YouTube الگوریتم Shorts را در یک ویدیوی پرسش و پاسخ ابهام میکند که به چند مورد از رایجترین سؤالات سازندگان درباره بهدستآمدن محتوای کوتاهمدت میپردازد.
ما حداقل اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد الگوریتم توصیه YouTube برای ویدیوهای طولانی می دانیم، اما اطلاعات کمی در مورد الگوریتم Shorts داریم.
ویدیوی پرسش و پاسخ YouTube موضوعاتی مانند:
- آیا باید یک کانال جداگانه برای Shorts ایجاد کنید یا نه
- تاثیر انتشار محتوای طولانی و کوتاه در یک کانال
- اگر تعامل با Shorts عاملی برای الگوریتم توصیه محتوای طولانی YouTube است
- و بیشتر
در اینجا خلاصه ای از هر سؤال و پاسخ در ویدیو آمده است.
آیا باید محتوای طولانی و کوتاه را در یک کانال ترکیب کنم؟
سوال اول این است که الگوریتم YouTube Shorts چگونه به کانالهایی که Shorts را منتشر میکنند وقتی معمولاً ویدیوهای طولانیتری آپلود میکنند پاسخ میدهد. آیا این ممکن است به کانال آنها آسیب برساند؟
YouTube میگوید پست کردن Shorts بعید است به کانالهایی که خود را با ویدیوهای طولانیتر تثبیت کردهاند آسیب برساند. ممکن است اثر معکوس داشته باشد.
یک نماینده شرکت از YouTube میگوید:
«ما اخیراً تحلیلی انجام دادهایم که در آن به رشد مخاطب برای کانالهایی که فقط ویدیوهای بلند مدت میسازند و کانالهایی که ویدیوهای بلند و کوتاه میسازند، نگاه کردهایم. به نظر میرسید کانالهایی که Shorts را ساختهاند سریعتر رشد میکنند.
ما پیشبینی میکنیم که تقاضای مخاطبان برای محتوای کوتاه مدت باقی بماند. این قالبی است که به طور فزاینده ای محبوب می شود، و دلیل اصلی این است که ما در ابزارهای ایجاد اولین موبایل بیشتر و کشف Shorts آزمایش های زیادی انجام داده ایم.”
اگر مردم شورت های من را تماشا کنند، YouTube ویدیوهای طولانی بیشتری را توصیه می کند؟
سؤال بعدی این است که آیا بازدیدها و تعامل با Shorts بر الگوریتم توصیه برای محتوای طولانی تأثیر میگذارد؟
ما یاد گرفتیم که هر نوع ویدیو الگوریتم توصیه خود را دارد و تعامل با یک نوع محتوا، توصیههای دیگری را افزایش نمیدهد.
به این دلیل است که افراد ترجیحات مشاهده متفاوتی دارند. افرادی که از Shorts لذت می برند ممکن است علاقه ای به تماشای ویدیوهای طولانی تر نداشته باشند.
یک نماینده YouTube بیان می کند
«بینندگانی که فیلمهای کوتاه را تماشا میکنند همیشه همان بینندگانی نیستند که محتوای طولانیتر را تماشا میکنند… به همین دلیل، ما محتوای کوتاه و طولانی را از سابقه تماشا جدا میکنیم. بنابراین، وقتی کسی کانال جدیدی را از طریق Shorts کشف میکند، ما در حال حاضر از آن برای اطلاع دادن اینکه چه ویدیوهای طولانیتری خارج از تجربه Shorts به او توصیه میشود، استفاده نمیکنیم.»
آیا راه اندازی یک کانال جداگانه برای شورت فایده ای دارد؟
اگرچه هیچ مشکل ذاتی با ترکیب محتوای کوتاه و بلند در یک کانال وجود ندارد، بسیاری از سازندگان کانالهای جداگانهای را برای آپلود Shorts شروع میکنند.
سؤال بعدی این است که چگونه فرد تصمیم میگیرد که چه زمانی یک کانال جداگانه برای Shorts راه اندازی کند.
یک نماینده YouTube می گوید:
“سعی کنید کانال های خود را حول مخاطبان مشابهی که از محتوای مشابه یا مشابه لذت می برند، گروه بندی کنید. زمانی که بینندگان شما علایق کاملاً متفاوتی دارند، آنها را از هم جدا کنید… اگر شروع به ایجاد مخاطبین مختلف با علایق مختلف کردید، به فکر ایجاد یک کانال جداگانه باشید.”
قبل از اینکه الگوریتم محتوای من را توصیه کند، باید چند شورت آپلود کنم؟
سوال آخر این است که آیا الگوریتم Shorts به کانالی نیاز دارد که تعداد مشخصی ویدیو را قبل از توزیع بارگذاری کند.
همه شورت ها شانسی دارند که توصیه شوند، حتی اولین موردی که کانال آپلود می کند. با این حال، همیشه به داشتن یک مخاطب ثابت کمک می کند.
نماینده YouTube بیان میکند:
“به هر Short بدون توجه به کانال یا تعداد ویدیوهای کانال، فرصتی برای موفقیت داده می شود. عملکرد یک Short به این بستگی دارد که آیا مردم برای تماشای یک ویدیو در فید Shorts انتخاب میکنند یا نه. این درگیری مخاطب اغلب در طول زمان ایجاد میشود، نه اینکه آنی اتفاق بیفتد.»
برای اطلاعات بیشتر، ویدیوی کامل را در کانال Creator Insider YouTube ببینید.
منبع: Creator Insider
تصویر ویژه: Runrun2/Shutterstock