بیش از ده ها پست اخیر مشاغل LinkedIn نشان می دهد که پلت فرم رسانه های اجتماعی TikTok در حال ورود به تجارت انبار و تدارکات است.
طبق فهرستهایی که اولین بار توسط Axios اطلاع داده شد، شرکت چینی ظاهراً به دنبال ایجاد “مراکز تحقق جهانی” و جستجوی کارمندان برای مکانهایی در سیاتل و لس آنجلس است.
“صنعت تجارت الکترونیک در سالهای اخیر رشد فوقالعادهای داشته است و به فضایی داغ در میان شرکتهای اینترنتی پیشرو تبدیل شده است، و رشد آینده آن را نمیتوان دست کم گرفت،” TikTok در یک پست شغلی گفت. “با میلیون ها کاربر وفادار در سراسر جهان، ما معتقدیم که TikTok یک پلت فرم ایده آل برای ارائه یک تجربه تجارت الکترونیک کاملاً جدید و بهتر به کاربرانمان است.”
طبق پستها، پلتفرم اشتراکگذاری ویدیوی کوتاه به دنبال ارائه خدمات انبارداری، تحویل و بازگشت برای بازرگانان است. آنها همچنین شامل ترخیص کالا از گمرک و سیستم های زنجیره تامین خواهند بود.
به نظر میرسد این استخدامها نشان میدهد که شرکت در فرآیند توسعه تجارت الکترونیک به عنوان راهی جدید برای تولید پول است و به درآمد تبلیغاتی چشمگیر خود میپیوندد، که انتظار میرود در حال رشد با نرخ تصاعدی.
TikTok متعهد به تجارت الکترونیک، خرید زنده است
در آگوست ۲۰۲۱، TikTok یک مشارکت با Shopify ایجاد کرد. که به بازرگانان اجازه میدهد ویترین فروشگاه Shopify خود را به پلتفرم رسانه اجتماعی متصل کنند. هدف از این کار، کمک به خردهفروشان برای تبلیغ مارکهای خود و فروش محصولات خود با استفاده از برگههای اکتشاف و خرید ارگانیک بود.
این پلتفرم به خرید زنده نیز روی آورده است، پدیدهای که در چین و سایر کشورهای آسیایی بسیار محبوب است، اما در بقیه جهان کندتر دیده میشود.
گزارشهای تابستان ادعا شده است TikTok پس از تلاش برای به دست آوردن جایگاه خود، برنامه های خرید زنده خود را برای ایالات متحده و اروپا کنار گذاشت، اما گزارش های جدیدتر نشان می دهد که ابتکار خرید زنده دوباره به راه افتاده است.
در اول اکتبر، فایننشال تایمز گزارش داد شرکت رسانه های اجتماعی برای راه اندازی پلت فرم خرید زنده خود با TalkShopLive همکاری می کند.
گزارشها حاکی از آن است که جزئیات نهایی نشده است، و هیچ قراردادی امضا نشده است، اما این به TikTok اجازه میدهد تا عملیات خرید زنده خود را برون سپاری کند. این مشارکت میتواند به TikTok اجازه دهد تا از فناوری TalkShopLive استفاده کند تا به سازندگان محتوا امکان میزبانی جلسات خرید زنده در حین پخش جریانهای خود را بدهد.
اگرچه پیوستن به بازار تجارت الکترونیک در آمریکای شمالی به کندی پیش میرود، پلتفرم رسانههای اجتماعی در حال حاضر طرحی موفق دارد که در آسیای جنوب شرقی و سایر مناطق به اثبات رسیده است.
انبارهای TikTok می توانند آمازون را به چالش بکشند
با بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه، TikTok یک پخش کننده آنلاین قدرتمند است. با ایجاد سیستم زنجیره تامین تجارت الکترونیک خود، میتواند تهدیدی جدی برای هژمونی آمازون باشد که مدتهاست بر خرید آنلاین تسلط داشته است.
“با ارائه خدمات انبارداری، تحویل و خدمات مشتری، ماموریت ما این است که به فروشندگان کمک کنیم قابلیت عملیاتی و کارایی خود را بهبود بخشند، تجربه خرید رضایت بخشی را برای خریداران فراهم کنیم و از رشد سریع و پایدار TikTok Shop اطمینان حاصل کنیم.” a href=”https://www.linkedin.com/jobs/view/3210704769/?alternateChannel=search&refId=ncm9yCC%2F%2BCc64QM7Vo3ZKg%3D%3D&trackingId=H5X1dqFgaJ4MVsship%3D&trackingId=H5X1dqFgaJ4MVspshipr3%=DqFgaJ4MVsshiprk3%” “noopener”>در یک فهرست شغل نوشت.
تصویر ویژه: Shutterstock/Koshiro K