تهران ، ولیعصر
021-987654

TikTok ویژگی Creator-Crediting را راه اندازی کرد

TikTok در حال افزودن ویژگی جدیدی است که به کاربران امکان می دهد به سازندگان ویدیو و مبتکران گرایش اعتبار دهند.

با اجازه دادن به کاربران برای برچسب‌گذاری، ذکر و اعتبار یک ویدیو در پست‌ها، افراد را تشویق می‌کند تا منابع الهام خود را اعتبار کنند.

در حال حاضر، وقتی کاربران TikTok می‌خواهند ویدیوی دیگری را اعتبار دهند، فقط می‌توانند آن سازنده را در زیرنویس‌ها یا نظرات تصدیق کنند. ویژگی جدید به آن‌ها اجازه می‌دهد ویدیوهای خاصی را اعتبار دهند.

Kudzi Chikumbu، مدیر انجمن سازندگان TikTok در یک پست وبلاگ گفت:

«این ویژگی‌ها گام مهمی در تعهد مداوم ما به سرمایه‌گذاری در منابع و تجربیات محصولی است که از فرهنگ اعتبار پشتیبانی می‌کند، که برای اطمینان از اینکه TikTok خانه‌ای برای بیان خلاق باقی می‌ماند، مرکزی است.»

کاربران می‌توانند پس از پست کردن یا ویرایش ویدیو از طریق صفحه ویدیو به این ویژگی دسترسی داشته باشند.

در صفحه ویدیو، آنها این گزینه را خواهند داشت که ویدیوهایی را که دوست داشته اند، مورد علاقه خود قرار داده اند، پست کرده اند یا از صداهای مشابهی استفاده کرده اند، برچسب گذاری کنند.

علاوه بر این، TikTok پیام‌های کاربر مانند پنجره‌های بازشو را اضافه می‌کند که اهمیت اعتباردهی را توضیح می‌دهد و کاربر را تشویق می‌کند تا از سازندگان اصلی استناد کند.

TikTok Launches Creator-Crediting Featureاعتبار تصویر : تصویر از newsroom.tiktok.com/en-us/crediting-tools، مه ۲۰۲۲.

ویژگی تقریباً یک سال پس از واکنش از سوی Black Creators ارائه می‌شود

مدتی است که TikTok با اتهاماتی از سوی کاربرانی مواجه شده است که احساس می‌کنند محتوای اصلی آنها بدون اعطای اعتبار مناسب ربوده شده است.

آوریل گذشته جیمی فالون و ادیسون رائه، یکی از پرطرفدارترین شخصیت‌های این سایت رسانه‌های اجتماعی، پس از اجرای یک سری رقص‌های پرطرفدار از این سایت در “The Tonight Show”، خشم کاربران سیاه‌پوست را برانگیخت، بدون اینکه از سازندگان آن قدردانی کنند. در پاسخ، فالون عذرخواهی کرد و پنج سازنده TikTok را برای اجرای رقص خود به نمایش دعوت کرد.

با این حال، این ادعاها مبنی بر اینکه سازندگان محتوای سفید در حال دزدیدن رقص‌ها و میم‌ها از سازندگان سیاه‌پوست هستند را کاهش نداد و در ژوئن گذشته بسیاری از سازندگان محتوای آفریقایی-آمریکایی تحریم کردند پلتفرم، با استفاده از هشتگ «BlackTikTokStrike». این هشتگ در چندین پلتفرم رسانه های اجتماعی استفاده شد و میلیون ها بازدید دریافت کرد.

چیکومبو در این پست گفت: «مشاهده شکل‌گیری فرهنگ اعتبار در سراسر چشم‌انداز دیجیتال و حمایت از سازندگانی که کمتر به آنها معرفی شده‌اند، مهم است.»


منبع: اتاق خبر TikTok

تصویر ویژه: تصویر از newsroom.tiktok.com/en-us/crediting-tools، می ۲۰۲۲. 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *