TikTok تأیید کرده است که کارمندان می توانند به صورت دستی ویدیوهای خاصی را در سراسر پلتفرم تبلیغ کنند تا از تعداد خاصی از بازدیدهای ویدیو اطمینان حاصل کنند.
اولین بار توسط فوربس گزارش شد، TikTok تأیید کرده است که برخی از کارمندانش می توانند ویدیوها را برای “معرفی افراد مشهور و سازندگان نوظهور جامعه TikTok” تقویت کنند.
این کار از طریق یک دکمه به اصطلاح “گرمایش” به دست می آید، که الگوریتمی را که برای هدایت تجربه TikTok در نظر گرفته شده دور می زند.
دستکاری در پس زمینه می تواند ویروسی بودن را تشویق کند
طبق تحقیقات فوربس، شش کارمند فعلی و سابق TikTok و شرکت مادر متعلق به چینی آن ByteDance، کارمندانی در ایالات متحده، می توانند به طور مصنوعی دامنه ویدیوهای خاص را گسترش دهند.
در یک “راهنمای گرمایش MINT”، “یک سند داخلی که توسط فوربس به دست آمده است، ByteDance اظهار داشت: “ویژگی گرمایش به تقویت ویدئوها در فید For You از طریق مداخله عملیاتی برای دستیابی به تعداد معینی از بازدیدهای ویدئو اشاره دارد.”
>
این با نحوه TikTok تناقض دارد قبلاً ادعا شده بود فید توصیه آن با استفاده از الگوریتمی برای تنظیم یک فید شخصیشده برای علایق هر کاربر کار میکند.
گفته می شود از گرمایش برای تشویق شراکت استفاده می شود
طبق منابع فوربس، این فرآیند روابط تجاری ایجاد میکند و تأثیرگذاران و برندها را جذب میکند.
جیمی فاوازا، سخنگوی TikTok به فوربس گفت: «ما برخی از ویدیوها را برای کمک به تنوع بخشیدن به تجربه محتوا و معرفی افراد مشهور و سازندگان نوظهور به جامعه TikTok تبلیغ میکنیم. «فقط تعداد کمی از افراد مستقر در ایالات متحده میتوانند محتوا را برای تبلیغ در ایالات متحده تأیید کنند و این محتوا تقریباً ۰.۰۰۲٪ از ویدیوها را در فیدهای For You تشکیل میدهد.»
اما، طبق سند MINT، ویدیوهای گرم شده حدود ۱-۲٪ از بازدیدهای روزانه ویدیو را تشکیل می دهند.
دستکاری نمایش یک تمرین نسبتاً رایج است
طبق گفته برنت کسوتوراس، کارشناس بازاریابی دیجیتال و یکی از بنیانگذاران و شریک مدیریت در Alpha Brand Media، شرکت مادر Search Engine Journal، این نوع دستکاری در پشت صحنه بیشتر از پلتفرم ها رایج است – و اغلب نیز چنین بوده است. منجر به سوء استفاده شد.
«اگرچه برای پلتفرمهای رسانههای اجتماعی غیرمعمول نیست که از اقدامات کارکنان استفاده کنند، اما به برخی از «کاربران قدرتمند» این امکان را میدهند که تأثیر بیشتری داشته باشند یا حتی ادغام محتوا را در فیدهای شما (اعم از تبلیغات، فالوهای اجباری یا عوامل الگوریتمی) مجبور کنند. )، TikTok مدتها است که شرکتی است که به نظر میرسد تأثیر این تصمیمها بر اعتماد کاربران خود را نادیده میگیرد، بهویژه وقتی پشت درهای بسته و بدون توضیح انجام میشود.
“در هر سناریویی که یک فرد یا گروهی از افراد میتوانند اقدامی انجام دهند که بر روی دید محتوا در یک پلتفرم تأثیر میگذارد، خواه رسانههای اجتماعی باشد یا موتورهای جستجو، ما شاهد عقبنشینی و سوءاستفاده شدید کاربران بودهایم.”
تصویر ویژه: Roman Samborskyi/Shutterstock