بهترین زمانها برای ارسال پست در رسانههای اجتماعی همچنان از حالت عادی دور میشوند، زیرا مردم در سراسر جهان با روالهای همیشه در حال تغییر سازگار میشوند.
در نتیجه، بهترین زمان برای پست گذاشتن در شبکههای اجتماعی در سال گذشته، ممکن است امسال چندان مؤثر نباشد.
Sprout Social دادههای فعلی را تجزیه و تحلیل کرد و توصیههای بهروزرسانی شده برای سال ۲۰۲۲ را با در نظر گرفتن استفاده در حال تکامل مردم از رسانههای اجتماعی ارائه کرد.
در ابتدای مطالعه اشاره شد، استفاده گزارششده افراد از رسانههای اجتماعی در مقایسه با سالهای گذشته افزایش یافته است:
«در واقع، ۷۱ درصد از مصرفکنندگان متوجه شدند که بیشتر از سالهای گذشته از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند، به این معنی که مارکها و بازاریابها باید مخاطبان خود را در جایی که هستند ملاقات کنند. و هنگامی که بازاریابان انتظارات مصرف کنندگان را در رسانه های اجتماعی برآورده می کنند، مزایا به همه حوزه های کسب و کار گسترش می یابد.
اطلاعات آماری در گزارش بر اساس دادههای جمعآوریشده در سال گذشته از بیش از ۳۰۰۰۰ مشتری Sprout Social است.
دادهها تجزیه و تحلیل شدند تا بفهمند چه زمانی محتوا بیشترین و کمترین میزان درگیر شدن با آن را داشته است، سپس براساس پلتفرم و صنعت تقسیم میشود.
البته، محدودیتهایی برای این مطالعات وجود دارد، زیرا پستهای موفق رسانههای اجتماعی بیشتر از پست کردن در زمانهای «مناسب» هستند. بنابراین در اینجا سلب مسئولیت اجباری وجود دارد که همبستگی مساوی علیت نیست.
با این گفته، ممکن است داده ها را نقطه شروع مفیدی برای آزمایش بهترین زمان برای ارسال در رسانه های اجتماعی برای مخاطبان خاص خود بیابید.
جزئیات دیگر قابل توجه:
- داده ها در صنایع و مکان های مختلف جمع آوری می شوند
- همه فریم های زمانی در زمان مرکزی (CST) ثبت می شوند
- تعداد درگیریها نشاندهنده کل تعاملهایی است که یک برند در کانال خاص در آن بازه زمانی ساعتی دریافت کرده است.
اکنون بیایید به بهترین زمانهای فعلی و بهروز شده برای پست کردن در رسانههای اجتماعی در حال حاضر نگاه کنیم.
بهترین زمان برای ارسال در رسانه های اجتماعی به طور کلی
درگیری کلی رسانههای اجتماعی در طول صبحهای اواسط هفته بیشترین میزان را دارد.
به روزهای بین سه شنبه تا پنجشنبه در ۹ صبح یا ۱۰ صبح اشاره دارد.
بدترین روز برای پست کردن در رسانه های اجتماعی یکشنبه است.
بهترین زمان برای ارسال در فیس بوک
تعامل در فیس بوک از اواسط صبح به صبح زود تغییر کرده است.
صبحهای خیلی زودهنگام هفته، ثابتترین تعامل را نشان میدهند و زمانهای مناسبی برای توجه به پستهای فیسبوک در نظر گرفته میشوند.
بهترین زمان برای ارسال پست در فیس بوک از دوشنبه تا جمعه ساعت ۳ صبح است.
همچنین در سهشنبهها در ۱۰ صبح افزایش مییابد. و ظهر.
بدترین روز برای پست کردن در فیس بوک شنبه است.
بهترین زمان برای ارسال در اینستاگرام
اینستاگرام در سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ یک دوره رونق را تجربه کرد و تا سال ۲۰۲۲ به دو میلیارد کاربر ماهانه رسید.
افزایش کاربران باعث گسترش دورههای زمانی برتر برای پست گذاشتن در اینستاگرام شد، در حالی که درگیریهای ظهر در روزهای هفته نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته است.
بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام به صورت زیر مشخص می شود:
- دوشنبه ها ساعت ۱۱ صبح.
- سه شنبه و چهارشنبه از ۱۰ صبح. تا ۱ بعدازظهر.
- پنجشنبه و جمعه ۱۰ صبح. و ۱۱ صبح.
این مطالعه نشان میدهد که فرصتهایی برای افزایش مشارکت در عصرها و آخر هفتهها نیز وجود دارد.
بهترین زمان برای ارسال در توییتر
بهترین زمانها برای ارسال پست در توییتر نسبت به سال گذشته “به طور قابل توجهی” تغییر کرده است.
اکنون، تعامل در اواسط صبح و ظهرها در طول هفته بیشتر متمرکز است.
Sprout Social فرض میکند که دلیل این امر علاقه بیشتر به توسعه اخبار و بهروزرسانیها، و همچنین تمایل به سرگرمی از طریق توییتها و میمهای ویروسی است.
زمانهای نامزدی توییتر بهعنوان دوشنبهها، سهشنبهها، چهارشنبهها، جمعهها و شنبهها در ۹ صبح مشخص میشود.
بدترین روز برای پست کردن در توییتر یکشنبه است.
بهترین زمان برای ارسال در لینکدین
LinkedIn تنها شبکه اجتماعی است که در گزارش گنجانده شده است که دورههای زمانی ثابتی در سال به سال برای سطوح بالای تعامل دارد.
درگیری در LinkedIn در طول هفته کاری ایالات متحده بالاترین میزان است، بیشترین تمرکز را در هنگام ظهر دارد، و از ساعات کاری روزهای کاری ایالات متحده خیلی فراتر نمی رود.
بعید است که در آخر هفته در پستهای لینکدین مشارکت زیادی داشته باشید، جایی که تعامل به میزان قابل توجهی کاهش مییابد.
بهترین زمان برای ارسال پست در LinkedIn به عنوان سه شنبه از ۱۰ صبح مشخص شده است. تا ظهر.
بهترین روزها برای پست کردن در لینکدین، چهارشنبهها و پنجشنبهها
هستند.
بدترین روز برای پست کردن در لینکدین شنبهها و یکشنبهها هستند.
به طور خلاصه
تکرار این داده ها یک راهنمای تضمین شده برای موفقیت در رسانه های اجتماعی نیست. بسته به مخاطبان و جایگاه شما، بهترین زمانهای شما برای پست میتواند به شدت با آنچه در این مطالعه آمده متفاوت باشد.
این مهم است که همیشه قبل از اتخاذ روشهای توصیهشده در مطالعات صنعتی، آزمایش خود را انجام دهید.
همه مخاطبان متفاوت پاسخ میدهند، بنابراین هیچ استراتژی واحدی وجود ندارد که برای همه کسبوکارها بهترین کار را داشته باشد.
منبع: Sprout Social
تصویر ویژه: Song_about_summer/Shutterstock