در روزی که بیشتر خیابان مدیسون بر روی تلویزیونهای جلویی متمرکز بود، TikTok امروز صبح ماموریت برند را راهاندازی کرد. این یک روش نوآورانه (و خرابکارانه) برای برندها برای جمعآوری محتوای معتبر (و خلاقانه) از جامعه TikTok است.
ماموریت برندسازی به سازندگان این امکان را میدهد که مستقیماً با برندها تعامل داشته باشند تا محتوای آنها را برای کمپینهای بازاریابی ایجاد کنند (و کسب درآمد کنند).
این راهاندازی نشان میدهد که TikTok مایل است راههای جدیدی برای دستیابی به نسل Z و مخاطبان هزاره – با یا بدون آژانس تبلیغاتی (AOR) – به بازاریابان دیجیتال ارائه دهد و به طور همزمان به سازندگان امکان میدهد از خلاقیت خود در TikTok درآمدزایی کنند.
به نوبه خود، نیاز به مراجعه به یکی از هزاران آژانس و شرکتی را که برای ارائه خدمات اینفلوئنسر مارکتینگ ظاهر شده اند را از بین می برد.
در مورد حذف واسطه صحبت کنید! بنابراین، تأثیر احتمالی میانجیگری دیجیتال TikTok چیست؟
خب، همانطور که اغلب اتفاق می افتد، شیطان در جزئیات است.
جزئیات ماموریت برند TikTok
TikTok بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان دارد. TikTok در سه ماه اول سال ۲۰۲۲ رتبه اول را برای بیشترین برنامه دانلود شده به خود اختصاص داد، اینستاگرام و فیسبوک را شکست داد.
برای بازاریابان دیجیتال، Branded Mission به برندها این امکان را میدهد تا از سازندگان دعوت کنند تا در یک کمپین مشارکت کنند – در صورتی که بتوانند محتوایی ایجاد کنند که هم با نام تجاری و هم در جوامع آنها در TikTok طنینانداز باشد. برای مثال، برندها میتوانند:
- جامعه را برای شرکت در کمپین های مارک دار درگیر کنید.
- به سازندگان اجازه دهید مرتبطترین داستان برند را به روشی معتبر بیان کنند.
- اکوسیستم متنوعی از سازندگان را که محرکهای اصلی فرهنگ در TikTok هستند، کشف کنید.
برای سازندگان، Branded Mission به اکوسیستم سازنده گستردهتر این فرصت را میدهد تا توسط بازاریابان دیجیتال برای ایجاد محتوای مارکدار انتخاب شوند. به عنوان مثال،
- همه سازندگانی که حداقل ۱۸ سال سن دارند و بیش از ۱۰۰۰ دنبال کننده دارند، واجد شرایط شرکت در یک ماموریت مارک تجاری خواهند بود که فرصت های بیشتری برای کسب درآمد در TikTok فراهم می کند.
- سازندگانی که ویدیوهای آنها توسط مارک انتخاب شده است، ترافیک بیشتری کسب خواهند کرد. و Branded Mission اکنون به همراه TikTok Pulse، برنامه اشتراک درآمد تبلیغاتی پلتفرم ویدیوی اجتماعی، که دو هفته پیش در IAB NewFronts.
اکنون، چرا مردم ویدیوهای TikTok را تماشا میکنند؟
اگرچه بسیاری از بازاریابان سنتی هنوز آن را به عنوان یک پلتفرم Gen Z برای چالشهای رقص میدانند، TikTok میگوید مردم از طیف گستردهای از جوامع متنوع و همچنین کشف مارکها، محصولات و ایدههای جدید الهام میگیرند.
>
سازندگانی که به نظر می رسد انگشت خود را روی نبض آخرین روندها گذاشته اند و به نظر می رسد نماینده نسل جدیدی از داستان نویسان هستند، مرزهای سرگرمی را می شکنند و فرهنگ را تعریف می کنند.
بنابراین، اگر داستانسرایی در واقع چیزی است که جوامع را در TikTok گرد هم میآورد، پس این پتانسیل ایجاد فرصت ارزشمندی برای برندها و سازندگان برای ایجاد محتوای جذاب با یکدیگر است. TikTok فکر میکند ماهیت مشارکتی این پلتفرم روشی کاملاً جدید برای برندها ایجاد کرده است تا با سازندگان ارتباط برقرار کنند و با جوامع مختلف در سراسر TikTok ارتباط برقرار کنند.
ببینیم درست میگویند یا نه.
به همین دلیل است که TikTok ماموریت نام تجاری را راه اندازی کرده است. این یک حمله جانبی به آژانسهای تبلیغاتی است که معتقدند تلویزیون متصل (CTV) تبدیل به نقطهای مناسب برای مردم شده است تا از محتوای مورد علاقهشان لذت ببرند. طبق گفته Nielsen، بیش از ۵۰٪ از زمان تماشای پخش جریانی پشتیبانی شده توسط تبلیغات در YouTube CTV برای افراد ۱۸ سال به بالا اتفاق میافتد.
TikTok گزینه CTV ندارد، بنابراین آنها همکاری های الهام بخش برند و سازنده را دوچندان کرده اند. برای دریافت ایده از نحوه قرارگیری ماموریت مارک تجاری، نمای کلی را که در Vimeo آپلود کردهاند تماشا کنید.
https://vimeo.com/710825205/ef32587c67
طبق گفته TikTok:
“Branded Mission اولین راه حل تبلیغاتی در صنعت است که به تبلیغ کنندگان امکان می دهد محتوای معتبر را از سازندگان در TikTok جمع آوری کنند، ویدیوهای با عملکرد برتر را به تبلیغات تبدیل کنند و وابستگی نام تجاری را با نمایش رسانه ها بهبود بخشند.”
به عبارت دیگر، این روش جدیدی برای برندها و سازندگان برای همکاری در ایجاد محتوای مارک دار است.
اکنون، این سرویس جدید خواستگاری این پتانسیل را دارد که به برندها کمک کند تا سازندگان نوظهور را در سراسر TikTok کشف کنند – اگر این همان کاری است که آنها علاقه مند به انجام آن هستند. برخی از برندها آب را آزمایش خواهند کرد – و برخی دیگر منتظر خواهند بود تا ببینند چه اتفاقی می افتد. بنابراین، پیشبینی اینکه آیا مأموریت مارکدار به همان سرعتی که خود TikTok انجام داده است یا خیر، دشوار است.
کشف قدرت و خلاقیت خلق مشترک
تا این هفته، مارکهایی که بیشترین موفقیت را در TikTok داشتهاند، آنهایی بودند که قبل از تعامل با سازندگان خاص، برای تماشا و گوش دادن به انجمن TikTok وقت گذاشتهاند.
Branded Mission این پتانسیل را دارد که برندهای بیشتری را به جوامع در TikTok نزدیکتر کند، اگر – و فقط اگر – آنها مایل باشند سازندگانی را که قبلاً آنها را تأیید نکردهاند برای مشارکت در یک کمپین توانمند کنند.
من انتظار دارم که مارک های رقیب محتمل ترین آنها باشند که با این نمایه مطابقت داشته باشند. و من انتظار دارم که اکثر رهبران بازار و برندهای خاص منتظر بمانند و ببینند که چه اتفاقی می افتد. همچنین انتظار دارم که پدیده مشابهی در سمت خالق فرآیند همسریابی رخ دهد.
محتملترین سازندگانی که صفحه مأموریت مارک تجاری یک برند رقیب را بررسی میکنند تا ببینند آیا این فرصتی برای کسب درآمد از ویدیوی بعدی آنها است، نانو اینفلوئنسرها (۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ فالوور) یا میکرو اینفلوئنسر (۱۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ دنبالکننده) خواهند بود. و من انتظار دارم که اکثر اینفلوئنسرهای کلان (۱۰۰۰۰۰ تا ۱ میلیون دنبال کننده) و اینفلوئنسرهای مگا یا افراد مشهور (بیش از ۱ میلیون دنبال کننده) منتظر بمانند و ببینند که در آینده چه اتفاقی می افتد.
این ممکن است روزهای اولیه Branded Mission را مانند رقص مدرسه راهنمایی ناخوشایند کند. اما، ممکن است نتایج شگفت انگیزی نیز به همراه داشته باشد. چه کسی می داند، همه چیز می تواند به سرعت گلوله برف بگیرد.
Branded Mission در حال حاضر در مرحله آزمایش بتا است و فقط برای برندها و بازاریابان در دهها بازار در سراسر جهان در دسترس است. اما، TikTok انتظار دارد که ماموریت مارک تجاری از اواخر سال ۲۰۲۲ در بازارهای دیگر در دسترس قرار گیرد.
تصویر ویژه: VidEst/Shutterstock