تهران ، ولیعصر
021-987654

تست YouTube خرید درون‌برنامه‌ای با شلوارک

طبق داستانی که اولین بار توسط Financial Times گزارش شد،

YouTube در حال افزودن ویژگی‌های خرید جدید به پلتفرم ویدیوی کوتاه خود است. Shorts با استفاده از مدلی مشابه مدل رقبای رسانه‌های اجتماعی TikTok و Instagram، به کاربران این امکان را می‌دهد تا هنگام حرکت در فیدهای خود، خرید انجام دهند.

انتظار می‌رود سال آینده برای کاربران ایالات متحده، کانادا، استرالیا، برزیل و هند عرضه شود، سازندگان پس از راه‌اندازی برنامه، ۴۵ درصد از درآمد تبلیغات را دریافت خواهند کرد. YouTube گفته است که قصد دارد این برنامه را در آینده به سایر کشورها گسترش دهد.

این آخرین حرکت از پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو برای تبدیل شدن به یک مقصد تجارت الکترونیک است، پس از انتشار تبلیغات قابل خرید و خرید پخش مستقیم، که در سال ۲۰۲۱ آغاز شد.

برنامه بازاریابی وابسته نیز در دست اجراست

علاوه بر ویژگی‌های خرید جدید، YouTube قصد دارد یک برنامه بازاریابی وابسته را پیاده‌سازی کند تا به تولیدکنندگان محتوا پورسانتی از فروش ایجاد شده توسط تبلیغ محصول بپردازد.

مایکل مارتین، مدیر کل خرید YouTube، به Financial Times گفت: «این بسیار یک مدل تأیید است، در مقابل یک مدل تبلیغاتی سنتی‌تر یا یک مدل قرار دادن پولی». “هدف ما تمرکز بر بهترین فرصت‌های کسب درآمد برای سازندگان در بازار است.”

این برنامه هنوز در مرحله آزمایش اولیه است، اگرچه انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ برای سازندگان بیشتری عرضه شود.

سکوهای رسانه اجتماعی به دنبال منابع جدید درآمد

در پی کاهش هزینه‌های تبلیغاتی به دنبال نسخه از iOS 14.5، که به کاربران آیفون اجازه می داد از ردیابی انصراف دهند، و با ترس از رکود اقتصادی در پیش است، بسیاری از سایت های رسانه های اجتماعی به دنبال راه های جدیدی برای کسب درآمد از محتوا، هم برای خود و هم برای سازندگان هستند.

به‌عنوان یک قلمرو عمدتاً ناشناخته، ضربه‌ها و اشتباهاتی وجود داشته است. به عنوان مثال، فیس بوک خدمات خرید زنده خود را در اوایل سال جاری پایان داد تا تاکید بیشتری بر Reels داشته باشد. سرویس ویدیوی کوتاه آن که مستقیماً با YouTube Shorts و TikTok رقابت می کند. فیس بوک را زنده نگه داشت اما توانایی تجار تجارت الکترونیک برای برچسب گذاری محصولات یا ایجاد لیست پخش محصولات را از بین برد.

هفته گذشته، TikTok ویژگی خرید درون برنامه ای در ایالات متحده این قابلیت که در حال حاضر در بریتانیا و اندونزی موجود است، به کاربران امکان می دهد بدون خروج از پلت فرم خرید انجام دهند.

TikTok همچنین در ایالات متحده مراکز تکمیلی می‌سازد در تلاش برای سرمایه‌گذاری بیش از ۱ میلیارد کاربر آن در سراسر جهان است.


منبع: فایننشال تایمز

تصویر ویژه: Claudio Divizia/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *