TikTok با وجود راهاندازی ناموفق در تابستان امسال در بریتانیا، با برنامههایی برای راهاندازی خرید زنده در ایالات متحده پیش میرود.
فایننشال تایمز گزارش می دهد که TikTok آماده می شود تا خریدهای زنده را پیش از فصل تعطیلات با چندین برند بزرگ راه اندازی کند.
خرید زنده جریانهای زنده TikTok را با تجارت الکترونیک ترکیب میکند تا بینندگان بتوانند محصولات را بدون ترک برنامه خریداری کنند.
به آن مانند QVC برای عصر رسانه های اجتماعی فکر کنید.
خرید زنده تجارت الکترونیک را در بازارهای آسیایی متحول میکند، اما در غرب با مشکل روبهرو میشود.
در ماه جولای، TikTok خرید زنده در بریتانیا را پس از اینکه نتوانست انتظارات را برآورده کند، کنار گذاشت.
راه اندازی در ایالات متحده دومین باری است که TikTok سعی می کند خرید زنده را در خارج از آسیا راه اندازی کند. با این حال، این زمان متفاوت خواهد بود، زیرا TikTok این کار را به تنهایی انجام نمی دهد.
TikTok قرار است با TalkShopLive مستقر در لس آنجلس شریک شود تا خرید زنده را به ایالات متحده بیاورد.
TalkShopLive دارای چهار سال تجربه در اجرای جریان های خرید و زیرساخت های لازم برای زنده کردن چشم انداز TikTok است.
فایننشال تایمز گزارش می دهد که TikTok و TalkShopLive هنوز در حال نهایی کردن ترتیبات هستند و هیچ قراردادی امضا نشده است. احتمالاً به همین دلیل است که هنوز اعلامیه رسمی وجود ندارد.
انگیزه قابل توجهی برای موفقیت TikTok در خرید زنده وجود دارد، به همین دلیل است که می بینیم این شرکت همچنان به تلاش خود ادامه می دهد.
در حالی که برندها و اینفلوئنسرها از فروش کالا درآمد کسب می کنند، TikTok با هر خرید پورسانت دریافت می کند. قمار در خرید زنده پتانسیل پرداخت سود سهام را دارد.
خرید زنده موفقیت بزرگی در چین است، جایی که فروش سالانه آن به صدها میلیارد می رسد، اگرچه مصرف کنندگان غربی به آن واکنش مشابهی نشان نداده اند.
متا بهطور مستقیم یاد میگیرد، همانطور که در ابتدای اکتبر خرید زنده فیسبوک را تعطیل کرد و گفت که عادات تماشای مصرفکنندگان در حال تغییر به سمت ویدیوهای کوتاه است.
TikTok در حال حاضر بازار ویدئوهای کوتاه مدت را قفل کرده است. اکنون میخواهد در خرید زنده پیشرو باشد.
بدون هیچ رقیب ثابتی برای خرید زنده در رسانه های اجتماعی، شاید زمان بهتری برای حرکت TikTok به بازار ایالات متحده وجود نداشته باشد.
این که چه معنایی برای کسبوکارها دارد باید مشخص شود. ما نمی دانیم که آیا خرید زنده TikTok برای همه مشاغل علاقه مند آزاد خواهد بود یا فقط مارک های محدود.
به احتمال زیاد زمانی که TikTok جزئیات را نهایی کرد و اعلامیه رسمی کرد، بیشتر یاد خواهیم گرفت.
منابع: Financial Times (1، ۲، ۳ )، متا
تصویر ویژه: Chaay_Tee/Shutterstock