
اینسایت (insight) سرچ کنسول جدید گوگل برای تولیدکنندگان محتوا – چطور با خود گوگل سئو کنیم؟
Search Console Insights
یک تجربه جدید از گوگل، به نام سرچ کنسول insight، دادههایی را برای کمک به صاحبان سایت برای بهبود محتوای آنها فراهم میکند. سرچ کنسول insight گوگل، یک تجربه جدید مناسب برای تولیدکنندگان محتوا و ناشران، در حال حاضر با کاربران گلچین شده در حال آزمایش است.
سرچ کنسول insight به تولیدکنندگان محتوا امکان دسترسی به دادههای جدیدی فراتر از آنچه در نسخه معمول سرچ کنسول موجود است را میدهد. صاحبان سایتها میتوانند از این دادهها استفاده کنند تا بهتر درک کنند که چگونه محتوای آنها بین کاربران طنینانداز میشود. سپس دادهها میتوانند به صاحبان سایت کمک کنند تا برای بهبود محتوا تصمیمات آگاهانه تری بگیرند.
در یک صفحه فرود جدید، گوگل شرح زیر را از سرچ کنسول insight ارائه میدهد:
“سرچ کنسول insight تجربه جدیدی است که برای تولیدکنندگان محتوا و ناشران طراحی شدهاست و میتواند به آنها کمک کند درک کنند که مخاطبان چگونه محتوای سایت آنها را کشف میکنند و چه چیزی باعث طنینانداز شدن محتوای آنها برای مخاطبان میشود. این تجربه جدید با استفاده از دادههای سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس ایجاد شده است.”
سرچ کنسول insight
چگونه سرچ کنسول insight میتواند کمک کند؟
با دادههای موجود در سرچ کنسول insight، تولیدکنندگان محتوا و ناشران قادر خواهند بود به پرسشهای زیر پاسخ دهند:
- بهترین محتواهای حال حاضر شما کدامند؟
- محتواهای جدید شما چطور عمل میکنند؟
- مردم چگونه محتوای شما را در وب کشف میکنند؟
- مهمترین سوالاتی که در جستجوی گوگل سایت شما استفاده شدهاند چه هستند؟
- چه سایتها و مقالات دیگری به محتوای سایت شما لینک دادهاند و آیا لینک جدیدی اضافه شده است؟
در حال حاضر، تعداد صاحبان سایتی که میتوانند به سرچ کنسول insight دسترسی داشته باشند، نسبتا محدود است. ابزار جدید گوگل در حال حاضر در یک نسخه بتای محدود با گروهی از سایتها مورد آزمایش قرار میگیرد. اگر صاحبان سایت برای استفاده از نسخه بتا انتخاب شدهباشند، قبلا مطلع شدهاند. این بدان معناست که هیچ راهی برای ثبتنام برای استفاده از نسخه بتا وجود ندارد مگر اینکه قبلا توسط گوگل انتخاب شدهباشید.
گوگل میگوید که امیدوار است نسخه آزمایشی بتا در آینده برای کاربران بیشتری باز شود و همچنین تعداد سایتهایی که هر کاربر میتواند به سرچ کنسول insight اضافه کند را افزایش دهد.
آنهایی که به نسخه آزمایشی بتا دعوت شدهاند، یک ایمیل با اطلاعات بیشتر دریافت خواهند کرد. اگر شما تصمیم گرفتهاید ایمیلی از گوگل دریافت نکنید، میتوانید با دسترسی به ویژگی “سرچ کنسول در نتایج جستجو” بررسی کنید که آیا سایت شما بخشی از نسخه محدود بتا است یا خیر. برای دسترسی به این ویژگی کافی است عبارتی را که سایت شما با آن در جستجو بالا است را در گوگل جستجو کنید.
سپس یک نتیجه موتور جستجوی گوگل را در بالای صفحه با عنوان “عملکرد جستجو برای این پرسوجو” در بالا خواهید دید. این نتیجه شامل یک نقطه ورود به سرچ کنسول insight خواهد بود، که میتوانید یک مثال از آن را در زیر ببینید.
Search console insight برای یک سایت
کسانی که نسخه بتا را امتحان میکنند تشویق شدهاند که بازخوردهای خود را که میتواند به بهبود نسخههای آینده سرچ کنسول insight کمک کند، به اشتراک بگذارند.
ابزار تست Rich Results گوگل از نشانهگذاری “مقاله” پشتیبانی میکند
گوگل در حال به روز رسانی ابزار تست Rich Results با پشتیبانی از نشانهگذاری دادههای ساختار یافته مقاله است.
ابزار Rich Results
صاحبان سایت اکنون میتوانند از ابزار Rich Results گوگل برای تایید “بند” نشانهگذاری دادههای ساخت یافته خود استفاده کنند.
ما خوشحالیم که حمایت از بند دادههای ساخت یافته در ابزار تست Rich Result را اعلام کنیم. در مورد نشانهگذاری در مستندات توسعه دهنده ما بیشتر بخوانید https://t.co/8osWelZNwu یا تست صفحات خود را در pic.twitter.com/YjuomwwnMl ، https://t.co/AGp8xwSsDK بخوانید
مدیران وب گوگل(@googlewmc) ۱۰ اوت ۲۰۲۰.
از بند دادههای ساخت یافته می توان برای نشانهگذاری اخبار، بلاگ و صفحات مقاله ورزشی استفاده کرد. اضافه کردن بند دادههای ساختار یافته میتواند حضور صفحه را در نتایج جستجو بهبود بخشد. ویژگیهای افزوده شده شامل قرار گیری در داستانهای بالای کاروسل، کاروسل میزبان، و داستانهای تصویری است.
این نشانهگذاری همچنین میتواند ویژگیهای Rich Result مانند متن عنوان و تصاویر بزرگتر از بندانگشت را فعال کند. اکنون با استفاده از ابزار آزمایشی Rich Results، صاحبان سایت میتوانند بررسی کنند که آیا نشانهگذاری آنها به درستی اجرا شدهاست یا خیر. این امر فرصتی را برای تصحیح هرگونه خطا در نشانهگذاری قبل از انتشار مقاله فراهم میکند.
زمانی که یک نشانهگذاری معتبر به یک مقاله اضافه شود، میتواند به عنوان یک نتیجه غنی عمل کند. همانند هر نوع نشانهگذاری داده ساخت یافته، اضافه کردن آن به یک صفحه تضمین نمیکند که به عنوان یک نتیجه غنی عمل کند.
با این حال، استفاده از دادههای ساخت یافته به گوگل کمک میکند تا یک صفحه را بهتر درک کند. این میتواند مفید باشد چه گوگل تصمیم بگیرد که یک نتیجه غنی را برای صفحه نمایش دهد یا خیر.
گوگل، سرچ کنسول را با پشتیبانی دادههای ساختار یافته بیشتر به روز رسانی میکند
گوگل به روز رسانی سرچ کنسول با پشتیبانی از انواع بیشتری از دادههای ساختار یافته را ادامه میدهد.
سرچ کنسول
گوگل در حال به روز رسانی سرچ کنسول با پشتیبانی از دادههای ساختار یافته مجوز تصویر است، که در حال حاضر میتواند با ابزار Rich Results آزمایش شود.
ما خوشحال هستیم که اعلام کنیم، دادههای ساختار یافته مجوز تصویر در سرچ کنسول علاوه بر ابزار تست Rich Results پشتیبانی میشوند. در مورد مجوز تصویر در https://t.co/aqMap8bEby و در مورد گزارش سرچ کنسول در https://t.co/8pVYPCW6Oy، pic.twitter.com/rJ8Huh33Kp بیشتر بخوانید- مدیران گوگل(@googlewmc) ۳۰ جولای ۲۰۲۰
مجوز تصاویر به دادههای ساختار یافته به طور رسمی توسط گوگل در ماه فوریه پشتیبانی میشود. از آن برای نشان دادن این که آیا یک تصویر خاص مجاز است یا نه استفاده شدهاست.
صاحبان سایت میتوانند تصاویر مجاز را با متادیتا مورد نیاز با استفاده از دادههای ساختار یافته یا متادیتا عکس IPTC نشانهگذاری کنند. وقتی روی یک تصویر بندانگشتی کلیک میشود، این نشانه در نتایج جستجوی تصویر ظاهر میشود. یک مثال را در زیر ببینید:
اطلاعات مجوز تصویر در جستجو
این دادهها را می توان در بخش گزارش Enhancements در سرچ کنسول یافت.
در حال حاضر، صاحبان سایت با استفاده از این دادههای ساختاری میدانند که اطلاعات مربوط به مجوز تصاویر آنها تا چه حد در اختیار جستجوگران قرار میگیرد. مانند دیگر انواع دادههای ساختار یافته گزارششده در سرچ کنسول، صاحبان سایت قادر خواهند بود اینها را مشاهده کنند:
- تعداد کل بازدیدها
- تعداد کل کلیکها
- آیا نشانهگذاری به درستی انجام شدهاست یا خیر
این به روز رسانیها اکنون در سرچ کنسول برای صاحبان سایت با استفاده از دادههای ساختار یافته مجوز تصویر انجام میشود.
لینک متن ترجمه شده