امیر دانشی پور | آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ

وضعیت سئو: داده های نظرسنجی برای برنامه ریزی سال آینده خود در سئو

می‌دانید در سال ۲۰۲۳ باید تلاش‌های SEO خود را روی چه چیزی متمرکز کنید؟

دومین گزارش سالانه داده شخص اول ما تمام اطلاعاتی را دارد که برای پیشبرد استراتژی خود به آن نیاز دارید.

از مهم ترین اتفاقات صنعت سئو در سال جاری و همچنین نحوه واکنش متخصصان سئو به تغییر فناوری و پویایی مصرف کننده مطلع شوید.

بیش از ۳۶۰۰ متخصص سئو در مورد تجربیات خود در سال گذشته و آنچه برای آینده انتظار دارند پاسخ دادند.

در گزارش وضعیت سئو، ما با داده های مفید مستقیماً از مخاطبان خود به سؤالات مهم شما پاسخ می دهیم.

دانلود گزارش برای خواندن یافته های کامل ما در:

  • بینش های شغلی، حقوق و دستمزد و بازار کار SEO.
  • بودجه‌های سئو و اولویت‌های بودجه برای متخصصان مختلف سئو.
  • اهداف، معیارها و نتایج کمپین.
  • چالش هایی که متخصصان سئو در سال جاری با آن مواجه بودند و چالش های مورد انتظار برای سال ۲۰۲۳.
  • کاربران سئو در سال آینده چه چیزی را تماشا می‌کنند.

ورود متخصصان جدید سئو به صنعت

بیش از یک چهارم شرکت کنندگان در نظرسنجی دو سال یا کمتر تجربه در صنعت سئو داشتند. پاسخ ها همچنین نشان می دهد که تقاضا برای متخصصان سئو بالا است.

در مناطقی مانند ایالات متحده، کانادا و استرالیا، متخصصان سئو در چهار سال اول کار خود فرصت‌هایی برای پیشرفت در گروه‌های با حقوق بالا دارند.

تقریباً ۳۱٪ از افرادی که کمتر از دو سال تجربه دارند و ۳۴٪ از کسانی که دو تا چهار سال تجربه دارند، بین ۷۵۰۰۰ تا ۹۰۰۰۰ دلار درآمد داشته اند.

گزارش کامل وضعیت سئو را دانلود کنید و در آخرین داده‌های حقوق سئو اطلاعات عمیق‌تری داشته باشید.

اعداد متوسط ​​حقوق نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، که احتمالاً به دلیل تعداد تازه واردان و رشد سئو در مناطقی است که واحد پول به طور قابل توجهی با دلار آمریکا متفاوت است.

The State Of SEO: Survey Data To Plan Your Next Year In SEO

در حالی که بسیاری رشد بیشتر صنعت را پیش‌بینی می‌کنند، بسیاری از کسب استعدادها به عنوان یک نگرانی مهم در سال آینده یاد می‌کنند.

ما همچنین نمی‌توانیم سایه‌های در حال وقوع رکود و سیاست‌های فدرال رزرو ایالات متحده با هدف سرد کردن بازار کار ایالات متحده را نادیده بگیریم. ممکن است سال آینده برای متخصصان سئو و جویندگان کار جدید چالش برانگیز باشد.

سئو فنی بالاترین اولویت امسال بود

برترین فعالیت‌هایی که شرکت‌کنندگان در این سال وقت خود را صرف انجام آن کردند عبارت بودند از:

  • سئوی فنی (۱۵.۰%).
  • استراتژی و برنامه ریزی سئو (۱۳.۵%).
  • تحقیق کلیدواژه (۱۳.۵%).
  • SEO در صفحه (۱۲.۹%).

این احتمالاً در پاسخ به به‌روزرسانی‌های Google است که سرعت، امنیت و پایداری وب‌سایت را در اولویت قرار می‌دهند.

به‌روزرسانی «تجربه صفحه» در فوریه ۲۰۲۲ به دسک‌تاپ آمد. تجربه صفحه از زمان Core Web Vitals در سال ۲۰۲۰ برای بسیاری از متخصصان سئو مورد توجه بوده است و پیاده‌سازی در این سال نهایی شد.

بعد از رشد عظیم کانال‌های دیجیتال در چند سال گذشته، کسب‌وکارها می‌توانند دوباره بر اصول فنی تمرکز کنند.

این همچنین می تواند تمرکز بر استراتژی و تحقیق را توضیح دهد. بازاریابان نیاز به آزمایش و حرکت سریع برای ادامه دادن دارند. امسال، به نظر می‌رسید که متخصصان سئو رویکردی انعکاسی و فنی‌تر در پیش گرفته‌اند.

گزارش کامل وضعیت SEO را بارگیری کنید و به بررسی عمیق‌تر آخرین روندهای صنعت بپردازید.

اثبات بازگشت سرمایه و نتایج ردیابی همچنان چالش برانگیز است

SEO زمان زیادی می برد. همچنین معیارهای زیادی برای اندازه گیری وجود دارد که اطمینان از مطابقت اهداف کمپین و ردیابی عملکرد دشوار است.

وقتی داده‌ها را در report، خواهید دید که خدماتی که از متخصصان سئو خواسته شده است تا حدودی با معیارهایی که برای ردیابی عملکرد استفاده می کنند متفاوت است.

  • «رتبه‌بندی کلمات کلیدی» بالاترین معیار ردیابی شده بود، اما تنها سومین سرویس پر درخواست بود.
  • «سرنخ های واجد شرایط» به عنوان معیار ردیابی شده در جایگاه پنجم قرار گرفت، اما تولید سرنخ دومین سرویس بیشترین درخواست بود.
  • و در حالی که بازدید از صفحه در فهرست متریک ردیابی شده در جایگاه دوم قرار گرفت، ترافیک وب بالاترین خدمات درخواستی بود.

علاوه بر این، تعداد شگفت‌انگیزی از شرکت‌کنندگان، ۲۹ درصد، نسبت به نتایج سئوی خود در سال گذشته دوسوگرا بودند – نه راضی و نه ناراضی.

دو سال گذشته چالش برانگیز بوده است

منطقی است که کسب و کارها و متخصصان سئو برای بررسی نتایج خود با مشکل مواجه هستند. بسیاری از صنایع در مدت زمان کوتاهی تغییرات زیادی کرده اند.

به‌ویژه با تغییراتی که در افق در پیش می‌آیند، تنظیم کمپین‌های سئو برای موفقیت با انتخاب معیارهایی که با دقت دنبال می‌کنید، حیاتی است.

انتظار می رود که هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در سال آینده تأثیرات بزرگی بگذارد

۲۰۲۲ سال بزرگی بود که تغییرات مورد انتظار و غیرمنتظره را به همراه داشت.

متخصصان SEO و SEM با به‌روزرسانی‌های پلتفرم دست و پنجه نرم می‌کنند که نحوه جمع‌آوری و گزارش داده‌ها و همچنین نحوه اجرای کمپین‌ها را تغییر می‌دهد.

بسیاری از متخصصان سئو انتظار دارند که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی باعث ایجاد تغییرات بزرگ و چالش‌های بزرگ در سال آینده شوند.

Performance Max، GA4، و حذف تدریجی کوکی‌های شخص ثالث برخی از تغییراتی هستند که باید به آنها توجه کرد.

سکوهای تبلیغاتی و موتورهای جستجو به دنبال هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی هستند تا خدمات و عملکرد خود را بهبود بخشند.

Performance Max یک نمونه فوق العاده از جهتی است که بسیاری از متخصصان سئو می بینند.

مدیران کمپین تبلیغاتی بسیاری از گزینه‌های سفارشی‌سازی را که به آن‌ها عادت کرده‌اند، به نفع اجازه دادن به الگوریتم‌ها بر اساس داده‌های عملکرد، از دست خواهند داد.

و البته، الگوریتم های گوگل همیشه در حال بهبود هستند. از آنجایی که پتنت ها و به روز رسانی های جدید به گوگل و سایر موتورهای جستجو اضافه می شوند، متخصصان سئو باید سریع واکنش نشان دهند و با ضربه وارد شوند.

آماده‌اید درباره حقوق، بودجه و عملکرد سئو اطلاعات بیشتری کسب کنید؟

در گزارش کامل ما، اطلاعات آماری در کنار داده‌ها و همچنین نظرات کارشناسان تیم ما را مشاهده خواهید کرد.

را دانلود کنید گزارش اصلی State Of SEO و زمانی که در حال ساخت استراتژی خود برای سال آینده هستید به آن مراجعه کنید.

خروج از نسخه موبایل