد.

در حال حاضر، آرتم همه کارها را انجام می دهد، اما با صدای گلوله توپخانه.

جنگ چالش های زیادی را برای کار او به همراه داشت. اعضای تیم SEO7 اکنون در سراسر اروپا پراکنده شده اند زیرا بسیاری از مردم مجبور به ترک خانه های خود شدند.

آنها سعی می کنند عملیات خود را ساده کنند، اما این آسان نیست.

علاوه بر این، بسیاری از مشتریان SEO7 عملیات خود را تصاحب کردند، که باعث شد تیم در تلاش برای ماندن در کنار تعداد معدودی از مشتریانی که بازارهای ایالات متحده و اروپا را هدف قرار می دهند.

خود آرتم در حومه کیف ماند. او اعتراف کرد که به شنیدن گلوله های توپخانه عادت دارد و افزود که “آنقدرها هم سنگین نیست.”

جامعه محله او موانعی بر سر راه ایجاد کرده است و مردم به صورت شیفتی از آنها محافظت می کنند تا اوضاع را کنترل کنند.

Artem Pylypetsمنبع تصویر: نویسنده. عکس سمت چپ سه ماه قبل از شروع جنگ گرفته شده است. تی شرت Artem می گوید: «محتوا اگر با بک لینک همراه باشد بهتر می شود». عکس سمت راست سد راه با کیسه های شن را نشان می دهد، یکی از محل کار جدید Artem.

«این واقعاً برای من خوشحال است که ببینم چگونه جنگ هموطنان اوکراینی من را متحد کرد. روشی که به یکدیگر کمک می کنیم، روشی که برای سرزمین خود می جنگیم، شگفت انگیز است.

در عین حال، باید اعتراف کنم که ترجیح می دهم آسمانی آرام بالای سرم داشته باشم.”

مثل بسیاری دیگر از متخصصان سئو، آرتم تصمیم گرفت از مهارت های خود در سئو برای کمک به اوکراین برای پیروزی در جنگ اطلاعاتی استفاده کند.

هدف او این است که به کاربران موتورهای جستجوی روسی کمک کند تا داستان های واقعی جنگ را ببینند و نه تبلیغات رسمی فریبنده. برای اینکه این اتفاق بیفتد، او روی بهبود دید رسانه های بین المللی در SERP های روسیه کار کرده است.

هنگامی که جنگ تمام می‌شود، آرتم قصد دارد به ساختن کسب‌وکار خود ادامه دهد و امیدوار است تمام پروژه‌هایی را که همیشه می‌خواست اما هیچ وقت برای آن نداشت راه‌اندازی کند.

او مشتاقانه منتظر خواندن چند خبر خوب است – عدم گزارش تلفات و ویرانی های فزاینده در خارکف، سومی، چرنیهف، ماریوپول و دیگر شهرها.

تمام آرزویش این است که پیروزی اوکراین را با نزدیکترین دوستانش جشن بگیرد.

داوطلبانه ۲۴ ساعته برای کمک به نیازمندان

آندری کپلتسوف بنیانگذار SEO.Capital و سخنران اصلی در کنفرانس های SEO، Affiliate و iGaming در اوکراین. او ۱۸ سال گذشته را صرف تسلط بر سئو کرده است و همیشه به دنبال راه‌های جدید خارج از جعبه برای همگام شدن با به‌روزرسانی‌های الگوریتم جستجو است.

از سال ۲۰۱۵، او بر صنعت iGaming تمرکز کرده و به عنوان مدیر ارشد مالی در شرکت‌های بزرگ بازی و شرط‌بندی کار می‌کند.

به دلیل ماهیت خاص حوزه iGaming، سئو همیشه هسته اصلی هر استراتژی بازاریابی است که آندری توسعه داده است.

امروز، آندری در تلاش است به هر طریق ممکن به کشور و مردم خود خدمت کند.

برخی از کارمندان شرکت او در شهرهای ویران شده توسط ارتش روسیه زندگی می کردند – آندری به آنها کمک کرد تا به مکان امن تری فرار کنند.

امروزه، او به کمک به تخلیه مردم از شهرهای گلوله‌خورده در خط مقدم به مکانی برای زندگی در بخش‌های مرکزی و غربی اوکراین ادامه می‌دهد.

در حالی که کارمندان به مکان‌های امن منتقل شدند، آندری تصمیم گرفت فعالیت‌های شرکت خود را برای حمایت از اقتصاد اوکراین بازگرداند – کسب‌وکار او کمک‌های مالی به نیروهای مسلح اوکراین ارائه می‌کند.

همچنین، آنها یک بنیاد خیریه برای حمایت از خانواده‌های آواره و داوطلبان ایجاد کرده‌اند.

آندری و همکارانش علاوه بر کمک مالی، شب‌های خود را در مراکز کمک‌های بشردوستانه برای تخلیه کالا می‌گذرانند.

آندری می‌گوید که این نوع فعالیت بدنی به اندازه رفتن به باشگاه کار می‌کند.

Andrey Kapeltsovمنبع تصویر: نویسنده. پرتره آندری در زمان های صلح آمیز و عکس هایی از فعالیت های داوطلبانه فعلی.

“آنچه که من را مجذوب خود می کند این است که چگونه جنگ ما را مجبور به ایجاد سریع فرآیندهای پیچیده کرد – در زمان صلح دست نیافتنی به نظر می رسید.

هنوز گاهی اوقات برای یافتن تجهیزات نظامی خاص با مشکل مواجه می شوم، اما دوستان و آشنایان جدیدم همیشه به من کمک می کنند.

در هفته‌های گذشته از ملاقات با افراد بسیار خوبی لذت بردم.”

آندری خاطرنشان می کند که زندگی او قبل از شروع جنگ بسیار دور و مبهم به نظر می رسد. او این احساس را دارد که جنگ برای همیشه ادامه دارد، اما نقشی را پیدا کرده است که برای او مفید است و آماده ادامه دادن است.

وقتی همه چیز تمام شد، آندری قصد دارد به توسعه تجارت خود ادامه دهد و فعالانه در کمک به بهبود اوکراین مشارکت کند.

او امیدوار است مدتی را در کنار دریا زندگی کند، جایی که تنها صدای امواج دریا خواهد بود. اما ابتدا، اوکراین باید برنده شود.

کمک به سئوکاران اوکراینی در یافتن مشاغل جدید

Olesia Korobka یک کارآفرین SEO است که چندین پروژه را قبل از شروع جنگ اجرا می کند. . او به کسب‌وکارها راهنمایی و مشاوره ارائه کرد و چند پروژه خود را با حمایت اشخاص ثالث اجرا کرد.

متأسفانه، او مجبور شد همکاری با اکثر حامیان مالی را به دلیل کشور مبدا آنها متوقف کند.

این باعث شد که او بیشتر مشاوره کند. او اکنون می‌تواند وظایف خود را ادامه دهد، اما برای مدتی به دلیل اتصال کند اینترنت نمی‌توانست کار کند.

Olesia، پسرش و مادرش از جمله ۴ میلیون اوکراینی بودند که مجبور به ترک خانه های خود شدند.

ابتدا، آنها به لهستان و سپس به هلند نقل مکان کردند، جایی که او می‌توانست به کار خود بازگردد، که او اعتراف کرد که چالش برانگیز بود.

“مغز من تمایلی به تمرکز روی کارهای فنی پیچیده نداشت.

پس از مدتی کار در حالت بقا، اولین باری که به کدنویسی نگاه کردم، چندین ساعت را صرف کاری کردم که قبل از آن ۵ تا ۱۵ دقیقه طول کشید، و هنوز مطمئن نبودم که آیا آن را درست انجام داده‌ام یا خیر.

در همان زمان، کار روی پروژه‌هایش چیزی بود که او به شدت به آن نیاز داشت. این تنها چیزی بود که به اولسیا کمک کرد احساس کند کارش خوب است و تأثیر مثبتی دارد.

Olesia Korobkaمنبع تصویر: نویسنده. سلفی از زندگی «قبل» در سمت چپ، سلفی دیگری که در اتوبوس به آمستردام (سمت راست) گرفته شده است، و عکسی که در یک مرکز پناهندگان گرفته شده است.

آنچه او را الهام بخشید پروژه جدیدی بود که برای حمایت از جامعه SEO اوکراین سازماندهی کرد. از زمان شروع جنگ، بسیاری از مردم به اولسیا مراجعه کرده و برای یافتن شغل جدید درخواست کمک کرده اند. بسیاری از متخصصان سئو اوکراینی تنها منبع درآمد خود را از دست دادند و احساس ناامیدی کردند.

اینگونه بود که اولسیا ایده ایجاد فهرستی از سئوکاران اوکراینی را به دست آورد که به طور خلاصه مهارت ها و زمینه های تخصصی آنها را توضیح می دهد.

او با Aleyda Solis تماس گرفت تا این لیست را در توییتر خود و در خبرنامه #SEOFOMO به اشتراک بگذارد، و Aleyda مهربانانه از این ابتکار حمایت کرد.

سپس، اولسیا شروع به دریافت پیام‌هایی از شرکت‌های مختلف برای استخدام اوکراینی‌ها کرد، بنابراین فهرستی از فرصت‌های شغلی را تهیه کرد.

از آنجایی که کارشناسان و کسب‌وکارهای بیشتری به این طرح پیوستند، صفحه‌گسترده به هم ریخته شد. بنابراین، Olesia در حال حاضر روی ایجاد چندین وب سایت با هدف قرار دادن کارفرمایان در استرالیا، ایالات متحده آمریکا و کشورهای خاص اروپایی کار می کند.

وقتی سایت‌ها راه‌اندازی می‌شوند، فرآیند کاریابی و استخدام باید بسیار آسان‌تر شود.

Olesia رویای پایان یافتن جنگ را در سر می پروراند تا بتواند به خانه بازگردد.

او دلتنگ زندگی عادی و مردم است.

Olesia اضافه می‌کند که بسیاری از اوکراینی‌ها پس از پایان جنگ باید با PTSD دست و پنجه نرم کنند و به این زودی زندگی عادی خود را نخواهند داشت.

با این حال، او مصمم است که چانه خود را بالا نگه دارد و پروژه های خود را ادامه دهد. اولسیا همچنین از همه کسانی که در هفته های گذشته از او حمایت کردند سپاسگزار است.

«مردم بسیار زیادی به من کمک می کنند. شگفت انگیز و حتی ناراحت کننده بود. من هرگز در تمام عمرم چنین چیزی را نداشتم و هرگز چنین انتظاری نداشتم.

من کمی احساس گناه می کنم، اما همچنین بسیار سپاسگزارم. از همه شما برای حمایت و نظر شما سپاسگزاریم.

من همیشه نمی توانم کلمات مناسب برای تشکر از همه پیدا کنم، اما برای همه چیز بسیار سپاسگزارم.”

نجات عیارهای چهارپا اوکراینی

آنتون شولک رئیس بازاریابی اینفلوئنسر در Duda.co و مدیر تولید پخش زنده.

از سال ۲۰۱۵، Anton رویدادهای زنده، وبینارها، و پادکست‌ها را برای شرکت‌های پیشرو در صنعت SEO، مانند Duda، Semrush و Kalicube برگزار کرده است.

دودا – آخرین محل کار آنتون – یک شرکت اوکراینی نیست و مستقیماً تحت تأثیر قرار نگرفته است (حتی اگر شرکت حدود دوازده کارمند در اوکراین داشت).

وقتی جنگ شروع شد به آنتون مرخصی با حقوق پیشنهاد شد، اما او ترجیح می‌دهد به کار ادامه دهد، بنابراین هنوز هفته‌ای یک وبینار برگزار می‌کند.

علاوه بر آن، آنتون به جامعه SEO اوکراین پیوست تا با تلاش برای ترتیب دادن محل اقامت، یافتن فرصت های شغلی یا ارائه کمک مالی مستقیم، به افراد آسیب دیده کمک کند.

آنتون از واکنش جامعه SEO اوکراین شگفت زده شد. او همیشه بر این باور بود که افراد خوب زیادی وجود دارند، اما انتظار نداشت چنین حمایت گسترده‌ای را از افراد کم‌بخت ببیند.

آنتون اضافه کرد که احساس افتخار می کند که بخشی از آن است.

او همچنین یک پروژه خیریه کوچک برای جمع آوری کمک های مالی برای پناهگاه های سگ و گربه آغاز کرد که می توانید در مورد آن اطلاعات کسب کنید و اینجا پشتیبانی کنید.

“من تصمیم گرفتم به پناهگاه های کوچک کمک کنم زیرا فکر می کردم آنها می توانند زیر نظر موسسات خیریه بزرگ باشند که به کودکان، پناهندگان و ارتش کمک می کنند.

از افرادی که پناهگاه‌ها را اداره می‌کنند پیام‌هایی دریافت می‌کنم، و به نظر می‌رسد آنها از کمکی که ارائه می‌دهم شگفت‌زده و سپاسگزار هستند، که به من انگیزه می‌دهد تا ادامه دهم.

بخش سخت این است که اگرچه در ابتدا واکنش مردم بسیار مثبت و بخشش بود، اما کمک‌ها با گذشت زمان در حال خشک شدن هستند.

با این وجود، می‌دانم که مردم خسته می‌شوند و نمی‌توانم آنها را سرزنش کنم.»

Anton Shulkeمنبع تصویر: نویسنده. آنتون با گربه اش و خوردن قهوه سنتی صبحگاهی

ش

آنتون امیدوار است شغل خود را در دودا حفظ کند، اما او همچنین در نظر دارد تلاش بیشتری برای ابتکار خیریه انجام دهد.

او احتمالاً پروژه پناهگاه سگ و گربه را حفظ خواهد کرد، اگرچه قالب ممکن است تغییر کند.

کار دیگری که او امیدوار است انجام دهد این است که با همه افراد دوست داشتنی که در فیس بوک به او پیام می دهند، یک قهوه بنوشد.

آنتون هر روز یک پست “صبح بخیر” با یک #کافه شات در صفحه فیس بوک خود منتشر می کند. در پاسخ، بسیاری از مردم می گویند که دوست دارند با او یک قهوه بنوشند.

حفاظت از سرزمین اوکراین در نیروهای مسلح

یوجین لاتا مدیر ارشد مالی Lemon.io و یک بازاریاب با تجربه است که هفت سال گذشته را صرف ساخت تیم های بازاریابی و توسعه استراتژی های رشد کرده است.

تا ژانویه ۲۰۲۲، او مدیر ارشد اجرایی در SerpStat، یک شرکت ابزار SEO مستقر در اودسا بود.

او کار جدیدی را در بازار Lemon.io کمی قبل از شروع جنگ آغاز کرده بود.

در روزهای اول جنگ، یوجین تصمیم گرفت به نیروهای دفاع ارضی اودسا بپیوندد و در حال حاضر، او عضو تیپ ۱۲۲ است.

با توجه به تجربه قبلی یوجین، او یک افسر امدادگر مدیریتی در اسکادران تامین مواد شد.

این بدان معناست که او مسئول آموزش سایر امدادگران و تشکیل تیپ‌های ویژه تخلیه و اورژانس است.

این تیپ ها متشکل از یک امدادگر و چهار سرباز تهاجمی هستند. آنها در خط مقدم برای تخلیه سربازان مجروح و غیرنظامیان کار می کنند.

خوشبختانه، در حال حاضر، نیازی به تخلیه غیرنظامیان در مناطقی که یوجین در آن قرار دارد وجود ندارد.

علاوه بر آموزش امدادگران، او واحدهای نظامی مختلفی را بر اساس روش ناتو برای ارائه کمک‌های اولیه آموزش می‌دهد.

Eugene Lataمنبع تصویر: نویسنده. یوجین در حال خدمت در نیروهای دفاع سرزمینی و عکسی از او و سگ لابرادورش قبل از شروع جنگ

این اولین باری نیست که یوجین تصمیم می گیرد به ارتش بپیوندد. در سال ۲۰۱۴، پس از بازگشت از بریتانیا به خانه، او شش ماه را در منطقه دونباس با دیگر داوطلبانی که به گردان Dnipro-1 پیوسته بودند، در منطقه دونباس گذراند.

این زمانی بود که او به عنوان امدادگر شروع به کمک به افراد مجروح کرد.

هشت سال بعد، تجربه قبلی او به یوجین اجازه داد تا به افسران دیگر آموزش دهد تا زندگی را نجات دهند.

“آنچه برای من الهام‌بخش است، پیشرفتی است که بچه‌هایی که آموزش می‌دهم نشان می‌دهند.

کسانی که فقط سه هفته پیش بدون هیچ تجربه مرتبط و هیچ سابقه پزشکی به عضویت درآمده‌اند، اکنون به اندازه کافی برای ارائه کمک واجد شرایط آموزش دیده‌اند. این افراد در حال حاضر مردم را تخلیه می کنند و جان بسیاری را در مناطق میکولایف و اودسا نجات می دهند.

دیدن این حس موفقیت به من دست می دهد.”

یوجین اعتراف می‌کند که شغل معمولی‌اش را ترجیح می‌دهد، زندگی در زیر آسمان‌های آرام زمانی که بزرگترین نگرانی‌اش هدر رفتن بودجه بازاریابی یا شیوع ویروس کرونا بود.

اما تا زمانی که جنگ تمام نشود، نمی تواند خود را در حال انجام کاری غیر از شغل فعلی خود تصور کند.

وقتی اوکراین برنده می‌شود، یوجین نمی‌تواند صبر کند تا خانواده‌اش را که اکنون در سراسر کشور پراکنده شده‌اند، در آغوش بگیرد.

همسر و خواهر کوچکترش در اودسا داوطلب می شوند و مهمات نظامی لازم را برای تیپ های یوجین دریافت می کنند.

او می خواهد با سگ لابرادور خود به پیاده روی برود.

او یک مسافر مشتاق است، مطمئناً ماجراهای جدیدی را در پیش خواهد گرفت.

اول، او به کوه‌های کارپات می‌رود. یوجین امیدوار است که اوکراین قبل از پایان بهار برنده شود – سپس هنگام تماشای طلوع خورشید از سرسبزی بهاری لذت خواهد برد.

او همچنین بسیار کار خواهد کرد زیرا بازسازی یک کشور به منابع زیادی نیاز دارد.

در نهایت، او می‌خواهد پدر شود – او و همسرش قبل از شروع جنگ تصمیم داشتند خانواده تشکیل دهند.

مبارزه با جنگ سایبری از طریق چت جامعه SEO

ایگور شولژکو مدیر عامل و بنیانگذار rankUP و مالک مشترک Shmeo.Link. او بیش از ده سال به عنوان رئیس SEO برای چندین برند بزرگ اوکراینی در این تجارت بوده است.

قبل از شروع جنگ، او تلاش‌های خود را بر روی ایجاد آژانس SEO خود، RankUp متمرکز کرد.

کسب و کار او بسیار خوب کار می کرد و دارای نمایه مشتری متنوعی بود که شامل استارتاپ ها و شرکت های SaaS، پروژه های تجارت الکترونیک و پورتال های خبری می شد.

همه این مشتریان از اوکراین بودند، به این معنی که آژانس به اندازه سایر شرکت‌های دارای روابط نزدیک با روسیه تحت تأثیر قرار نگرفته است.

با این وجود، جنگ بسیاری از کسب و کارها را مجبور کرد که مخارج بازاریابی خود را متوقف کنند. اکنون ایگور سخت در تلاش است تا آژانس خود را نجات دهد.

تیم او در حال حاضر در سراسر اوکراین پراکنده است و از راه دور کار می کند.

ایگور اشاره کرد که می‌تواند احساس کند که همه افراد تیم در حال حاضر چقدر مضطرب هستند.

«نظارت مداوم اخبار بسیار طاقت‌فرسا است. علاوه بر این، آژیرهای حمله هوایی مردم را در شب بیدار نگه می‌دارند—اغلب دو تا چهار آژیر در شب با وقفه‌های کوتاه وجود دارد.

همه اینها باعث می شود که تمرکز بر روی وظایف شما دشوار باشد. وقتی تنها کاری که باید روی آن تمرکز کنید، انجام سئو آسان‌تر است.»

Igor Shulezhkoمنبع تصویر: نویسنده. ایگور در راه رفتن به مرز و صرف غذا در یک مرکز پناهندگان

یکی از پروژه های ایگور یک انجمن SEO در تلگرام است، یک پیام رسان بسیار محبوب در اوکراین. در حال حاضر، جامعه حدود ۵۰۰۰ نفر را متحد می کند.

پیش از این، شرکت‌کنندگان بیشتری داشت، اما بسیاری از روس‌ها هنگامی که جامعه شروع به انتشار پیام‌های مربوط به جنگ کرد، آنجا را ترک کردند.

ایگور با تأسف اشاره می‌کند که بسیاری از روس‌های این گروه صریحاً از پوتین حمایت کردند و همه جنایات جنگی را انکار کردند.

او گفت: “وقتی جنگ شروع شد، ما اظهار نظر در جامعه را محدود کردیم و حقوق انتشار را فقط به مدیران محدود کردیم.”

ایده این بود که از چت جامعه برای ارائه مهم‌ترین طرح‌ها به مشترکین خود استفاده کنیم. آن‌ها پیوندهایی به مؤسسات خیریه تأیید شده و جزئیات فرصت‌های تخلیه را به اشتراک گذاشتند، فهرستی از سایت‌های روسی را که می‌خواستند فعالیت‌هایشان را مختل کنند، و پیوندهایی به جوامعی که اخبار نادرست منتشر می‌کردند، منتشر کردند تا اعضای جامعه بتوانند آنها را مسدود کنند.

ایگور معتقد است که او و تیمش با انجام همه این کارها در پیروزی در جنگ سایبری علیه روسیه سهیم هستند.

ایگور اعتراف می کند که دلش برای زندگی آرام خود تنگ شده است.

وقتی جنگ به پایان می رسد، اولین کاری که او انجام می دهد این است که مادرش را که در منطقه سومی زندگی می کند، ملاقات کند.

خوشبختانه، شهر در خط مقدم نیست، اما با وجود نیروهای روسی در اطراف، از کمبود تدارکات رنج می برد. تخلیه در حال حاضر بسیار خطرناک است.

ارتباطات مخابراتی هنوز در حال کار هستند، بنابراین ایگور همچنان می‌تواند مرتباً با مادرش تماس بگیرد.

او رویای این را دارد که شخصاً او را ببیند و او را بزرگ بغل کند.

کمک به خانواده های اوکراینی نیازمند

مکس کارمازین متخصص بازاریابی دیجیتال، مدیر کشور (آلمان) است ) در رتبه بندی SE. او پس از هفت سال زندگی در سوئیس در نوامبر ۲۰۲۱ به اوکراین بازگشت.

مکس بر روی مدرک کارشناسی ارشد خود در رشته جامعه شناسی و مطالعات رسانه ای کار می کرد، در مشاغل مختلف و مسافرت کار می کرد.

به‌عنوان یک مهاجر، همیشه احساس می‌کرد ساعات کار، درآمد، شغل و موقعیت‌های اجتماعی محدودی دارد.

او که احساس جدایی می‌کرد، نمی‌توانست کاملاً ذهنیت جدید و قوانین اجتماعی را بپذیرد.

بنابراین، او تصمیم گرفت به کیف بازگردد و سه ماه بعد، جنگ آغاز شد.

روزهای اول پس از تهاجم سخت بود. مکس نمی‌توانست به کارش ادامه دهد زیرا دائماً از اخبار حواسش پرت می‌شد.

زمانی که در روز سوم جنگ کیف را ترک کرد تا از خطر دورتر شود، احساس کرد که نجات جان خود و رها کردن هموطنان برای مراقبت از خود مطابق با ارزش‌های او نیست.

انجام کار معمولی او نیز در آن زمان اشتباه به نظر می رسید.

مکس تصمیم گرفت که به ارتش بپیوندد و با دشمن مقابله کند یا داوطلبانه را شروع کند.

این باعث شد او به نیروهای دفاع سرزمینی بپیوندد، واحدهای نظامی داوطلب که از ساکنان شهر محافظت می کنند.

او حدود یک هفته را صرف محافظت از یکی از معدود پمپ بنزین‌های باز، کنترل ترافیک ورودی و حفظ نظم کرد.

Max Karmazinمنبع تصویر: نویسنده. مکس (سمت چپ) با همرزمانش، کهنه سرباز ۶۵ ساله جنگ در دنباس.

“من این آرزو را داشتم که به خودم ثابت کنم که جرات پیوستن به ارتش را دارم و به طور بالقوه جانم را برای کشوری که دوست دارم (و می‌خواهم به آن بازگردم) فدا کنم. من حدس می‌زنم بسیاری از مردان در زمان جنگ همین احساس را دارند.»

سپس واحد چرخانده شد و مکس به یکی از همرزمانش که چند روز بعد در حال تخلیه خانواده خود به غرب اوکراین و لهستان بود، پیوست.

آشنای جدید مکس چند ماه قبل کار خود را از دست داده بود و خانواده یک هفته پس از جنگ پول نداشتند.

بنابراین، مکس تصمیم گرفت حداقل از نظر مالی از آنها حمایت کند.

مکس خوش شانس بود که دوستان خوب و دلسوز از سوئیس و آلمان داشت که مشتاق کمک بودند.

آنها به این نتیجه رسیدند که بهترین گزینه ارسال مستقیم پول به حساب مکس است تا بتواند به افراد نیازمند که شخصاً آنها را می‌شناسد کمک کند.

«تاکنون به شش خانواده نیازمند، مجموعاً ۱۵ نفر و ارتش کمک کرده‌ایم. ممکن است زیاد نباشد، اما کمک با کیفیتی است که مقدار کافی پول را برای یک یا دو ماه فراهم می‌کند.»

در حال حاضر، مکس با خانواده اش است. او معتقد است که مهمترین کاری که در حال حاضر می تواند انجام دهد حمایت از آنهاست. او به کار برای رتبه بندی SE از دفتر خانه خود ادامه می دهد.

مکس به کار برای رتبه بندی SE ادامه خواهد داد و دوست دارد پس از پایان جنگ، همه را در دفتر ببیند.

او امیدوار است که جنگ قبل از تابستان به پایان برسد تا سرگرمی‌های جدیدی را آغاز کند: قایق رانی و قایقرانی.

او رویای کشف مجدد اوکراین و رودخانه های زیبای آن را با دوستانش در سفرهای کمپینگ و قایق رانی دارد.

مکس همچنین قصد دارد آموزش صداپیشگی را آغاز کند زیرا او دوست دارد به کتاب های صوتی گوش دهد و صدای مناسبی دارد. او قصد داشت تمرینات خود را از ۶ مارس شروع کند.

مکس اعتراف می کند که دلش برای چیزهای کوچکی از زندگی قبلی اش تنگ شده است، مانند رفتن به سینما با دوستان، خوردن املت گشنیز برای صبحانه، ورزش در باشگاه، و دوش آب گرم طولانی.

در حالی که آینده نامشخص است، او معتقد است که می‌تواند رویاهای خود را برآورده کند، از خرید ماشین و رفتن به سفر جاده‌ای با دوستانش گرفته تا تشکیل خانواده.

و او معتقد است که تمام رویاهایش می توانند در اینجا، در اوکراین محقق شوند.

ایجاد یک جامعه قوی از قهرمانان بازاریابی برای حمایت متقابل

یوری لازاروک، بنیانگذار چندین چاه است جوامع شناخته شده SEO اوکراین، مانند SEO Club UA، SalesHero، CPC Real Talk، و Marketing Club UA، و یک متخصص توسعه جامعه.

قبل از شروع جنگ، او از جوامع خود برای ارتباط با کارشناسان اوکراینی استفاده کرد. یوری به آنها کمک کرد تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و رشد شغلی قابل توجهی کسب کنند.

Yurii Lazarukمنبع تصویر: نویسنده. یوری با لباسی با لوگوی برندش.

پس از روز اول جنگ، یوری تمام ابتکارات قبلی خود را کنار گذاشت. او تصمیم گرفت همه اعضای فعال جوامع متعدد خود را در یک گروه به نام Help Hero Ukrainian متحد کند.

هدف انجمن جدید گرد هم آوردن افراد سئوی اوکراینی برای حمایت از یکدیگر، اشتراک گذاری اطلاعات حیاتی و کمک به ارتش و کل کشور بود.

خود یوری برای یافتن شغلی برای حمایت از خانواده اش به کمک نیاز داشت.

و به لطف دیوید اسپینکس، یکی از بنیانگذاران CMX، بزرگترین شبکه جهان برای متخصصان جامعه، یکی را پیدا کرد.

یوری اکنون به عنوان یک مشاور پاره وقت کار می کند و برای Cultivate، یک پلتفرم مربیگری مبتنی بر هوش مصنوعی، راهنمایی هایی را در مورد توسعه جامعه ارائه می دهد.

یوری از فرصت استفاده از مهارت‌های خود برای پیشرفت جوامع ایالات متحده قدردانی می‌کند.

اما از آنجایی که این یک شغل تمام وقت نیست، او همچنان به دنبال فرصت های بیشتری است.

یوری همچنین در تلاش است تا با جمع‌آوری درخواست‌های کارشناسان SEO، PPC، بازاریابی و فروش، و یافتن شغل برای آنها با کمک انجمن‌های کارشناسان بین‌المللی و افراد بزرگ در آن، به اعضای جامعه خود کمک کند.

بنابراین، اگر بر حسب شانس در حال حاضر به دنبال یک متخصص بازاریابی دیجیتال هستید و مایل به کمک به اوکراینی‌ها هستید، می‌توانید با یوری تماس بگیرید، که با خوشحالی مخاطبین خود را با شما به اشتراک می‌گذارد.

تمام آرزوهای یوری پایان یافتن جنگ است.

او در آرزوی ایجاد یک جامعه دیجیتالی حتی قدرتمندتر در اوکراین است، مشتریان بین المللی بیشتری برای کار با آنها پیدا می کند، پول زیادی به دست می آورد و کشور را بازسازی می کند!

چگونه می توانید به همکاران در اوکراین کمک کنید

Search Engine Journal مجموعه‌ای از دلایل را در پشتیبانی انجمن SEO برای اوکراین و نحوه کمک به شما به اشتراک گذاشته است..

تیم رتبه‌بندی SE منبعی در مورد دارد که چگونه می‌توانید در اینجا به اوکراینی‌ها کمک کنید ، همچنین، که ما آن را به روز خواهیم کرد.


منبع تصویر: ایجاد شده توسط نویسنده، ۲۰۲۲.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *