تهران ، ولیعصر
021-987654

تاثیر تورم بر هزینه تبلیغات مشروح در گزارش مرکل

شرکت پیشرو در زمینه فناوری و تجربه مشتری مبتنی بر داده، Merkle، گزارش عملکرد سه ماهه خود را هفته گذشته منتشر کرد.

تحقیق سه ماهه گذشته، بینش‌های ارزشمندی را در مورد اولویت‌ها، چالش‌ها و عملکرد بازاریابان نشان می‌دهد.

با توجه به اینکه بیش از ۵۷ درصد از پاسخ‌دهندگان افزایش هزینه‌های جستجوی پولی را در سال نشان می‌دهند، این یافته‌ها به ویژه مهم هستند زیرا با چالش‌های اقتصادی و عدم اطمینان مواجه هستیم.

من با مت میرزژوسکی، معاون جستجو در مرکل، گفت‌وگو کردم، جایی که او نظر خود را درباره برخی از چشمگیرترین آمارهای گزارش عملکرد ارائه کرد.

اولویت بندی حریم خصوصی و اندازه گیری

از گزارش مرکل، ۴۵ درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که دریافت گزارش دقیق در مواجهه با مقررات حفظ حریم خصوصی اولویت اصلی در اندازه گیری است.

بسیاری از شرکت‌ها احتمالاً در یک قایق هستند، اما ممکن است ندانند از کجا شروع کنند.

Mierzejewski می‌گوید: «مارک‌ها در اندازه‌گیری بین دستگاه‌ها بزرگ هستند. اپل بازی اندازه گیری را مختل کرد. بسیاری از شرکت ها به دلایل متعدد به دنبال ایجاد انبارهای داده خود هستند: “

  • اتکای بیش از حد به پلتفرم‌های منفرد. هر چه تبدیل‌ها در یک پلتفرم مدل‌سازی شوند، اندازه‌گیری فردی یک شرکت کم‌نقص‌تر است.
  • از راه‌حل‌های جعبه سیاه خسته شده‌اند. مارک‌ها می‌خواهند بتوانند روش مدل‌سازی تبدیل‌ها را داشته باشند یا تغییر دهند.

Mierzejewski همچنین اشاره کرد که با برندهای بیشتری که به دنبال ایجاد راه حل های گزارش دهی خود هستند، این وابستگی را از حقیقت تبدیل پلت فرم به حقیقت تبدیل خود تغییر می دهد.

اولویت بندی مخاطبان و داده های شخص اول

قوانین حریم خصوصی در حال پیشروی نیاز به برندها برای ایجاد و مدیریت داده های شخص اول خود را آغاز کرده است. .

با این حال، تنها ۳۵ درصد از پاسخ دهندگان مدیریت مخاطبان و داده های شخص اول را در اولویت قرار می دهند.

من از میرژیوسکی پرسیدم: “به نظر شما پیامدهای کلان این همه شرکت در انتظار این موضوع چیست؟”

او با چند نکته پاسخ داد:

“از دیدگاه دیجیتال، آنها به سمت درست کردن خلاقیت و پیام رسانی خود حرکت می کنند.” اگر با یک برند تعامل داشته باشید، متوجه خواهید شد که چگونه انتظارات مصرف کنندگان تغییر کرده است.

“یک پیامد از اولویت‌زدایی مخاطبان و داده‌های شخص اول، تجربه مشتری ضعیف است.” اولویت‌بندی نکردن این جنبه‌های مهم بازاریابی باعث تسریع کاهش یا حذف بیشتر مشتری می‌شود که احساس می‌کند با آن برند مرتبط است.

“شما باید از سیگنال های ناشناخته مخاطب به نفع خود استفاده کنید تا انتظارات مصرف کنندگان را برآورده کنید و رقبا را شکست دهید.” به عنوان مثال، مخاطبان درون بازار از Google سیگنال و تمایل بیشتری برای خرید منتشر می‌کنند. آنها به این سیگنال‌ها اجازه می‌دهند در بازار آزاد باشند.

Mierzejewski خلاصه کرد: “این فرصت را برای بهترین مشتریان از دست می دهد. شما در رقابت برای بدترین مشتریان باقی خواهید ماند!»

رشد اجتماعی پرداختی در سال ۲۰۲۳

بیش از ۶۷ درصد از پاسخ‌دهندگان، اجتماعی پولی را امسال بیشتر از سال ۲۰۲۱ در اولویت قرار دادند.

تعداد رو به رشد پلتفرم‌های اجتماعی با فرصت‌های تبلیغاتی، عاملی جزئی در افزایش اولویت‌بندی است.

وقتی از شما پرسیده شد که کدام پلتفرم اجتماعی بیشترین رشد را در سال ۲۰۲۳ خواهد داشت؟

میرزژوسکی اظهار داشت: «اگر از دلار خام صحبت کنیم، فیسبوک و اینستاگرام همچنان برنده خواهند شد.

علاوه بر این، او خاطرنشان می‌کند: «اگر درصد رشد را بررسی کنیم و به دنبال چه کسی باشیم، این TikTok.” مت بر پیش‌بینی‌های کاربران روشن می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که رشد TikTok در سال آینده از Snapchat پیشی بگیرد.

تورم باعث پذیرش سریع‌تر یادگیری ماشینی می‌شود

با افزایش هزینه‌ها، استفاده از اتوماسیون و یادگیری ماشینی ممکن است به خطر بیفتد.

بر اساس گزارش عملکرد مرکل نیست.

  • ۴۱% از پاسخ دهندگان شروع به انجام اقداماتی در مورد اتوماسیون و استراتژی های یادگیری ماشین کرده اند
  • ۳۸٪ از پاسخ دهندگان پیشرفت قابل توجهی در استراتژی های ML خود داشته اند

بنابراین، چرا تورم باعث پذیرش سریع‌تر اتوماسیون می‌شود؟

«تورم تنها یک عنصر است. دست در دست هم با چند سال گذشته پیش می رود. Mierzejewski خاطرنشان کرد: COVID تجارت الکترونیک و دنیای دیجیتال را برای بسیاری از شرکت ها تسریع کرد. وی در ادامه گفت:

«بررسی دقیق‌تری روی سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت‌ها وجود دارد. آنها در تلاش هستند تا بازار و رقابت را شکست دهند. فشاری برای رهبران وجود دارد که با داده‌ها و اندازه‌گیری بازاریابی مرتبط باشند.»

بیایید یکی از مهم‌ترین جنبه‌ها را فراموش نکنیم: منابع.

Mierzejewski در پایان خاطرنشان کرد که اگر شرکت‌ها در استخدام افراد با مشکل مواجه هستند، سعی می‌کنند کارهای بیشتری را با کمتر انجام دهند. آنها باید برای تکمیل حجم کاری به اتوماسیون تکیه کنند.

تأثیر تورم بر استراتژی های تبلیغ کننده

آمار افزایش هزینه‌های آگهی‌دهنده در سال را مشاهده کرده‌ایم.

ما درک بهتری از آنچه بازاریابان در آینده در اولویت قرار می دهند داریم.

در میان عوامل اقتصادی که شرکت‌ها نمی‌توانند آن‌ها را کنترل کنند، ممکن است تبلیغ‌کنندگان ندانند که چگونه یا کجا استراتژی خود را تغییر دهند. وقتی با این سوال مطرح شد، میرژیوسکی نظرات کارشناسی خود را ارائه کرد.

“انتظار تغییرات دو رقمی در هزینه تبلیغات.”

چه بیانیه بالا به افزایش یا کاهش در هزینه تبلیغات اشاره داشته باشد، این تغییر بر اساس مجموعه‌ای از استراتژی، جریان نقدی، موقعیت موجودی، و عمودی است.

“فشار اقتصادی مرا به یاد سال ۲۰۰۸ می اندازد – رکود حوزه دیجیتال. برخی از مشتریان از هزینه تبلیغات خود عقب نشینی می کنند. دیگران ممکن است از فرصت رکود استفاده کنند و رشدی دو رقمی داشته باشند،” مت نظر داد.

CPCها احتمالاً کاهش خواهند یافت.

در این نوع محیط‌ها، CPC احتمالاً کاهش می‌یابد. این می‌تواند به تبلیغ‌کنندگان این امکان را بدهد که دلارها را بر اساس آنچه که برایشان سخت‌تر است، به هم بزنند.

مت خاطرنشان می‌کند، “اگر می‌توانید جسور باشید، زمان انجام آن فرا رسیده است.” کاهش CPC به فرصتی برای خرید تبلیغ‌کنندگانی تبدیل می‌شود که توانایی مالی بیشتری برای خرج کردن دارند.

“بیش از حد به پشت خود دست نزنید.”

Mierzejewski تاکید کرد، “در داده ها مراقب باشید.” او توضیح داد که با تورم و افزایش هزینه ها، ممکن است شاهد افزایش طبیعی درآمد نیز باشید.

برای مثال، اگر شاهد افزایش ۱۰ درصدی در فروش هستید، اما ۱۵ درصد بیشتر را در تبلیغات یا COGS هزینه کرده‌اید، می‌تواند روایت نادرستی در رشد ارائه دهد. افزایش ۱۰ درصدی درآمد ممکن است به هزینه های تورم نسبت داده شود و در این مورد، کاهش سودآوری را نشان می دهد.

خلاصه

گزارش بازاریابی عملکرد سه‌ماهه سوم داده‌های ارزشمندی را برای باز کردن بسته‌بندی ارائه می‌دهد.

اگر هنوز اقدامی در مورد مقررات حفظ حریم خصوصی انجام نداده اید، تنها شما نیستید.

و در حالی که تورم، حریم خصوصی و سایر اثرات اقتصادی می‌توانند باعث تغییر در روند عملکرد شوند، تنها این عوامل نیستند.

چشم انداز رسانه پولی هر روز تغییر می کند. از این برای درک اینکه چگونه دیگران در فضا اولویت ها و استراتژی ها را تغییر می دهند و این برای شما چه معنایی دارد استفاده کنید.

می‌توانید نسخه گزارش بازاریابی عملکرد خود را از اینجا دانلود کنید .

از Matt Mierzejewski، معاون جستجو در Merkle، به خاطر وقت گذاشتن برای رسیدگی به این آمار و ارائه بینش های بیشتر تشکر ویژه ای می کنیم.


تصویر ویژه: PopTika/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *