تهران ، ولیعصر
021-987654

بهترین تمرین SEO برای متن جایگزین

در یک پاتوق در ساعات اداری Google، جان مولر از Google به سؤالی درباره نحوه استفاده از متن جایگزین برای SEO پاسخ داد. در طول راه، او این ایده را که محدودیت ۱۶ کلمه ای در متن جایگزین وجود دارد را از بین برد و راه هایی را برای استفاده از متن جایگزین پیشنهاد کرد که برای SEO خوب است.

متن جایگزین

متن جایگزین مرجعی به متن جایگزین برای تصاویر است. هدف از متن جایگزین تصویر، توصیف آنچه در یک تصویر برای افرادی است که با صفحه‌خوان به یک صفحه وب دسترسی دارند.

صفحه‌خوان یک دستگاه کمکی است که به افراد دارای اختلالات بینایی کمک می‌کند تا از جمله موارد دیگر به اسناد وب دسترسی پیدا کنند.

صفحه‌خوان اسناد رایانه را با صدای بلند می‌خواند تا شخصی که به اسناد دسترسی دارد بتواند به آنچه نوشته شده است گوش دهد.

عکس از جان مولر گوگل

Screenshot of John Mueller smiling as he answers a question about alt text and SEO

آیا Google بیش از ۱۶ کلمه را در یک متن جایگزین تصویر می خواند؟

جان سؤالی را که به او ارسال شده بود خلاصه کرد.

او گفت از یک وبلاگ نویس مواد غذایی است:

“Google گفت که حداکثر ۱۶ کلمه وجود دارد که می توانید در متن جایگزین خود استفاده کنید.

و سؤال این است که آیا Google بقیه متن جایگزین من را می‌خواند و این به چه معناست؟»

مولر به این سوال پاسخ داد:

“و من فکر می کنم بخش مهم اینجاست که ما هیچ دستورالعملی در مورد اینکه متن جایگزین شما چقدر می تواند طولانی باشد، نداریم.

بنابراین از نقطه نظر جستجوی Google، می‌توانید موارد زیادی را در متن جایگزین برای یک تصویر قرار دهید، در صورتی که برای آن تصویر خاص مرتبط است.

محدودیت متن جایگزین ۱۶ کلمه؟

فردی که این سؤال را می‌پرسد، به آنچه معتقد بود محدودیت Google از ۱۶ کلمه است که می‌توان در متن جایگزین استفاده کرد اشاره کرد.

منبع این ایده ممکن است از یک تست SEO باشد که به دنبال شناسایی متن در یک متن جایگزین تصویر قابل جستجو در Google Images بود.

این آزمایش از کلماتی استفاده کرد که وجود نداشت (در اصل چرند) و متوجه شد که Google نمی‌تواند تصاویر را با استفاده از بیش از ۱۶ کلمه برای جستجوی آن بیابد.

استفاده از بیهودگی برای آزمایش Google منجر به نتایج ناقص “تست SEO” می شود.

دلیل اینکه استفاده از حرفهای بیهوده روشی ناقص است این است که Google برای رتبه بندی کلمات واقعی طراحی شده است و برای رتبه بندی حرفهای بیهوده طراحی نشده است.

بنابراین، ممکن است گوگل الگوریتم معمولی را انتخاب کند (چون اعمال نمی شود) و به سادگی سعی می کند یک تطبیق مستقیم از پرس و جو به صفحه وب انجام دهد، که به طور معمول جستجوی Google اینطور نیست.

اینکه آیا آن اشتباه روی تست سئو تاثیر گذاشته یا نه، یک سوال باز است.

نکته این است که محدودیت ۱۶ کلمه توسط Google اعمال نشده است، بلکه از نتایج یک تست SEO ایجاد شده است.

مولر نحوه استفاده از متن جایگزین تصویر را توضیح می دهد

مولر در ادامه توضیحی درباره نحوه استفاده Google از متن جایگزین در تصاویر و معنی آن برای نحوه استفاده از متن جایگزین برای اهداف SEO ارائه کرد.

مولر پاسخ خود را ادامه داد:

«وقتی نوبت به متن جایگزین می‌شود، در درجه اول از آن برای درک بهتر تصویر استفاده می‌کنیم.

بنابراین، اگر فردی در تصاویر Google به دنبال چیزی است که به نوعی با متن جایگزین مطابقت دارد، می‌توانیم از آن برای درک اینکه تصویر شما با آن متن جایگزین در آن صفحه خاص مرتبط است، استفاده کنیم.

این یک نوع مورد استفاده اولیه از متن جایگزین است.

ما همچنین از متن جایگزین به عنوان بخشی از صفحه استفاده می کنیم. اما برای من، این معمولاً چیزی است که به هر حال در صفحه قابل مشاهده است.

بنابراین کمتر چیزی است که برای خود صفحه مهم باشد.

بنابراین من واقعاً از آن به‌عنوان چیزی استفاده می‌کنم که روی تصویر اعمال می‌شود و از آن برای قابلیت استفاده و Google Images برای درک بهتر آن تصویر خاص استفاده می‌کنم.

از چه کلماتی در متن جایگزین استفاده کنیم

مولر سپس شروع به توضیح نحوه انتخاب بهترین کلمات برای متن جایگزین تصویر کرد.

مولر ادامه داد:

«و من فکر می‌کنم چیزی که ممکن است ارزش ذکر کردن را داشته باشد این است که وقتی صحبت از تصاویر Google می‌شود، لزوماً نیازی نیست دقیقاً آنچه در تصویر است توضیح دهید.

اما در عوض، معنای این تصویر برای صفحه خاص شما را دوست داشته باشید.

بنابراین اگر تصویری از یک ساحل دارید، می‌توانید از یک متن جایگزین استفاده کنید و بگویید: اوه این یک ساحل است.

اما شما همچنین می توانید بگویید، این ساحل روبروی هتل ما است یا این همان ساحلی است که هنگام پاکسازی شیمیایی از آن عکس گرفتیم.

و نوع آن مقاصد بسیار متفاوت است و افراد به روش‌های مختلفی در Google Images جستجو می‌کنند تا اطلاعات بیشتری را در آنجا بیابند. و به نظر من ارائه این زمینه اضافی همیشه منطقی است.”

از متن جایگزین برای ارائه متن استفاده کنید

جان مولر اساساً سئوکاران و ناشران را تشویق می‌کند تا از کلماتی استفاده کنند که زمینه تصویر را در صفحه وب فراهم می‌کند، به طوری که وقتی شخصی با صفحه‌خوان با تصویر مواجه می‌شود، زمینه نحوه تطبیق آن تصویر با محتوای صفحه وب را نشان می‌دهد. واضح تر شود.

بنابراین، اگر در مورد اینکه چه چیزی را باید در متن جایگزین تصویر قرار دهید، شک دارید، تمرین خوبی است که به نحوه توصیف تصویر برای شخصی که دارای اختلال بینایی است فکر کنید و سپس از آن توضیحات در متن جایگزین استفاده کنید.

نقل قول

SEO برای متن جایگزین

در ساعت ۴۶:۴۹ دقیقه تماشا کنید:

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *