تهران ، ولیعصر
021-987654

Substack با ویژگی جدید چت، اهداف خود را در توییتر تنظیم می کند

Substack Substack Chat را راه اندازی کرده است.، یک ویژگی بحث است که به نویسندگان اجازه می‌دهد مستقیماً از طریق یک برنامه تلفن همراه با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند.

این حرکت Substack را به‌عنوان رقیب مستقیم توییتر قرار می‌دهد که در پی خرید الون ماسک و پس از آن اخراج مدیران ارشد.

انتشار Substack Chat تنها چند روز پس از شروع آشکار شرکت هدف قرار دادن کاربران توییتر.

ویژگی جدید به ایجاد انجمن بدون پلتفرم های خارجی اجازه می دهد

Substack Chat با هدف کمک به سازندگان برای ایجاد یک جامعه حمایتی، به دنبال رفع نیازی است که شرکت مستقر در سانفرانسیسکو در پیشنهادات خود مشاهده کرده است.

Substack در یک پست وبلاگ می گوید:

«از آنجایی که کیفیت نوشتن در Substack شکوفا شد و بخش‌های نظرات با بحث‌های هوشمندانه روشن شد، جوامع مشترکین شروع به شکل‌گیری کردند. برخی از نویسندگان مبتکر مسائل را به دست خود گرفته‌اند و ادغام‌های Discord، Slack و Telegram را هک کرده‌اند تا جوامع حامیان خود را پرورش دهند.»

انتشار این ویژگی جدید انتخاب، عملکرد چت مورد نظر را بدون نیاز به پلتفرم های شخص ثالث فراهم می کند. در عوض، سازندگان خبرنامه می‌توانند بحث‌ها را از صفحه تنظیمات یا برنامه iOS خود شروع کنند.

این برنامه که بیشتر شبیه یک برنامه چت سنتی به جای جدول زمانی پیمایشی برای خواندن طراحی شده است، به دنبال تسهیل بحث های طبیعی و در عین حال کنترل نویسندگان بر موضوعات و لحن است.

نقش توئیتر ماسک در ایجاد عدم قطعیت

تویتر از زمان آغاز به کار یک پلتفرم رسانه اجتماعی محبوب برای سازندگان محتوا بوده است، اما تصاحب اخیر آن توسط ماسک باعث شده بسیاری از کاربران در مورد آینده آن نامطمئن باشند.

این شرکت ظاهراً درگیر درگیری داخلی است در حالی که کارکنان خود را برای اخراج گسترده آماده می‌کنند. علاوه بر این، کارکنان ادعا می کنند که تحت فشار بیشتری قرار گرفته اند زیرا ماسک شرکت را به سمت یک مدل اشتراک پولی سوق می دهد.

طبق یک مقاله در The Verge، مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس می‌خواهد قیمت تویتر آبی از ۴.۹۹ دلار در ماه تا ۱۹.۹۹ دلار در ماه.

علاوه بر دسترسی زودهنگام کاربران به ویژگی‌ها، افزایش قیمت شامل تأیید نیز می‌شود. طبق گزارش‌ها، هرکسی که نسخه اشتراک جدید را انتخاب نکند، علامت آبی رنگ خود را از دست خواهد داد.

به‌نظر می‌رسد کاربران و تبلیغ‌کنندگان توییتر رویکردی منتظر بمانند، به‌ویژه در مورد تعدیل محتوا. این به دنبال ۵۰۰٪ افزایش در توییت‌هایی که از توهین‌های نژادی استفاده می‌کنند پس از اولین آخر هفته ماسک به عنوان مالک سایت رسانه اجتماعی.

شرکت های دیگری که به دنبال رقابت با توییتر هستند

جک دورسی بنیانگذار و مدیر عامل سابق توییتر نیز از برنامه های خود برای رقابت با توییتر پرده برداری کرده است. Bluesky Social، شرکت جدید او، در حال حاضر آزمایش‌کنندگان بتا را برای پلتفرمی می‌پذیرد که قرار است به کاربران ارائه دهد. کنترل بیشتر روی الگوریتم آنها از طریق آنچه که پروتکل AT نامیده می شود.

Mastodon، یک رقیب غیرمتمرکز توییتر، بیش از ۲۳۰۰۰۰ کاربر جدید را به دنبال خرید ماسک دید.  


تصویر ویژه: Rawpixel.com/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *