امیر دانشی پور | آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ

راه جدیدی برای ایجاد ستون های سفارشی در تبلیغات گوگل وجود دارد

ستون‌های سفارشی Google Ads انعطاف‌پذیری را برای گسترش گزارش‌ها با نقاط داده‌ای بیشتر برای کسب‌وکار شخصی شما فراهم می‌کنند.

اکنون، Google هنگام ایجاد ستون های سفارشی گزینه های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. بیایید نگاهی عمیق‌تر به تغییرات جدید بیندازیم.

ویژگی های جدید ستون سفارشی Google Ads

بسط ستون‌های سفارشی اکنون به شما امکان می‌دهد کارهای زیر را انجام دهید:

  • شامل توابع صفحه گسترده
  • محاسبه و مقایسه معیارها در محدوده تاریخ
  • به سایر ستون های سفارشی در فرمول ارجاع دهید
  • ستون‌های غیر متریک بیشتری را به فرمول خود اضافه کنید، از جمله ستون‌هایی مانند نام کمپین، بودجه، و موارد دیگر
  • از قالب‌های ستون جدید مانند «Text»، «True/False» و «Date» استفاده کنید
  • چند فیلتر را روی یک فرمول اعمال کنید
  • بر اساس متغیرهای سفارشی برای تبدیل‌ها فیلتر کنید

در اینجا مثالی از نحوه نمایش ستون های سفارشی شما در سطح نمای کلی آمده است:

An example of where custom columns show in Google Ads.اعتبار تصویر: Support.Google.com، آوریل ۲۰۲۲

به عنوان مثال، توابع صفحه گسترده به شما امکان می دهند ستون هایی را بر اساس عبارات “IF” ایجاد کنید. فهرست طبقه‌بندی‌شده کامل توابع صفحه‌گسترده که می‌توانید اضافه کنید عبارتند از:

  • حساب
  • منطق
  • متن
  • تاریخ

در دسترس بودن ستون های سفارشی

Google توجه می‌کند که ستون‌های سفارشی که ایجاد می‌کنید در سایر ابزارهای گزارش‌دهی در دسترس خواهند بود. این موارد عبارتند از:

  • ویرایشگر گزارش
  • داشبوردها در Google Ads

داشتن توانایی اشتراک‌گذاری ستون‌های سفارشی با داشبوردها و ابزارهای گزارش‌دهی می‌تواند به پیچیده‌تر شدن و مرتبط‌تر کردن گزارش‌های شما به مخاطبان هدف شما کمک کند.

چگونه یک ستون سفارشی ایجاد کنیم

در Google Ads، روی دکمه “ستون ها” در بالای نمای کلی کمپین خود (یا سطح گروه تبلیغات، در هر کدام که می خواهید آنها را ایجاد کنید) کلیک کنید.

اعتبار تصویر: اسکرین شات گرفته شده توسط نویسنده، آوریل ۲۰۲۲

سپس، روی “Modify Columns” کلیک کنید، و با گزینه ای برای ایجاد “Custom Column” روبرو خواهید شد:

اعتبار تصویر: اسکرین شات گرفته شده توسط نویسنده، آوریل ۲۰۲۲

اکنون، اینجاست که می‌توانید خلاق شوید. با ستون های سفارشی، شما (تقریبا) گزینه های بی پایان برای ایجاد معیارها یا ستون های متناسب با نیازهای شما.

باید نامی برای ستون سفارشی خود وارد کنید. شما همچنین می‌توانید تا ۱۸۰ کاراکتر توضیحات ایجاد کنید.

اگر معیار پیچیده‌ای دارید که می‌سازید، مفید است که آن اطلاعات را در توضیحات لحاظ کنید.

اعتبار تصویر: اسکرین شات گرفته شده توسط نویسنده، آوریل ۲۰۲۲

اگر در ایجاد ستون های سفارشی تازه کار هستید، Google ایده های فرمول متفاوتی را برای شروع به شما ارائه می دهد. اینها در سمت راست تصویر بالا قرار دارند.

خلاصه

با ستون‌های سفارشی، دیگر به گزینه‌های سنتی Google Ads محدود نمی‌شوید.

ستون‌های سفارشی به شما آزادی و انعطاف‌پذیری را می‌دهند تا معیارهایی را که برای شرکت شما منطقی‌تر است، نظارت و گزارش دهید.

ستون‌های سفارشی نیز روش خوبی برای سازماندهی کمپین‌ها، گروه‌های تبلیغاتی و کلمات کلیدی بر اساس ورودی‌های ستون‌های شما هستند.

آیا هنوز از ستون های سفارشی استفاده کرده اید؟ چگونه از آنها به نفع خود استفاده می کنید؟ ما دوست داریم بشنویم!


منبع: راهنمای Google Ads

تصویر ویژه: Menara Grafis/Shutterstock

خروج از نسخه موبایل