اینکه بگوییم دو سال گذشته برای بازاریابان پر فراز و نشیب بوده است، دست کم گرفتن بزرگی است.
چابکی، انطباق پذیری و نوآوری مستمر اکنون برای سازمان های بازاریابی در هر اندازه، در هر بخش، نقش مهمی دارند.
بر اساس گزارش جدید Marketing Trends 2022 Oracle و Ascend2، ارائه یک تجربه استثنایی مشتری در این محیط، اولویت اصلی و همچنین فراگیرترین چالش برای بازاریابان در حال حاضر است.
نظرسنجی Oracle از بیش از ۸۵۰ متخصص بازاریابی در نقشهای رهبری و مدیریت نشان میدهد که ۹۴٪ احساس میکنند تلاشهای بازاریابی ۲۰۲۱ آنها موفقیتآمیز بوده است – و برای ۴۸٪ بسیار همینطور است.
چه چالشهایی در پیش است و رهبران بازاریابی چگونه برنامهریزی میکنند تا امسال با آنها روبرو شوند؟
برای کشف چالشهای برتر و راهحلهای بازاریابی در ذهن بازاریابان، و همچنین راهحلهای هوش مصنوعی که آنها به آنها اعتماد دارند، نحوه برنامهریزی آنها برای جایگزینی دادههای شخص ثالث، و سایر گرایشهای کلیدی برای اطلاع از استراتژی بازاریابی خود، به ادامه مطلب مراجعه کنید.
برترین چالشهای بازاریابان در سال ۲۰۲۲
نظرسنجی Oracle بهترین چالش های بازاریابی را برای پاسخ دهندگان در حال حاضر نشان داد:
- به حداکثر رساندن عملکرد در کانال ها – ۳۸٪
- توانایی تغییر/انطباق با شرایط به محض بروز – ۳۶٪
- ارائه تجربیات استثنایی مشتری – ۳۵٪
- همسویی تلاش های بازاریابی و فروش – ۳۲٪
- بخش بندی و هدف قرار دادن مخاطبان – ۳۲٪
- توانایی مقیاسسازی برنامهها، محتوا، شخصیسازی – ۳۱%
- اثبات اسناد بازاریابی و بازگشت سرمایه – ۳۱٪
کدام معیارهای عملکرد در سال ۲۰۲۲ بیشترین اهمیت را دارند؟
بینش های مبتنی بر داده برای حل چالش های فوق ضروری است. اما سازمانهای بازاریابی در حال حاضر از کدام معیارهای عملکرد برای سنجش موفقیت استفاده میکنند؟
سازمان های بازاریابی بسیار موفق می گویند که معیارهای عملکرد برتر آنها عبارتند از:
- فروش و درآمد منتسب به بازاریابی.
- ارزش طول عمر مشتری.
- هزینه هر سرنخ (CPL) و هزینه هر کسب (CPA).
همه سازمانهای بازاریابی دیگر احتمالاً «بازده بازگشت سرمایه» بازاریابی و جذب و حفظ مشتری را دنبال میکنند.
راه حل های بازاریابی که نمی توانیم بدون آنها زندگی کنیم
وقتی صحبت از مهمترین راهحلهای martech میشود که در عصر امروزی قدرت میدهند. سازمانها، پلتفرمهای دادههای مشتری در صدر فهرست قرار دارند.
پلتفرمهای بازاریابی ایمیلی، سیستمهای مدیریت محتوا، پلتفرمهای اتوماسیون بازاریابی، و ابزارهای تست و بهینهسازی، پنج مورد برتر را تکمیل میکنند.
چگونه بازاریابان برای جایگزینی داده های کوکی شخص ثالث از دست رفته برنامه ریزی می کنند
وقتی از آنها پرسیده شد که کدام منابع داده شخص اول در پی از دست دادن کوکی های شخص ثالث ارزشمندتر می شوند، پنج مورد برتر انتخاب شده توسط بازاریابان عبارت بودند از:
- ۳۶%: سابقه خرید مشتری
- ۳۲٪: نمایه های رسانه های اجتماعی
- ۳۱%: ثبتنامهای وبسایت
- ۲۶٪: پاسخ دهندگان نظرسنجی
- ۲۶٪: استفاده از برنامه تلفن همراه
تعاملهای CRM و مرکز تماس، برنامههای وفاداری، اعضای جامعه کاربر، مشترکین خبرنامه و پیامهای پیامکی نیز در این فهرست قرار گرفتند.
هوش مصنوعی چابکی و بازگشت سرمایه را به ارمغان می آورد – حداقل برای کسانی که به آن اعتماد دارند
انطباق با شرایط به وجود میآید و توانایی تغییر مسیر در پرواز به عنوان یک چالش برتر شناخته شد و اینجاست که هوش مصنوعی میدرخشد.
با این وجود، سازمان های بازاریابی سطوح مختلفی از اعتماد به فناوری دارند.
تیمهای بازاریابی کوچکتر به هوش مصنوعی اعتماد کمتری دارند و تیمهای ۳۰ نفره یا کمتر گفتند که فقط برای امتیاز دادن به سرنخها و نوشتن موضوعات به آن اعتماد دارند.
در کل مجموعه نظرسنجی، بازاریابان از هوش مصنوعی برای هدفیابی تبلیغات، شخصیسازی محتوای بلادرنگ، بهینهسازی ارسال ایمیل و تخمین تبدیل راحتتر استفاده میکنند.
وقتی از شما پرسیده شد، به کدام یک از فعالیت های زیر اعتماد دارید (یا قبلاً از هوش مصنوعی استفاده می کنید) تا برای شما انجام دهد؟ بازاریابان پاسخ دادند:
دیگر اطلاعات کلیدی بازاریابی برای سال ۲۰۲۲
در میان یافتههای جالبتر، اوراکل فاش کرد:
- ۳۷٪ از بازاریابان مطمئن هستند، ۳۱٪ امیدوار هستند، و ۲۴٪ از شانس خود برای موفقیت در بازاریابی در سال جاری هیجان زده هستند.
- ۸۲% از بازاریابان قصد دارند در سال جاری تغییراتی را در پشته فناوری خود ایجاد کنند، یا اجزاء را اضافه، حذف یا جایگزین کنند.
- ۲۴٪ از بازاریابان گفتند که آنها مطلقاً نمی توانند بدون راه حل بازاریابی وفاداری خود زندگی کنند.
- ۴۰٪ از بازاریابان می خواهند اطلاعات بینش خدمات مشتری و ۳۶٪ بینش وفاداری را به برنامه بازاریابی خود اضافه کنند.
- ۸۸٪ از بازاریابان مطمئن هستند که در سال جاری به داده های مناسب برای تصمیم گیری موثر دسترسی خواهند داشت.
دانلود کامل روندهای بازاریابی ۲۰۲۲ از Oracle برای کسب اطلاعات بیشتر گزارش دهید.
تصویر ویژه: Shutterstock/BAIVECTOR