گزارش جدیدی از Semrush نشان میدهد که جستجوهای مربوط به کسبوکارهای کوچک، بهویژه «باز کردن» یک کسبوکار کوچک، در حال افزایش است.
این گزارش دستهبندیهای کسبوکار و عبارتهای جستجوی خاص را که مورد توجه قرار میگیرند، جزئیات میدهد و بینشی در مورد حوزههایی از بازاریابی که کسبوکارها در آن سرمایهگذاری میکنند ارائه میدهد.
دادههای گزارش براساس کلمه کلیدی و اطلاعات حجم جستجوی جمعآوریشده توسط Semrush است.
پس از تجزیه و تحلیل روند رشد ترافیک به عملکرد جستجوی ارگانیک در طول زمان، Semrush به اشتراک میگذارد که کدام دستههای کسبوکار کوچک موفق به انجام بهتر آنلاین میشوند.
در اینجا چند نکته مهم از گزارش آمده است.
جستجوی روندهای پیرامون افتتاح یک کسب و کار
با نگاهی به حجم جستجو برای جستجوهای مختلف که نشاندهنده قصد باز کردن کسبوکار هستند، این گزارش مییابد:
- در طول چهار سال گذشته، تعداد جستجوهای “کسب و کار باز” ۲۱٪ افزایش یافته است.
- اکثر جستجوهای “کسب و کار باز” در ژانویه و مارس انجام می شود.
- از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲، جستجو برای همه موارد مربوط به راه اندازی یک کسب و کار کوچک ۷۶% افزایش یافته است.
محبوب ترین دسته بندی های کسب و کار کوچک
در حالی که علاقه عمومی به راه اندازی یک کسب و کار کوچک افزایش می یابد، حجم جستجو نشان می دهد که صاحبان مشاغل مشتاق به دنبال افتتاح بوتیک هستند:
- تقریبا یک پنجم همه کارآفرینان آینده می خواهند یک بوتیک باز کنند.
- شروع یک کسب و کار Etsy برای تقریبا یک پنجم جستجوگران جذاب به نظر می رسد.
- به نظر میرسد که ماشینهای فروش خودکار بیشترین جذابیت را به دست میآورند، زیرا این دسته در رتبه دوم مشاغل کوچک پر جستجو قرار گرفت.
با تجزیه و تحلیل روند جستجو در مناطق مختلف، این گزارش مییابد:
- سه گانه “Etsy، تمیز کردن، بوتیک” در ۳ ایالت برتر وجود دارد – به طور کامل یا جزئی.
- دقیقاً در نیمی از ایالتها، کافیشاپها در ۳ دسته برتر کسبوکارهای کوچک که بیشترین جستجو را داشتهاند.
- جستجوگران مونتانا و ورمونت نیز خدمات تحویل را به عنوان یک تعهد بالقوه در نظر می گیرند.
بیشترین جستجوهای مرتبط با “کسب و کار کوچک”
نیمی از جستجوهای برتر مرتبط با کسب و کارهای کوچک مربوط به تامین مالی است.
در اینجا جستجوهای برتر، مرتب شده بر اساس میانگین جستجوهای ماهانه آمده است:
- وام مشاغل کوچک
- کمک های مالی کسب و کار کوچک
- مدیریت مشاغل کوچک
- ایده های کسب و کار کوچک
- نحوه راه اندازی یک کسب و کار کوچک
جستجوهای کسب و کارهای کوچک مرتبط با بازاریابی
آمار کلمات کلیدی نشان میدهد که صاحبان کسبوکارهای کوچک سعی میکنند از همه روندهای رو به رشد استقبال کنند:
- جستجوها برای خدمات بازاریابی دیجیتال ۱۵۰۰٪ افزایش یافت (به ویژه در طول همه گیری سریع).
- علاقه به ایجاد ویدیوهای کوتاه برای مشاغل کوچک تا ۴۲۰% افزایش یافت.
- در سال ۲۰۲۲، ۶۰۰٪ افراد بیشتری نسبت به سال ۲۰۱۸ به دنبال بازاریابی پیامک رایگان بودند.
دسته بندی سایت های کسب و کار کوچک با بیشترین رشد ترافیک
این گزارش نشان میدهد که میانگین رشد ترافیک برای مشاغل کوچک در سراسر جهان ۲۹۰۰% بوده است.
Semrush بیان می کند:
“این بدان معنی است که در طول ۴ سال گذشته، اکثر وب سایت های موجود در لیست مشتریان ما موفق به گسترش پایگاه بازدیدکنندگان خود شده اند.”
۱۰ دسته بندی سایت های تجاری کوچک بر اساس سهم کلمات کلیدی ارگانیک با رتبه بالا
این گزارش بررسی میکند که کدام دستههای سایت کسبوکار کوچک بیشترین سهم را در کلمات کلیدی ارگانیک با رتبه بالا دارند.
در اینجا دسته بندی ها به ترتیب فهرست شده اند و به دنبال آن تعداد متوسط کلمات کلیدی ارگانیک که دامنه در ۱۰ رتبه برتر قرار می گیرد
- انتشار: ۴۵۵۸۱
- رسانه آنلاین: ۱۰۱۱۶
- دامپزشکی: ۹,۳۷۹
- سرگرمی: ۶۶۲۷
- خدمات مصرف کننده: ۳,۵۱۸
- کالاهای مصرفی: ۳,۳۳۹
- مصالح ساختمانی: ۲۹۵۷
- موسیقی: ۲۵۹۳
- منابع انسانی: ۲۱۴۵
- غذا و نوشیدنی: ۱۸۳۹
نکته جالب توجه این است که چگونه ۱۰ دسته بندی برتر بر اساس کلمات کلیدی با رتبه بالا با دسته بندی سایت هایی که سریع ترین رشد را از نظر ترافیک دارند، همخوانی ندارند. Semrush پیشنهاد میکند که این میتواند به این معنی باشد که رتبهبندی برای تعداد زیادی از کلمات کلیدی ممکن است مستقیماً به رشد ترافیک منجر نشود.
تصویر ویژه: تصاویر کسب و کار میمون/Shutterstock