تحقیق در نتایج جستجوی ۱۵۰۰۰۰ کلمه کلیدی مرتبط با پوشاک نشان میدهد که Google در ۹۵ درصد مواقع ویژگیهای SERP را نشان میدهد، که منعکسکننده فرصتهای موجود برای بازرگانان آنلاین است که مایل به فروش بیشتر از طریق Google هستند.
نتایج نشان میدهد که رتبهبندی جستجوی امروز فراتر از نیازهای سنتی SEO متمرکز بر ارگانیک تکامل یافته است تا با واقعیت امروزی همگام شود.
seoClarity ویژگیهای مختلف SERP را فهرست کرده است که براساس محبوبیت در SERP ها مرتب شده است:
- «محصولات چرخ فلک ۱۲۰۷۷۲
- افراد همچنین ۵۷۹۲۵ سوال می کنند
- سؤالات متداول ۱۷,۱۱۹
- محلی ۸,۵۶۳
- تصاویر ۲۴۵۱
- لیست محصولات رایگان ۸۷۷ اینچ
۱۵۰۰۰۰ کلمه کلیدی مرتبط با پوشاک
این تحقیق که توسط سئو مبتنی بر هوش مصنوعی و پلت فرم بهینهسازی محتوا seoClarity انجام شد، بر جستوجوهای مربوط به پوشاک متمرکز بود.
در حالی که قبلاً درک شده بود که نتایج جستجوی ارگانیک با ده پیوند آبی اساساً مربوط به گذشته است، آنها همچنان از مشاهده میزان ناپدید شدن نتایج جستجوی ارگانیک در زیر ویژگیهای جستجوی مختلف شگفت زده شدند.
>
آنها دریافتند که ۹۵٪ از کلمات کلیدی منجر به ویژگی SERP در صفحه اول صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) می شود.
از این ویژگیهای SERP، ۸۵٪ از ویژگیهای جستجوی محصولات محبوب بودند.
ویژگی محصولات محبوب در ۴۸ درصد مواقع در سه نتایج برتر جستجو نشان داده شد.
طبق گفته seoClarity، برتری محصولات پرطرفدار در SERPها در نتایج جستجوی تلفن همراه آشکارتر بود.
آنها کشف کردند:
“…در تلفن همراه، ۷۵٪ از SERPهای جستجوها شامل ۴ یا بیشتر موارد در بسته های محصولات محبوب در همان SERP هستند.”
درباره محصولات پرطرفدار
ویژگی جستجوی محصولات محبوب Google در سال ۲۰۲۰ به منظور نمایش محصولات محبوب برای لباس معرفی شد.
درج در این نوع نتایج جستجو رایگان است.
از آنجایی که محصولات پرطرفدار در ابتدا برای جستجوهای مربوط به پوشاک عرضه شد، جای تعجب نیست که تحقیقات مربوط به جستجوهای مربوط به پوشاک منجر به درصد بالایی از ویژگیهای جستجوی محصولات محبوب شود، زیرا این همان چیزی است که Google اعلام کرده بود رخ خواهد داد.
>
من با seoClarity تماس گرفتم و پرسیدم که آیا این نوع نتایج در سایر عمودیها نیز قابل مقایسه هستند و آنها تأیید کردند که ویژگیهای مشابه SERP را در سایر دستههای کلیدواژه نیز مشاهده میکنند.
جستجو تکامل می یابد
جستجوی Google همیشه دستخوش تغییر بوده است.
با این حال، ایده ده پیوند آبی به عنوان نمایانگر ظاهر نتایج جستجو همچنان ادامه دارد. هنگامی که نتایج جستجو چیزی جز ده پیوند آبی است، این در تعجب های خشم آشکار است.
تصاویر در نتایج جستجو برای دستور العمل ها نشان داده می شوند.
نتایج جستجو برای بازیگران یک نمایش تلویزیونی یا یک فیلم همراه با تصاویر بازیگران نمایش داده می شود.
هنگام جستجوی محصولات در آمازون یا هر فروشگاه آنلاین دیگری، نتایج جستجو با تصاویر مرتب میشوند.
بنابراین منطقی است که Google از الگوی تصاویر در نتایج جستجو برای عبارتهای جستجوی مربوط به خرید، بهویژه برای موارد مرتبط با پوشاک، استفاده کند.
طبق اعلان ویژگی جدید محصولات محبوب:
“زمانی که در حال خرید آنلاین چیزی برای پوشیدن هستید، مانند یک ژاکت برای زمستان یا کفش مجلسی که با یک لباس جدید مطابقت داشته باشد، دیدن گزینه های استایل در بسیاری از فروشگاه های مختلف می تواند مفید باشد.
اما با تعداد گزینههای آنلاین، همیشه آسان نیست که بدانید چه چیزی وجود دارد، الهام بگیرید، انتخابهای خود را مقایسه کنید و تصمیم بگیرید چه چیزی و کجا بخرید.
جستجو همیشه به شما امکان میدهد پیوندهایی به محصولات و فروشگاههای مختلف پیدا کنید، اما از امروز و انتشار این هفته به زبان انگلیسی در ایالات متحده، لباسها، کفشها و لوازم جانبی را از سراسر وب در یک مکان در جستجو مشاهده خواهید کرد. در دستگاه تلفن همراه خود، بنابراین می توانید به راحتی تعداد زیادی فروشگاه و مارک های مختلف را به طور همزمان مرور کنید.”
هدف ویژگیهای SERP ارائه نتایج جستجو به روشی جذاب است که به کاربران مطابق با هدف جستجوی آنها کمک میکند.
تحقیقات seoClarity این پیام را به خانه هدایت می کند که جستجو تکامل یافته است و به همین دلیل سئو باید با آن تکامل یابد.
سئو باید تکامل یابد
برای اینکه SEO موثر بماند، لازم است به تمام ویژگیهای جستجویی که برای یک عبارت جستجوی خاص موجود است فکر کنید و مطمئن شوید که سایت برای رتبهبندی برای آن نوع SERP ها بهینه شده است.
seoClarity به اشتراک گذاشته شد:
“اگر برای خرید Google بهینه سازی نمی کنید، ترافیک جستجوی ارگانیک و دید شما خفه می شود.”
این روش جدید نمایش نتایج جستجو احتمالاً بر جستارهای جستجوی مربوط به پوشاک با نرخ بالاتری نسبت به عبارات جستجو در سایر بخشها تأثیر میگذارد.
این موقعیتها ممکن است نشاندهنده یک ویژگی جستجو مانند ویژگی جستجوی محصولات محبوب در بالای نتایج جستجو باشد.
مهمترین اهمیت این است که همه مشاغلی که محصولات می فروشند باید شرکت در برنامه لیست رایگان Google را بررسی کنند.
مرکز بازرگان Google اسناد مربوط به نحوه دریافت محصولات در فهرست را منتشر کرده است در این نتایج جستجوی بالای صفحه، جایی که توصیه می کند:
«فهرستهای رایگان به مشتریان امکان میدهد نتایج محصول را از فروشگاه شما در سراسر Google مشاهده کنند، مانند برگه خرید، YouTube، جستجوی Google (.com)، تصاویر Google، و لنز Google.
همانطور که برای سازماندهی و نمایش اطلاعات مرتبط، هزینه ای از وب سایت ها برای عضویت در فهرست جستجوی Google دریافت نمی کنیم، خرده فروشان شرکت کننده نیز واجد شرایط سازماندهی و نمایش رایگان اطلاعات محصول خود در سراسر Google هستند.”
نکته مهم این تحقیق این است که برای برخی از افراد عمودی، سئو دیگر تنها به رتبه بندی در ده نتیجه جستجوی قدیمی قدیمی با ده پیوند آبی نیست.
نتایج جستجو برای عبارتهای مربوط به خرید اکنون دارای تصویر بیشتری هستند تا به خریداران کمک کنند محصولاتی را که جستجو میکنند پیدا کنند.
مهمترین نکته از تحقیقات seoClarity این است که سئو اکنون بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است تا به کسبوکارها کمک کند تا صفحات و محصولات خود را بهطور مؤثرتری نشان دهند.
نقل قول
تحقیق اصلی را بخوانید:
Google بر نتایج جستجوی Apparel غالب است
تجزیه و تحلیل ~۱۵۰۰۰۰ کلمه کلیدی مرتبط با پوشاک
تصویر ویژه توسط Shutterstock/Billion Photos